Strona 1 z 1

[A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 28 lut 2013 18:38:02
przez rochas
witam kupiłem lambdę żeby wymienić
myślę że wymiana to nie wielki problem nawet dla mnie - nie zaprawionego w boju amatora
mam pytanie - pytania
czy po wymianie sondy trzeba jechać i sprawdzić / ustawić auto na komputerze ??
czy po ponownym zapięciu krokusa do gazu (teraz jeżdżę na śrubie z powodu uszkodzonej lub skończonej sondy) też trzeba jechać ustawić instalację u gazowników ??
czy ewentualnie coś jeszcze ?? czego się nawet nie domyślam ?? trzeba zrobic zeby lambda poprawnie funkcjonowała w aucie i współpracowała z gazem :)

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 28 lut 2013 19:22:39
przez brum
Wymiana sondy może okazać się trudna, i bez palnika może się nie udać.
Po wymianie nie trzeba jechać na komputer.
Z gazem lepiej jechać.

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 01 mar 2013 10:59:58
przez Ironcruz
lambdę ciężko się odkręca - najlepiej długą przedłużką. Ale jak sonda ma już wiele lat to gwint już przestanie istnieć - ja tak miałem. Musiałem wymontować kawał rury wydechowej z dziurą na lambdę i jechać do fachowców od tłumików. W 5 minut nagwintowali i wkręcili nową sondę.

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 20 wrz 2013 17:29:50
przez brayan
Panowie a w którym dokładnie miejscu jest sonda, bo patrzyłem na kolektor od góry i nigdzie jej nie widziałem. Jeszcze jedno
jakie wartości powinna podawać prawidłowo działająca sonda?

Re: Odp: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 20 wrz 2013 19:10:24
przez brum
Zajrzyj od spodu i popatrz na rurę

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 29 wrz 2013 21:35:53
przez Ironcruz
brayan napisał(a):Panowie a w którym dokładnie miejscu jest sonda, bo patrzyłem na kolektor od góry i nigdzie jej nie widziałem. Jeszcze jedno
jakie wartości powinna podawać prawidłowo działająca sonda?


jakie wartości to nie wiem. Wiem za to, że powinna podawać wartości od razu bez zwłoki. Moi mechanicy mieli ubaw jak Frota podpięta do interfejsu diagnostycznego i przegazowywana soda reagowała z tempem anemika.

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 01 paź 2013 22:41:00
przez damianEK691965
wykręcenie tego cuda nie jest aż takie trudne ale proponuje najpierw popukać wkoło młotkiem a później jakimś penetrolem i wtedy jazda po całości :) tylko młotkiem nie w sonde a z boku :D

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 02 paź 2013 15:47:40
przez ali
Ludzie :pomidor: , wpiszcie w google i sie dowiecie, normalna sonda lambda (pomijamy szerokopasmowe) ma oscylować a nie podawac wartości.

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 10 gru 2013 09:38:23
przez szaman
podepnę się pod istniejący temacik...

umarła mi sonda lambda, jak rozumiem może ona powodować i pewnie powoduje duże spalanie....
pytanie czy do 2.0 z 93r taka będzie odpowiednia??? http://allegro.pl/sonda-lambda-opel-frontera-omega-sintra-vectra-i3716577527.html

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 11 gru 2013 12:09:44
przez Ironcruz
po opisie (jest silnik C20NE i Frontera) i zdjeciach: Tak.

Re: [A 2,0] wymiana lambdy i co dalej ??

PostNapisane: 11 gru 2013 15:31:44
przez szaman
oki dzieki =)