Strona 2 z 2

Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

PostNapisane: 24 wrz 2015 08:50:52
przez wino123_87
Dzieki za pomoc. Dokrece tak samo

Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

PostNapisane: 24 wrz 2015 10:56:03
przez majchas
Wino - jeszcze kilka wskazówek:

Jak masz wał po szlifie to koniecznie przedmuchaj powietrzem otwory olejowe w wale korbowym.

1. Zwróć uwagę na ustawienie otworów olejowych i zamków w panewkach - musisz ustawić je tak jak stare panewki były zamontowane - dla korbowodowych otwór olejowy jest od strony tłoka o ile dobrze pamiętam.
2. Koniecznie posmaruj nowe panewki olejem przed założeniem - słyszałem tez o użyciu specjalnego smaru do montażu silnika ale ja nie miałem takiego wiec posmarowałem obficie olejem.
3. Dokręć główne i korbowodowe pierwszym etapem i zrób kilka obrotów wałem żeby zweryfikować czy wał obraca się bez oporów
4. i tak dalej w kolejności do ostatniego etapu.

powodzenia

Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

PostNapisane: 08 paź 2015 22:24:43
przez kulczaswrz
Ja mam tak że na zimnym silniku jak zapale frote lampa oleju świeci się dobre 5 sekund, ciśnienie max. Po zagrzaniu się silnika ciśnienie spada na 1/4 wskaźnika czyli nisko. Z rok temu trzymało się na połowie, teraz silnik dosyć głośno chodzi(słychać rzęzenie, czuć na pedałach wibracje) a sama frota topornie jedzie. Pewnie silnik kaput.

Re: [2,0] słabe ciśnienie oleju

PostNapisane: 09 paź 2015 09:12:38
przez sebano79
Wracając do tematu oleju, faktycznie wymieniłem dwa tygodnie temu na Motul 4100 15W50 (półsyntetyk) i problem migającej lampki zniknął. Na zagrzanym ciśnienie na 1/4. Tak że polecam.