Witamy !



Problem z doborem kabli i świec

Problem z doborem kabli i świec

Postprzez kulczaswrz » 12 wrz 2015 19:20:20

Zakupiłem świece NGK i kable boscha, nie patrząc w sumie pod maske. Okazało się że stara boscha ma 1 elektrode a ja mam nowe NGK dwuelektrodowe z katalogu wybierane wiadomo. Pytanie czy ktoś wcześniej dał złe czy ja mam nowe złe. Kable natomiast mam stare w oplocie gumowym i kupiłem zestaw też taki tyle że 4 a zapomniałem o kablu od cewki( laik, a miałem wcześniej samuraia he) więc tak czy siak złe i ogólnie dość długie były, ps. były jeszcze z osłoną metalową na sprężynkach i takie chyba(tak przynajmniej mój mechanior mówi) że będą dobre. Więc jakby ktoś z posiadaczy 2-litrówek dał jakąś wskazówkę co ma, co powinienem kupić.
kulczaswrz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 04 cze 2014 21:58:58
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez brum » 12 wrz 2015 19:24:32

Świece Bosch WR8DC4, NGK BPR6E-VG
kable powinny być ze sprężynami, ale na innych też będzie działać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez kulczaswrz » 12 wrz 2015 19:30:22

chodzi żeby były pod gaz(zapomniałem dodać że mam)
kulczaswrz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 04 cze 2014 21:58:58
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez brum » 12 wrz 2015 19:53:47

kup takie jak mają być a nie pod gaz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez diabeł » 13 wrz 2015 07:18:42

świece mogą mieć i 100 elektrod. na temat ilości elektrod to wszystko mity i kity, że miejsze spalanie, wieksza moc i takie tam. ja obecnie mam świece z jedną elektroda i zero różnicy ( stare 4 elektrody motor 2.5 V6 + podtlenek lpg ) . liczba elektrod to tylko chwyt marketingowy.
diabeł
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 0
Dołączył(a): 12 lis 2013 20:00:32
Lokalizacja: Lasków
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez MikolajD » 13 wrz 2015 09:19:50

Ja testowałem 3,2,1-elekrodowe świece i z mojego osobistego odczucia lepiej jeździ na 2-elektrodach, mniej szarpie i jakoś tak płynniej jeździ. Co do kabli to miałem i te ze sprężynką i te bez i różnicy nie widziałem. Katalog w sklepie podaje jedne i drugie jako prawidłowe do 2.0
MikolajD
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 08 gru 2013 10:20:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez cinek1983059 » 13 wrz 2015 10:07:17

diabeł mądrze gada liczba elektrod w 2.0 działa tylko na psychikę i nic więcej, co do kabli to trzeba wiedzieć jak i do czego auto będzie używane, jeżeli masz zamiar topić auto to w żadnym wypadku kabli z tą aluminiową rurką ze sprężynką(dyskoteka pod maską jest piękna)która ma pseudo odprowadzać ciepło aby kabli nie potopić, kolejny mit kit, ale ludzie kupują :)
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez kulczaswrz » 13 wrz 2015 15:06:15

mechanik niby mi mówił że od tego ile jest tych elektrod zależy ciepłota , wg niego ma to różnice, ja tam się na tym nie znam. Znajomy mi wybierał po danych auta więc nie wiem czy ktoś wcześniej dał nie takie jak powinny być(to się tyczy też kabli) A kable no cóż w paczce 4 szt a jeszcze 1 do cewki trzeba, no i trochę przydługawe. Dla mnie to jest trochę dziwne, wchodzi się w katalog produktów w Inter Carsie, wpisuje dane auto wszystko glanc po czym wyskakują kable każde z innej parafii, jedne po 4 kable w komplecie inne po 5 i nawet po 6 znalazłem, kable się różnią nawet w zestawie. Dżungla.
kulczaswrz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 04 cze 2014 21:58:58
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez diabeł » 13 wrz 2015 15:24:01

co do długości kabli to we frotach tak już jest. miałem ten sam problem z 2.2 cewka mogła być przy kierownicy a i tak kable starczały. wiem, że kable można kupić na sztuki. tak robiłem u siebie. z kablami do froty nie mają problemu tylko diesle :D kable silikonowe, gumowe, bambusowe i inne owe to też delikatny kit. z czasem i tak wylądują w koszu.
co do świec to rewelacja do lpg są iskry z jedną elektrodą. trzeba tylko zrobić odpowiedni dostęp ( nie pamiętam ile mm ).
diabeł
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 0
Dołączył(a): 12 lis 2013 20:00:32
Lokalizacja: Lasków
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez jrzeuski » 14 wrz 2015 09:23:42

