Strona 1 z 1

2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 04 sie 2016 14:17:35
przez D1_PITER
Witam

Silnik to słupek X20SE na osprzęcie C20NE.

Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Pobiera bardzo dużo oleju (0,5l/150km = 3,3l/1000km). Pobiera na tyle dużo oleju, że po 10km już są problemy z odpalaniem - tak zawala świece. Została zmieniona głowica także góra i uszczelka jest ok. Dymienie się nie zmieniło. Na 100% winne są pierścienie. Cylindry miały wyraźne progi, nie zostały zmierzone. Na cylindrach nie ma jako takich rys ale nie widać także śladów po honowaniu. Pomiar ciśnienia sprężania wykazał następujące wartości:
1. cylinder - 9 bar
2. cylinder - 10 bar
3. cylinder - 11,5 bar
4. cylinder - 11.5 bar

PYTANIE naprawiać czy wymieniać silnik?
Ten na wymianę rzekomo w dobrym stanie za około 700zł.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 04 sie 2016 14:43:11
przez bart322
Jak planujesz zostawic auto na dlugo, to naprawiaj. Nigdy nie wiesz co kupisz chyba, ze przed kupnem masz mozliwosc sprawdzenia kompresji i/albo odpalic.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 04 sie 2016 14:47:53
przez D1_PITER
Mam możliwość sprawdzenia, silnik jest w aucie.

Dołu nigdy nie naprawiałem. Zastanawiam się czy wymiana samych pierścieni przyniosłaby skutek. Da się zdjąć miskę na aucie?

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 04 sie 2016 15:06:40
przez bart322
Jak jest prog na cylindrach, to nie ma sensu samych pierscieni zmieniac.
Da sie miche sciagnac, choc jest z tym troche roboty.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 04 sie 2016 15:46:24
przez jrzeuski
bart322 napisał(a):Da sie miche sciagnac, choc jest z tym troche roboty.
Osobiście uważam, że prościej odkręcić silnik od skrzyni i łap, zsunąć z wałka i go unieść niż opuszczać przedni most.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 06 sie 2016 06:34:57
przez cinek1983059
wyjąć silnik tak, ale włożyć kompletny jest dramat jak most na aucie

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 06 sie 2016 09:20:29
przez Cuba
Bez opuszczania mostu przy wymianie silnika uszkodziłem tarczę sprzęgła, wkładałem już przy opuszczonym moście i obyło się bez szarpania.
Swoją drogą opuszczenie i skręcenie mostu to 4 śruby i pół godziny roboty z pneumatem.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 09 sie 2016 17:24:39
przez D1_PITER
Cuba napisał(a):Bez opuszczania mostu przy wymianie silnika uszkodziłem tarczę sprzęgła, wkładałem już przy opuszczonym moście i obyło się bez szarpania.
Swoją drogą opuszczenie i skręcenie mostu to 4 śruby i pół godziny roboty z pneumatem.


Czyli od dołu trzeba odkręcić tylko płytę i most? Czy coś więcej?

Może ktoś to potwierdzić że trzeba most opuszczać do wyjęcia silnika? Nie szukam dodatkowej roboty, ale też nie chce czegoś uszkodzić.

-- 09 sie 2016 17:25:37 --

cinek1983059 napisał(a):wyjąć silnik tak, ale włożyć kompletny jest dramat jak most na aucie


Czemu dramat?

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 09 sie 2016 17:39:04
przez Cuba
Właśnie między innymi chodzi o to, że ciężko ustawić wałek skrzyni do silnika.
Jak pisałem most jest na 4 śrubach, podobno niektórzy mają problem z ich odkręceniem u mnie obeszło się bez jakichkolwiek problemów.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 09 sie 2016 19:35:56
przez D1_PITER
Cuba napisał(a):Właśnie między innymi chodzi o to, że ciężko ustawić wałek skrzyni do silnika.
Jak pisałem most jest na 4 śrubach, podobno niektórzy mają problem z ich odkręceniem u mnie obeszło się bez jakichkolwiek problemów.


OK. Chodziło mi czy nie trzeba jeszcze jakiś podpór albo poprzeczek. Klucz pneumatyczny jest na lokalu.

-- 12 sie 2016 20:50:17 --

Dementuję.

Mostu nie trzeba odkręcać.

Trzeba odkręcić silnik z łap oraz od skrzyni. Teraz trzeba podnosić skrzynię lewarkiem a silnik na łańcuchu tak, żeby przód silnika uniósł się w górę a tył skrzyni na poduszce został na dole. Da się w ten sposób zrobić na tyle duży kąt, żeby miska olejowa prześlizgnęła się po dyfrze. Sprzęgło nie zostało naruszone, nie było nawet większego ryzyka.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 12 sie 2016 21:39:50
przez brum
To teraz go włóż.

Re: 2.0i 8V spala bardzo dużo oleju, naprawa czy wymiana?

PostNapisane: 13 sie 2016 13:10:00
przez D1_PITER
Włożony :)

Trochę pieszczenia, trochę dobierania kątów silnika i skrzyni i wszedł.