Strona 1 z 5

Problem z Frontera A 2,0 Sport

PostNapisane: 26 maja 2008 17:14:47
przez Slimo
Mam problem a mianowicie jak frotka postoji dłuzszy czas np przez noc to pozniej rano jak odpalam to jak wzrosnie cisnienie oleju to za raz zgasnie a po ponownym odpaleniu wszystko działa i jest wporzadku mozna jechac co to moze byc? swiece i przewody od wysokiego napiecia wymienione 2 tygodnie temu.

PostNapisane: 02 cze 2008 06:25:52
przez pyrzan
JA MAM PODOBNIE ALE GDY PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU CHWILE ODCZEKAM I WTEDY ROZRUCH TO WSZYSTKO JEST OK

PostNapisane: 02 cze 2008 14:11:39
przez Slimo
ok no ja tak nigdy w benzyniaku nie probowałem zeby czekac jak włacze zapłon taka operacje to zawsze w diselku. Sprobuje tez tak u siebie to moze byc ze pompka paliwowa nie daje od razu dobrego cisnienia ze on zaraz zdycha moja jest zagazowana takze sadze ze poszedni włąsciciel nie jezdził wogole na benzynie tylko cały czas na gazie i pompka moze byc jakas juz moze troche zastana gdzies zasniedziała nie wiem czy moze by było to tym spowodowane bo nie jestem mechanikiem tylko to sa moje przymuszczenia dzieki pozdrawiam

PostNapisane: 02 cze 2008 14:39:54
przez mazurkas007
Kolego w benzynie masz kontrolkę check-engine koloru żółtego, oraz od ABS'u Airbagi itp. jak włączysz zapłon to do póki te kilka kontrolek nie zgasnie, nie wolno odpalać auta. Komputer sprawdza sobie silnik, wszystkie układy itp, jak zgasnie chceck-engine możesz odpalać.

PostNapisane: 02 cze 2008 15:10:10
przez jack 2.2 dti
Odpalac można od razu nie potrzeba czekać aż kontrolki zgasną.

PostNapisane: 02 cze 2008 22:06:14
przez brum
We Frocie A "CE" gaśnie dopiero po odpaleniu, i w innych autach też tak się spotkałem.

PostNapisane: 03 cze 2008 19:41:06
przez konik
jack 2.2 dti napisał(a):Odpalac można od razu nie potrzeba czekać aż kontrolki zgasną.


Zgadzam się z przedmówcą w 100% w aucie z silnikem benzynowym nie trzeba czekać na zgaśnięcie kontrolek jedynie w dieslu przy zimnym silniku czekamy na zgaśniecie kontrolki świec żarowych

[A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 08 wrz 2010 17:16:41
przez zielaq
Nie wiem gdzie tamten temat się podział więc pisze jeszcze raz.

Po wczorajszym wjechaniu w dużą dziurę (spory wstrząs) wskazówka ciśnienia oleju pokazuje maksymalną wartość ( nawet tylko po włączeniu zapłonu).
Dostałem odpowiedź ze pod alternatorem jest wtyczka która się prawdopodobnie wypięła.
Sprawdziłem są tam 2 wtyczki (właściwie jedna + pojedynczy kabel - wtykany wsuwką) i obie są wpięte. gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny tego problemu ??

Re: [A 2.0] wkaźnik cisnienia oleju

PostNapisane: 08 wrz 2010 18:05:47
przez brum
Zobacz czy kabel nie jest przecięty. U mnie po rozłączeniu wtyczki wskaźnik idzie na max.

Re: [A 2.0] wkaźnik cisnienia oleju

PostNapisane: 13 wrz 2010 13:29:36
przez zielaq
no niestety, przeglądałem oba kable które wychodzą od czujnika który znajduje się pod alternatorem i nic niepokojącego nie znalazłem, także problem pozostaje nierozwiązany :/

Re: [A 2.0] wkaźnik cisnienia oleju

PostNapisane: 13 wrz 2010 21:26:44
przez Arni
U mnie jest to samo. Ale jak sprawdzałem pod alternatorem to jedna wtyczka była wpięta a druga, ta od pojedynczego kabla wypięta. Gdzie powinna być wpięta?

