Strona 1 z 1
[A2.0]Wymiana uszczelki pod miską olejową

Napisane:
29 wrz 2009 18:34:14
przez hirek_gda
Czy ktoś w trójmiescie wymieniał już uszczelkę pod miską olejową w sporcie 2.0
wlazłem pod samochód i swierdziłem że sam nie dam rady
odwiedziłem trzy warsztaty i żaden się niechce podjąc bo most przeszkadza
no przecież do opla nie pojade

Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
30 wrz 2009 07:15:57
przez jrzeuski
Wyciągałem miskę u siebie. Faktycznie most przeszkadza. Mam kanał w garażu, serwisówkę i narzędzia także jak chcesz to wpadnij w weekend z browarem i powalczymy.
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
30 wrz 2009 21:49:47
przez hirek_gda
kolego jeśli rzeczywiście miał byś ochotę pomóc to oczywiście był bym wdzieczny
widze że masz longa, a tam przypadkiem nie jest łatwiejszy dostęp do miski ?
oczywiście z

bym wpadł
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 00:50:00
przez konik
Sebastian a jesteś pewien że cieknie tylko spod miski a nie np. z simmeringu na wale korbowym od strony sprzęgła? Oby się nie okazało że Wasza praca pójdzie na marne... moja rada nie wyciągajcie mostu tylko wyciągnij silnik i wymień wszystkie uszczelki i simmeringi.
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 01:23:45
przez wikked
a czemu nie mostu?? 1,5 godzinki i most jest na wierzchu. belka, wał, drugi wał, podpora (w sporcie nie ma), odpiąć lewarki, spuścić olej z reduktora (coby facjaty nie zalało po rozpięciu wału), opuścić skrzynię i wszystko na wierzchu (a 20-ścia parę śrub w pudełeczku). Tak przy okazji, to też uważam że to simering. Żeby się upewnić zdejmij osłonę łapy sprzęgła i wsadź palucha do środka i pomacaj ściankę od wewnątrz. Jak jest olej to simering.
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 07:56:08
przez jrzeuski
hirek_gda napisał(a):kolego jeśli rzeczywiście miał byś ochotę pomóc to oczywiście był bym wdzieczny
widze że masz longa, a tam przypadkiem nie jest łatwiejszy dostęp do miski ?
oczywiście z

bym wpadł
Napisałem posta, bo chcę pomóc a nie dla szpanu. Sukcesu nie mogę zagwarantować, bo 2.0 Sport na oczy od spodu nie widziałem, ale spróbowanie nic nie kosztuje (w przeciwieństwie do wizyty u mechanika). O ile wiem, to Long od Sporta zaczyna się różnić za przednimi drzwiami. Różnice z przodu wynikają z modelu silnika/skrzyni i może jeszcze rocznika. Czy dostęp do miski u Ciebie jest łatwiejszy niż u mnie, to nie wiem. Jak przyjedziesz do mnie na kanał, to zobaczymy.
Patrzę właśnie w serwisówkę Haynesa (rozdział 2A, pkt 13) i widzę, że do zdjęcia miski nie trzeba wyjmować mostu a jedynie go opuścić nieco na śrubach. Zatem powinniśmy dać temu radę w garażu. Zresztą możesz sam poczytać. Link do serwisówki jest gdzieś na forum.
PS. Moja oferta dalej aktualna

Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 07:59:45
przez jrzeuski
konik napisał(a):Sebastian a jesteś pewien że cieknie tylko spod miski a nie np. z simmeringu na wale korbowym od strony sprzęgła? Oby się nie okazało że Wasza praca pójdzie na marne... moja rada nie wyciągajcie mostu tylko wyciągnij silnik i wymień wszystkie uszczelki i simmeringi.
Wyjęcie silnika to duża sprawa. Trzeba mieć wyciąg (ja nie mam) a potem jeszcze wiedzieć jak z powrotem poprawnie podłączyć wszystkie rury i kable. To raczej nie jest robota dla amatorów.
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 08:11:50
przez jrzeuski
wikked napisał(a):a czemu nie mostu?? 1,5 godzinki i most jest na wierzchu. belka, wał, drugi wał, podpora (w sporcie nie ma), odpiąć lewarki, spuścić olej z reduktora (coby facjaty nie zalało po rozpięciu wału), opuścić skrzynię i wszystko na wierzchu (a 20-ścia parę śrub w pudełeczku). Tak przy okazji, to też uważam że to simering. Żeby się upewnić zdejmij osłonę łapy sprzęgła i wsadź palucha do środka i pomacaj ściankę od wewnątrz. Jak jest olej to simering.
U mnie silnik i skrzynia są całe uwalone olejem. Nie wiem skąd cieknie. Może filtr, może miska, może simmering (od strony wału albo paska klinowego). A może to z odmy tak chlapie? Możliwe też, że olej przecieka ze skrzyni. Trzebaby to wszystko umyć i wtedy popatrzyć skąd cieknie. Zbieram się już od dawna do zdjęcia skrzyni i zobaczenia co tam się dzieje, bo sprzęgło się również ślizga (zaolejone albo tarcza się kończy), ale jakoś zawsze mam pilniejsze sprawy do zrobienia, wiec tylko kontroluję poziom oleju w silniku (dziwne, ale nie ubywa) :-/
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 09:48:00
przez hirek_gda
Grzesiek nie jestem pewien być może że z pod zimeringu
chociaż wydaje mi się że z pod miski
ale być może i tu i tam
tylko pytanie czy aby go wymienić trzeba wyjmować silnik czy wystarczy skrzynie ?
niewiem co bedzie łatwiejszę.
nie ukrywam że wyjęcie silnika i wymienienie wszelkich uszczelniaczy jest kuszące ponieważ dawał by spokój na pewien czas, tylko pytanie jakie koszty są takiej operacji ?
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 13:40:20
przez Kogut
O rany

