Strona 1 z 2

[2.0] Uszczelnienie aparatu zapłonowego.

PostNapisane: 31 mar 2009 15:23:25
przez domelwwl
witam zrobilem generalny remont silnika we frocie 2.0 8v i dzisiaj przejechalem 11 km i zgasla zaczela strzelac na gaz i ben i zgasla juz jej nie moge odpalic widze ze z kopulki idzie dym a jest nowe wszystko i z pod dekla zaworow jak jest strzal niewiem co to jest moze ktos podpowiedziec?

prosil bym o schemat do przewodow

PostNapisane: 31 mar 2009 15:41:20
przez domelwwl
prosil bym was o przeslanie schematu bo nie moge znalesc od kopulki na swiece jak ida z kopulki

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 31 mar 2009 21:02:31
przez Balkandriver
Kolego, chętnie Ci pomożemy.
Ale miej litość i szacunek dla czytających!
Żeby Ci pomóc, musimy wiedzieć, a nie domyślać się, "co autor miał na myśli".

BALKANDRIVER

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 31 mar 2009 21:09:26
przez domelwwl
więc powiem tak wyjełem kopułke i zobaczylem że jest stopiona i palec tak samo , więc co moze byc przyczyna ??

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 01 kwi 2009 19:48:04
przez brum
Może poprostu nikt nie wie czemu tak się dzieje?
My nie jesteśmy czarodziejami, wszystko wiedzącymi, nikt się pewnie nie spotkał z czymś takim.

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 02 kwi 2009 09:25:16
przez Kpt.Saper
Sprawdziłeś czy przypadkiem nie zablokował się palec rozdzielacza o styk kabla wysokiego napięcia? Ciagłe zwarcie w jednym miejscu i mamy pożar. Na początku było oki bo się nie rozgrzało wszystko a potem dostało temperatury i poszło z dymem. Jest jeszcze opcja że palec rozdzielacza był źle dociśnięty i spadł blokując się o ww styk i ten sam efekt, żle złożone kable raczej eliminuję bo albo nie odpalił byś auta albo by nierówno pracowało a to byś zauważył odrazu.

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 02 kwi 2009 10:17:28
przez konik
Kpt.Saper napisał(a):Sprawdziłeś czy przypadkiem nie zablokował się palec rozdzielacza o styk kabla wysokiego napięcia? Ciagłe zwarcie w jednym miejscu i mamy pożar. Na początku było oki bo się nie rozgrzało wszystko a potem dostało temperatury i poszło z dymem. Jest jeszcze opcja że palec rozdzielacza był źle dociśnięty i spadł blokując się o ww styk i ten sam efekt, żle złożone kable raczej eliminuję bo albo nie odpalił byś auta albo by nierówno pracowało a to byś zauważył odrazu.


"Kapitanie" nie tędy droga. Aby zwarcie wywołało pożar lub dym potrzebny jest znaczny prąd (przynajmniej kilka amperów) We wtórnym obwodzie instalacji zapłonowej płynie prąd o wysokim napięciu (ok 20000 V) ale natężeniu kilku mA a to nie wywoła dymu :boss:

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 02 kwi 2009 12:27:29
przez Kpt.Saper
A jest możliwe że sam aparat zapłonowy się zatarł np. z braku smarowania co spowodowało skok temperatury i w efekcie stopienie się kopółki?? Bo może tędy droga?

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 02 kwi 2009 12:36:19
przez jack 2.2 dti
Sprawdź układ smarowania czy nie zatarł się aparat zapłonowy.

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 02 kwi 2009 23:04:41
przez domelwwl
dzisiaj ktos mi powiedzial ze do silnika 2.0 8v sa dwa rodzaje kjopulek i dwa rodzaje palcy orientuje sie ktos ? strasznie dziwna sprawa . a moze to byc spowodowane cewka?

a jak mozna sprawdzic smarowanie??

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 03 kwi 2009 17:59:46
przez domelwwl
słaby dostep jest bo kopulka jest od tylu silnika i tam aparatu nie wloze wiec nie zrobie zdjec

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 04 kwi 2009 10:34:46
przez wikked
A takie pytanko mam, nie myłeś przypadkiem kopułki benzyną?? Mówisz że jest po remoncie. Tak tylko pytam. Mogło się okazać że sobie ściekła w wałek aparatu, wałek się podgrzał zaczęło parować jak wszyscy wiemy iskra z palca przeskakuje do kopułki. Tak tylko piszę bo prąd jest za niski i nie jest w stanie spalić kopułki, temperatura potrzebujemy ok. 400st. żeby zaczęło się topić, pomylone kable nie mają wpływu, kondensatora nie ma żeby mógł wystrzelić i narobić takiego syfu. Może się okazać że wymienisz kopułkę, palec i skończą się problemy. Ale może komuś się coś takiego zdarzyło i pomoże. Ja osobiście jestem ciekaw co było przyczyną.

Pozdrawiam W.

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 04 kwi 2009 21:05:19
przez domelwwl
wiec tak dzisiaj założyłem nowke kopułke ,palec i zrobiło się to samo po uruchomieniu silnika jakies 5 minut pracy i zaczeło suetopićwszystko. zauwazylem ze olej leci w strone kopulki i na lusterku zobaczylem ze simering od walka co jest puszcza olej jest rozwalony , wiec jutro jade kupuje i zobaczymy moze cos pomoze a jak nie to juz nie mam pojecia co to moze byc pozdrawiam

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 06 kwi 2009 20:58:00
przez domelwwl
i frotka zrobiona przyczyna walniety simering i olej topil kopulke swiadkiem jest flowers

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 06 kwi 2009 21:19:07
przez domelwwl
odkrecilem ja po ok.2godz bylo troszeczke zagadka byla niezla ale pokonana i zobaczymy jak bedzie dalej mysle ze teraz bedzie wszystko dobrze flowers wziol moja kopulke spalona i ma zrobic fotki i pokazac

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 07 kwi 2009 18:30:32
przez flowers
Obrazek


A oto kopułka Domelwwl-a zjarana jak mażenie :shock:. Przyczyną na 98% był olej, który się wydobywał z uszkodzonego uszczelniacza i wylewał się do kopółki. Ale dwa pytania mi się nasuwają"
1.W jaki sposób olej doprowadził do takiego wytopienia kopółki.
2. Jak kopółka była zdemontowana to w środku nie było sladu po oleju ( dosłownie sucho :idea: ) tylko na obrzeżach śladowe ilości. Odnośnie 2-go pyt. to mógł on odparować pod wpływem wys. temp. O lipnej kopółce też nie ma mowy bo jest ona nowa i markowa f-my VALEO. Co Wy na to :?

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 07 kwi 2009 18:47:47
przez oposs
:shock: Pierwsze widze takie cos, bo wydawalo mi sie ze kopulki sa z takiego materialu ze powinny sie poddac dopiero przy podgrzaniu palnikiem, a olej raczej takiej temperatury nie ma :?

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 07 kwi 2009 18:58:04
przez flowers
No napewno nie, tylko pytanie czy na olej mógł wpłynąć impulsy elektryczne z cewki :idea:

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 07 kwi 2009 19:04:30
przez oposs
Olej bedzie mial temperature silnika, a prad w przewodach WN jest o malym natezeniu. Innych czynnikow tam nie widze dlatego nie rozumiem :shock:

Re: z kopulki leci dym

PostNapisane: 07 kwi 2009 19:57:00
przez domelwwl
na 100% przyczyna byl simering przejechalem dzisiaj 100km i jest jak dawniej