Strona 1 z 2
[2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
23 mar 2014 19:42:54
przez FAFEK29
WITAM w moim sporcie 2,0 mam problem z ciśnieniem oleju. mianowicie na starym silniku objaw był taki: zapalił na zimnym silniku kontrolka od ciśnienia zgasła po 10-15 sekundach w tym samym czasie wskaznik idzie do góry. po nagrzaniu kontrolka od ciśnienia się zapala na wolnych obrotach. Wiadomo że silnik padlina. na dniach zmieniłem silnik na drugi który miałem. zalałem nowy olej,filtr mam podobny objaw. silnik ewidetnie lepszy od tamtego na nagrzanym trzyma ciśnienie.natomiast na zimnym silniku tez niemoże zaciągnąć oleju przez jakieś 10s. słychać ewidentnie że silnik niema smarowania chodzi nieco głośniej,po chwili kontrolka gaśnie wskaznik do góry idzie i silnik cichutko pracuje.. co może być nie tak?
apropo mam do sprzedania na części silnik o którym mowa jak by ktoś coś chciał to pisać
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju na zimnym silniku

Napisane:
23 mar 2014 22:12:04
przez adrianee36
jakie 1.5 roku temu miałem tak ze zmieniłem olej i po jakims czasie po butowaniu na wolnych kontrolka sie swieciła z cisnienia oleju brak, se mysle remont, ale kolga namowił mnie na wytestowanie ich nowego oleju na sklepie MOTUL 15W50 zanim wywale silnik na złom. od tamtej pory zrobiłem prawie 30 000km i wszystko bez problemu cisnienie w normie, i z silnikiem nic nie zrobione.
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju na zimnym silniku

Napisane:
30 mar 2014 16:31:01
przez FAFEK29
macie jakieś pomysły co może być z tym ciśnieniem oleju?
zaczyna mnie to denerwować
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju na zimnym silniku

Napisane:
30 mar 2014 17:25:42
przez klejnus
Skoro te same objawy na dwóch silnikach to ja bym obstawial olej. Jaki lejesz?
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju na zimnym silniku

Napisane:
30 mar 2014 18:55:10
przez FAFEK29
półsyntetyk platinum 10w40. dziś zaobserwowałem rano jak zapaliłem ciśnienie zgasło po ok 10-15 sek. i zgasiłem go i włączyłem zapłon to kontrolka od ciśnienia zapaliła się po ok minucie i wskaznik też stopniowo schodził do zera. więc ciśnienie ma dobre.niesądze by olej miał taki wpływ na brak tego ciśnienia
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju na zimnym silniku

Napisane:
30 mar 2014 20:36:34
przez brum
zalej dobry olej i wymień filtr. Pompa może zdycha.
Kontrolka oleju na niskich obrotach.

Napisane:
29 cze 2015 19:40:30
przez maniolo
Witam,
Panowie , wczoraj jadąc frotą po osiedlu zauważyłem jak przy hamowaniu na 2 biegu gdy obroty zeszły do 1,5k -1,6k zaświeciła mi sie kontrolka ciśnienia oleju, wskazówka spadła do zera i zaczęło dusić silnik. Szybko wcisnąłem sprzęgło, obroty wzrosły i wskazówka ciśnienia do góry. Takie zjawisko mam tylko na mocno rozgrzanym silniku. Na zimnym wszytko OK, wskazówka ciśnienia OK.
Olej jest, odma czysta...
Pompa?
Pozdrawiam
Re: Kontrolka oleju na niskich obrotach.

Napisane:
29 cze 2015 19:41:51
przez brum
Wymień olej i filtr, jak nie przejdzie to myśl.
Re: Kontrolka oleju na niskich obrotach.

Napisane:
29 cze 2015 20:48:36
przez maniolo
W sumie od tego wypadałoby zacząć.
Tak zrobię. Jak nie wyjdzie i wymyśle coś mądrego to się pochwalę.
Dzięki Brum
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
09 wrz 2015 14:24:51
przez majchas
Witam,
Ponieważ przerabiałem ten temat w swojej Frocie 2.0 i (przebieg licznikowy 203 tkm, cyfry stoją prosto wiec jest szansa że prawdziwy

podzielę sie doświadczeniami. Na rozgrzanym silniku cisnienie spadało do wartości powodującej zapalanie sie kontrolki ciśnienia oleju (sprawdzone manometrem na wolnych obrotach około 0,5 bar). Most, miska olejowa, smok w dół, przy okazji wymiana kompletnego rozrządu i pompy oleju na nową oraz wymiana panewek korbowodowych na nominalne glyco - stare, nominalne były przytarte na rudo, operacja bez szlifu wału. Złożenie wszystkiego do kupy, zalanie nowym olejem takim jak fabryka zaleca. Pomiar ciśnienia manometrem na rozgrzanym silniku wskazał 0,8-1 bar - w dalszym ciągu mało względem wartości wg Haynesa (powinno byc ok 1,5 bar na jałowym o ile dobrze pamiętam), niemniej jednak kontrolka nie zapalała sie po wykonaniu tej operacji. Jak wiadomo operacja wymiany panewek powinna byc poprzedzona szlifem wału ale ciekawy byłem efektu jaki przyniesie sama wymiana panewek.
Przy okazji nadmienię iz inne okolicznosci doporowadziły w konsekwencji so wymiany wału korbowego oraz wszystkich panewek - powód któz to wie - wada konstrukcyjna tego silnika? - stary wał miał luz osiowy / wzdłużny około 4-5 mm. Droga dedukcji doszedłem do następującego wbniosku: podczas wciskania sprzęgła powstaje siła działająca na wał korbowy i panewkę oporową która wyżłobiła wgłębienie w wale o głębokości odpowiadającej powstałemu luzowi (4-5mm). Tym samym wał nadawał sie na złom. Kupiłem drugi wał z demontażu, oddałem do szlifu (430 PLN z kompletem panewek) i własnie złozyłem to do kupy. Przy okazji wymieniony uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni biegów oraz uszczelniacz reduktora. Aktualnie jestem na etapie składania całego bałaganu.
Jesli starczy mi siły i w międzyczasie nie zepsuje sie kolejna rzecz w tym aucie napiszę jaki wygląda sprawa ciśnienia po szlifie wału i wymianie panewek na nowe.
W moim przypadku teoria "trzech kupek" podczas zakupu "terenówki" wydaje się byc bardzo realna