wy nic nie rozumiecie
Chłopaki umawiają się na Piwo(skrzynia) a nie na Wódkę (silnik) bo prawdopodobnie ich żony czytają forum, a podczas wymiany Nie Będzie (wyciąg) żon w domu

Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
01 paź 2009 20:53:12
przez hirek_gda
No i teraz Kogut wszystko zdradziłeś i teraz z piwa tzn skrzyni nic nie bedzie
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
06 paź 2009 19:48:01
przez mpl
jeśli to komuś pomoże, to tak: niedawno wymienił mi znajomy uszczelki miski olejowej
jeśli masz sporta A z c20ne to są 2 uszczelki, samo opuszczenie przedniego napędu nie pomoże bo braknie dosłownie paru mm żeby zdjąć miskę bo smok długi, rozwiązaniem okazało się dość łatwe wyjęcie silnika, dużo miejsca itp. co prawda znajomy to mechanik z około 40-letnim stażem więc może dla niego to nic trudnego, ale twierdził, że lepiej silnik niż napęd, twierdził, że można by unieść tylko silnik i by przeszło, ale że jeszcze uszczelnialiśmy wał to wyjął. Cena była mocno promocyjna - wziął 170zł plus koszt uszczelek itp. przy okazji wymienił mi jeszcze klocki hamulcowe : )
Gdzieś w zakładzie mechanicznym krzyczeli 400zł za samo wyjęcie silnika i do tego robocizna i części i "... najlepiej jakby Pan to zrobił w innym zakładzie, a nie u nas..."
Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
08 sie 2010 11:02:25
przez malylub52hv
witam. myślę że bez wyciągania silnika nie da rady bo sam z tym walczyłem. opuściłem most, następnie podlewarowałem silnik i nic z tego bo smok jest wygięty w bok a misy w bok nie przesunie bo rama nie da.

Re: wymiana uszczelki pod miską olejową - trójmiasto

Napisane:
08 sie 2010 15:13:23
przez mikrusik
malylub52hv napisał(a):witam. myślę że bez wyciągania silnika nie da rady bo sam z tym walczyłem. opuściłem most, następnie podlewarowałem silnik i nic z tego bo smok jest wygięty w bok a misy w bok nie przesunie bo rama nie da.

Mam sporta - 2 razy już wyjmowałem miskę - fakt most przeszkadza. Trzeba opuścić most odkręcić na łapach silnik i podlewarować go potem żabą - wychodzi miska

, smok owszem przeszkadza, ale skoro ja dałem radę...
Re: [A2.0]Wymiana uszczelki pod miską olejową

Napisane:
14 sie 2010 13:49:14
przez malylub52hv
w takim razie albo nasze frotki się nieco różnią albo ja się jeszc ze muszę sporo nauczyć

Re: [A2.0]Wymiana uszczelki pod miską olejową

Napisane:
14 sie 2010 14:56:47
przez jrzeuski
Możecie mieć inne silniki.
Re: [A2.0]Wymiana uszczelki pod miską olejową

Napisane:
14 sie 2010 15:37:20
przez hirek_gda
chudyy1 ma pewnie X20SE u mnie w C20NE też nie chciała wyjść bez wyciągania silnika
Re: [A2.0]Wymiana uszczelki pod miską olejową

Napisane:
14 sie 2010 18:04:43
przez makar
wyjdzie bez wyciągania C20 NE i X20SE pod spodem prawie niczym się nie różnią a w szczególności jeżeli chodzi o miske.
Re: [A2.0]Wymiana uszczelki pod miską olejową

Napisane:
01 lis 2010 10:07:08
przez wiesiek86
witam, niedawno zmieniałem taką uszczelkę, mam fronterę 2.0 sport c20ne
oczywiście trzeba opuścić trochę przedni most podnieść delikatnie silnik odkręcić miskę, oczywiście nie wyjdzie bo przeszkadza smok, ale smok można odkręcić po odkręceniu miski, wtedy wyjdzie ona razem ze smokiem i po sprawie, bez wyjmowania silnika, uszczelki oczywiście są dwie i składamy je na silikon bo są w nich tulejki dystansowe, dlatego nie można ich mocniej docisnąć więc silikon pomaga lepiej uszczelnić.