Re: [A 2.0] wkaźnik cisnienia oleju

PostNapisane: 13 wrz 2010 21:31:06
przez zielaq
u mnie obie wtyczki są wpięte. ta pojedyncza jest zaraz obok drugiej wtyczki. ta pojedyncza wystaje obok tej drugiej pod kątem 90 stopni w stronę kabiny

Re: [A 2.0] wkaźnik cisnienia oleju

PostNapisane: 13 wrz 2010 22:01:22
przez Cobreti25
Witam
Ja z kolei nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się tutaj.
Ostatnio przy dłuższym postoju na torach, a raczej tuż przed :mrgreen: zauważyłem, że wskazówka od ciśnienia oleju opada prawie pod czerwone pole :wsciekly: , natomiast w trakcie jazdy utrzymuje się w połowie (przy równej prędkości) do tego jeszcze dochodzi odgłos silnika jakby cykanie podobne do pracy diesla. Czy sprawdzi się czarny scenariusz pt. panewki :?:

Jeżeli tak, ile może wynieść naprawa (ile powinna aby nie dać się naciągnąć)

Co radzicie jeszcze sprawdzić, zrobić :?:

Z góry Dzięki.

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 13 wrz 2010 22:05:24
przez konik
Cobretti nie przejmuj się spadkiem ciśnienia oleju, spada ono sukcesywnie, wraz ze zużyciem oleju. Po wymianie będzie znów OK.

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 14 wrz 2010 15:50:56
przez Cobreti25
konik napisał(a):Cobretti nie przejmuj się spadkiem ciśnienia oleju, spada ono sukcesywnie, wraz ze zużyciem oleju. Po wymianie będzie znów OK.



No OK Czekałem na jakąś dobrą radę, małe pocieszenie...
Ale Ty wygrałeś :1: (skąd wiesz, że oleum mam do wymiany :?: :shock: )

Tak to mnie nawet moja Aldona nie jest w stanie pocieszyć
... Wyjdź za mnie... :mrgreen: :mrgreen:

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 14 wrz 2010 21:58:00
przez konik
No niestety teraz pora na rozczarowanie....NIE WYJDĘ ZA CIEBIE :mrgreen:
A tak na serio to wraz ze spadkiem właściwości oleju spada jego ciśnienie, oraz po uruchomieniu na zimno dłużej świeci się kontrolka. Wymień olej i zobacz jaka będzie poprawa.
Cykanie to najprawdopodobniej nieszczelność w układzie wydechowym, możliwe też uszkodzenie popychacza hydraulicznego zaworów.
Pozdrawiam

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 14 wrz 2010 22:02:17
przez Cobreti25
Dzięki bardzo :beer:
Teraz wiem na co zwrócić uwagę.
O postępach poinformuję.

Re: [A 2.0] wkaźnik cisnienia oleju

PostNapisane: 14 wrz 2010 22:06:02
przez Tomkoski
Cobreti25 napisał(a):Witam
Ostatnio przy dłuższym postoju na torach, ...
Z góry Dzięki.



Jak chcesz jeździć (lub stać) na torach to kp se pociąg (ew.tramwaj).

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 15 wrz 2010 14:54:13
przez Cobreti25
Killer'owi nie będę robił konkurencji

Dobra kończę z żartami, bo sam w swoim temacie robię :offtopic:
Jak tylko będę wiedział konkrety to się podzielę.

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

PostNapisane: 15 wrz 2010 18:14:33
przez zielaq
po całym popołudniu boju sprawa jasna i wszystko działa :)
problemem okazało się to że po tym wstrząsie wtyczka od licznika się częściowo wypięła (linka prędkościomierza też (częściowo))
Ciekawym natomiast jest faktem to iż wszystko poza tą jedną kontrolką działało.
teraz już wszystko działa także temat można zamknąć