.
pozdrawiam
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
14 wrz 2015 19:21:31
przez wino123_87
Mam to samo.u mnie zaczelo sie to dziać po utopieniu frontery.dostala sie woda do silnika.walcze z tym juz miesiac.pierwszo spadalo na cieplym.po sprawdzeniu panewek,pompy.przemyciu wszystkiego wymiana simeringow na wale bo raz ciekl jeden potem drugi.wyczyszczeniu odmy bo sie zapchala. Nowy olej 15 w 40 taki byl caly czas lany.nowy filter oleju. Teraz znów po odpalaniu nie ma odrazu cisnienie pozniej po lekkim przegazowaniu jest git a po nagrzaniu dalej spada
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
15 wrz 2015 11:40:53
przez majchas
No to poskładałem wszystko do kupy, Ciśnienie wróciło do normy - na zimnym wskaźnik na max po rozgrzaniu na jałowym wygląda tak jak na załączonym obrazku - aby obejrzeć kliknij link:
https://onedrive.live.com/redir?resid=CF1E5CB8C2428777!3444&authkey=!APAvzIgx1KBSFTM&v=3&ithint=photo%2cpozdrawiam
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
15 wrz 2015 17:00:06
przez wino123_87
jaki olej przewiduje producent ? skąd wiedzialeś ze pompa nie siedzi?
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
16 wrz 2015 08:45:07
przez majchas
wino123_87 napisał(a):jaki olej przewiduje producent ? skąd wiedzialeś ze pompa nie siedzi?
wg Haynesa, olej silnikowy do silników benzynowych to: SAE 10W40 do 20W50 API SG/CD albo SH/CD.
Zanim rozkręciłem dół silnika sprawdziłem ciśnienie oleju manometrem i na ciepłym było 0.5 bar więc podejżenie padło na panewki korbowodowe (okazało sie ze sa przytarte - rude) co powodowało zapalanie się kontrolki oleju. Pompę oleju wymieniłem przy okazji jak juz miałem dół rozkręcony.
-- 16 wrz 2015 08:48:54 --
majchas napisał(a):wino123_87 napisał(a):jaki olej przewiduje producent ? skąd wiedzialeś ze pompa nie siedzi?
wg Haynesa, olej silnikowy do silników benzynowych to: SAE 10W40 do 20W50 API SG/CD albo SH/CD.
Zanim rozkręciłem dół silnika sprawdziłem ciśnienie oleju manometrem i na ciepłym było 0.5 bar więc podejrzenie padło na panewki korbowodowe (okazało sie ze sa przytarte - rude) co powodowało zapalanie się kontrolki oleju. Pompę oleju wymieniłem przy okazji jak juz miałem dół rozkręcony.
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
16 wrz 2015 09:21:16
przez wino123_87
u mnie panewki nie zmienily koloru i tylko bardzo delikatne ryski.tylko ze mi dostala sie woda przez simering do silnika.na niczym nie widac ewidentnego zużycia.pompe tez rozkrecalem.chyba wymienie wszystko bo nie wiem juz w koncu przez co spada.na manometrze mialem troche mniej niz 0,5 bara
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
16 wrz 2015 15:50:05
przez majchas
wino123_87 napisał(a):u mnie panewki nie zmienily koloru i tylko bardzo delikatne ryski.tylko ze mi dostala sie woda przez simering do silnika.na niczym nie widac ewidentnego zużycia.pompe tez rozkrecalem.chyba wymienie wszystko bo nie wiem juz w koncu przez co spada.na manometrze mialem troche mniej niz 0,5 bara
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
18 wrz 2015 23:23:31
przez sebano79
adrianee36 ,pamiętasz który konkretnie motul kupiłeś? 4100 ,
5100 czy 6100 ?
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
20 wrz 2015 20:33:45
przez tupek
W mojej frocie na zimnym silniku też kontrolka gaśnie po 3 sekundach.
Wymieniłem olej na 15w40 i nie widzę szczególnej poprawy.
Wydaje mi się że tak po tamtej zimie się stało.
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
23 wrz 2015 18:39:16
przez wino123_87
W piatek skladam frontere. Szliw walu zrobiony. Nowe panewki i nowa pompa. Olej zaleje 10w 40. Simeringi tez nowe. Tylko jeszcze musze znalezc z jaka sila dokrecic panewki. Moze ktos wie?prosze o pomoc
Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

Napisane:
24 wrz 2015 08:08:36
przez majchas
Wino - ja też nie mogłem znaleźć tych momentów w Haynesie i miałem zagwozdkę ale w końcu dokręciłem z takim momentem jak w tym linku
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/44682-wymiana-panewek-moment-dokrecania-walu-i-korbowodow/ i wszysdko jest ok.
głowne panewki walu
pierwszy etap - 50nm
druki etap - 45 stopni
trzeci - 15 stopni.
panewki korbowodow
pierwszy - 35nm
drugi - 45 stopni
trzeci 15 stopni.
pozdrawiam