Strona 1 z 1

[A 2.0] Kod błędu 31

PostNapisane: 31 maja 2009 18:55:41
przez tajda
C20NE 93r zagazowany. Podczas deszczu, przy wyjeździe z myjni.... zdarza się, że gaśnie silnik i zapala się Check, żadne próby naprawy tzn ruszanie wtyczkami, kablami...nic nie dają (kable, kopułka...suche) po kilkudziesięciu próbach odpalenia, wreszcie się udaje, ale to trwa 30-60min, jedyny kod jaki zapamiętuje ECU to 31, czy spotkał się ktoś z czymś podobnym, lub ma ktoś jakieś sugestie? ja się już poddałem, problem zdarza się dwa trzy razy w roku (w tym już dwa razy miałem) będę wdzięczny za podpowiedzi :cry2: pozdr

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 31 maja 2009 19:01:33
przez brum
31 to nie jest błąd, bezie zawsze gdy obrotomierz nie pokazuje obrotów.

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 31 maja 2009 19:05:25
przez michal 2,8tdi
brum napisał(a):31 to nie jest błąd, bezie zawsze gdy obrotomierz nie pokazuje obrotów.

A dokładnie :31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 31 maja 2009 20:38:12
przez tajda
Ok, dzięki, to na pewno nie wina obrotomierza :D mnie brak pomysłów co jeszcze sprawdzić, mam nadzieję że obfitych opadów nie będzie, nie raz wpadam w kałużę wody, jeżdżę podczas deszczu i jest ok, a te kilka razy mnie dobija, bo gaśnie w tedy, kiedy mi się najbardziej spieszy (złośliwość rzeczy martwych) :lol: no cóż, może ktoś miał podobnie i udało mu się naprawić

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 31 maja 2009 20:44:23
przez brum
To że nie przez obrotomierz się tak robi to my to wiemy :mrgreen:

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 31 maja 2009 21:31:21
przez szymon.ha
a moze gdzies układ filtra powietrza jest nie szczelny i wody dostaje, bo jak dostanie się tam woda to mi kiedys auto zgasło.

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 01 cze 2009 06:48:48
przez tajda
No przyznam szczerze, że o układzie powietrznym nie myślałem, na pewno nie zaszkodzi pooglądać jak to wygląda, dzięki za sugestię proszę o więcej :)

Re: Kod błędu 31

PostNapisane: 16 cze 2009 07:23:52
przez roozga
Jak chcesz pewnie sprawdzić układ dolotu powietrza to zrób tak: weź denaturat (nie pij :D) i nasącz nim porządnie kawałek szmatki, chwyć w szczypczyki i na odpalonym silniku przeleć dolot powietrza - tam gdzie obroty się podniosą, tam jest nieszczelność ;)