kulczaswrz napisał(a):Dla mnie to jest trochę dziwne, wchodzi się w katalog produktów w Inter Carsie, wpisuje dane auto wszystko glanc po czym wyskakują kable każde z innej parafii, jedne po 4 kable w komplecie inne po 5 i nawet po 6 znalazłem, kable się różnią nawet w zestawie. Dżungla.
To nie dotyczy tylko Froty, tak samo kupowałem kable do Golfa 1.8. Żeby tylko problem dotyczył długości to byłby pikuś, ale fajki też były różne! Skończyło się na dobieraniu w sklepie i dopiero trzecie dały się założyć :niewiem: Był fart, bo okazały się najtańsze z tych, co katalog wskazywał :D Identycznych jak miałem, to nie znalazłem, obecne się różnią kablem do cewki, bo zamiast prostego wyjścia mają pod kątem prostym :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez M&J » 15 wrz 2015 09:41:59

Jeśli chodzi o świece to też nie dawno wymieniałem i się trochę o tym naczytałem. Do gazu podobno najlepsze są jedno elektrodowe. To że według katalogu zalecają dwu elektrodowe to nie zaznaczy że są złe po prostu producent świec takie zaleca ale tak jak pisali wyżej to tylko chwyt marketingowy. Najważniejsze żebyś sobie sprawdził jaką mają ciepłotę i ustawił odpowiednio odstęp, dodatkowo do gazu zaleca się o 20 % zmniejszyć odstęp. Ja kupowałem z NGK nie pamiętam jakie oznaczenie mogę Ci sprawdzić jak byś potrzebował.
Co do kabli to przede wszystkim sprawdź czy Ci sprzedali kable do dobrego silnika Czy c20ne czy x20se w jednym masz cewkę a w drugim rozdzielacz, kable też się różnią bo jedne mają sprężynki a drugie nie. Ja kupiłem kable i też okazało że zła ilość i końcówki inne i okazało się że do złego silnika mi sprzedali.
W prawdzie nie Frontera ale jej starszy brat ;)
Monterey 3.1 TD 1995 - Lift 2'', Cooper Discoverer STT 33'', stalowe zderzaki, zawieszenie Ironman +2'' +200kg
BYŁA Frota A 2.0 Sport z 1997 - Lift 2'', MT 32'', winda, stalowe zderzaki, snorkel, zawieszenie Ironman
Avatar użytkownika
M&J
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 321
Obrazki: 1
Dołączył(a): 18 lut 2015 21:05:16
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Problem z doborem kabli i świec

Postprzez jrzeuski » 15 wrz 2015 10:41:20

W Golfie mam 3-elektrodowe. Z takimi go kupiłem jakieś 50tys.km temu i nie wiem ile wcześniej na nich przelatał. Jedyne co zrobiłem, to 2 razy je wykręciłem, żeby sprawdzić nagar. Nie było, to wkręciłem je z powrotem i jeżdżę dalej. Elektrody nie były wypalone a szczelinomierza nie miałem, żeby się zastanawiać czy jest OK czy nie :D Tym bardziej, że odpala i jest moc i na gazie i na benzynie. Instalacja mieszalnikowa na śrubkę, więc jak chcę odpalić na gazie, to kilka sekund muszę pokręcić, żeby zassał. Normalka. Kable wymieniałem dwa razy. Raz, bo coś mi je zżarło jak byłem na grzybach ( :4lk: że pogryzione były tak, że udało się je skrócić i wrócić do cywilizacji, od tamtej pory wożę zapasowe w bagażniku) a drugi raz, bo iskierki po nich skakały i przerywał jak padało albo osadziła się rosa po nocy.

Także jak dla mnie rodzaj świec ma najmniejsze znaczenie. Jak są problemy, to najpierw przyjrzeć się rozrządowi (parę razy pasek mi przeskoczył o ząbek) i zapłonowi (zwłaszcza kopułce jak jest, bo też się przestawi jak rozrząd przeskoczy). Potem stawiać na kable a na samym końcu świece.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość