Strona 1 z 2

[A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 21 paź 2012 12:13:08
przez rochas
witam jak w temacie :) mam pytanko
czy pompa oleju do froty z silnikiem 2,0 na 8 zaworach jest taka sama jak w omkach vectrach i calibrach z takimi motorami ??? czy inna ?? wiem że miska jest nieco inna niż w pozostałych OPLACH a u mnie kontrolka dość późno gaśnie i w najbliższym czasie będę musiał liczyć się z zakupem jakiejś używki do przeszczepu, żeby nie zarżnąć silnika ;/
pozdro rochas !!!

Re: pompa oleju 2,0

PostNapisane: 21 paź 2012 12:31:36
przez jrzeuski
rochas napisał(a):u mnie kontrolka dość późno gaśnie i w najbliższym czasie będę musiał liczyć się z zakupem jakiejś używki do przeszczepu, żeby nie zarżnąć silnika ;/
U mnie potrafi zgasnąć nawet po 20 sekundach. Średnio po dłuższym postoju to jest 10 sekund. Co ciekawe nawet jak podgazuję, to nic to nie zmienia. Potem ciśnienie idzie na max a po rozgrzaniu silnika utrzymuje się przy pierwszej kresce na wolnych obrotach. Do czerwonego pola daleko i kontrolka nigdy nawet nie mrugnie. Wszystko jak należy tylko ten start :| Jak odpalam na ciepłym, to gaśnie od razu. Zaczynam się zastanawiać czy to czasem nie jest jakiś problem z czujnikiem, że dostał taką bezwładność. Zatarty trzpień czy co? :niewiem: Wymieniłem olej i zero różnicy. Mam wyciek gdzieś z przodu (uszczelniacz wału, podstawa filtra a może przewody olejowe do chłodnicy) i może dlatego ciśnienie oleju tak długo się robi? Kiedyś zaciął mi się zawór przelewowy, ciśnienie się nie zrobiło i przytarłem silnik. Także teraz mam stresa patrząc na świecącą się kontrolkę przy pracującym silniku, bo może któregoś dnia znowu wcześniej zgaśnie silnik niż kontrolka.

Re: pompa oleju 2,0

PostNapisane: 21 paź 2012 12:43:34
przez rochas
jrzeuski napisał(a):
rochas napisał(a):u mnie kontrolka dość późno gaśnie i w najbliższym czasie będę musiał liczyć się z zakupem jakiejś używki do przeszczepu, żeby nie zarżnąć silnika ;/
U mnie potrafi zgasnąć nawet po 20 sekundach. Średnio po dłuższym postoju to jest 10 sekund. Co ciekawe nawet jak podgazuję, to nic to nie zmienia. Potem ciśnienie idzie na max a po rozgrzaniu silnika utrzymuje się przy pierwszej kresce na wolnych obrotach. Do czerwonego pola daleko i kontrolka nigdy nawet nie mrugnie. Wszystko jak należy tylko ten start :| Jak odpalam na ciepłym, to gaśnie od razu. Zaczynam się zastanawiać czy to czasem nie jest jakiś problem z czujnikiem, że dostał taką bezwładność. Zatarty trzpień czy co? :niewiem: Wymieniłem olej i zero różnicy. Mam wyciek gdzieś z przodu (uszczelniacz wału, podstawa filtra a może przewody olejowe do chłodnicy) i może dlatego ciśnienie oleju tak długo się robi? Kiedyś zaciął mi się zawór przelewowy, ciśnienie się nie zrobiło i przytarłem silnik. Także teraz mam stresa patrząc na świecącą się kontrolkę przy pracującym silniku, bo może któregoś dnia znowu wcześniej zgaśnie silnik niż kontrolka.

:) tylko że u mnie na czujniku oleju z silnika od CALIBRY bo taki mam teraz, nie było miejsca na zapięcie wskaźnika od oleju i mam tylko kontrolkę :) objawy dokładnie takie jak u Ciebie, nieco krócej czekam aż zgaśnie 3-5 sekund ... więc może nie potrzebnie się martwię
pozdr!!

Re: pompa oleju 2,0

PostNapisane: 21 paź 2012 21:23:52
przez adrianee36
pompa ta sama, kiedys kupowałem nowke do swojej nawet nie taki drogi interes 215zł ;)

Re: pompa oleju 2,0

PostNapisane: 21 paź 2012 22:33:05
przez damianEK691965
temat przerabiałem przy okazji wymiany silnika pompa padła w dwa dni ale ta stała ze dwa lata :wsciekly: u mnie zawsze na te objawy pomaga wymiana oleju :idea: no a pompe zawsze możesz kupić jakąś używkę choć jak pomyślę o wymianie to kupiłbym nową . czujnik zawsze możesz wykręcić i wstawić zegar będziesz widział co jest :D

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 04 wrz 2013 18:39:43
przez grzesiu911
Z osób które ją wymieniały mogłyby podpowiedzieć, jak jest montowana. Zdejmowana na pewno od czoła. Demontaż od czoła, rozłączenie rozrządu. Dwie śruby przednie od miski olejowej i dwie na korpusie pompy? Tylko tyle? Oczywiście jest jeszcze koło napędu wału korbowego. Czyli jakieś 8 śrub z niemiłosiernie ciężkim dostępem, czy cała miskę olejową też trzeba zwalać??
Pozdrowionka.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 04 wrz 2013 18:47:15
przez brum
Miskę na pewno musisz zwalić, czyli most musisz opuścić. Jak odkręcisz miskę to odkręcisz smok i wyjmiesz pompę.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 04 wrz 2013 19:54:37
przez grzesiu911
Dzięki Dawid.
Pozdrowionka

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:02:50
przez damianEK691965
ja na twoim miejscu wyjąłbym silnik zaoszczędzisz na czasie i nerwach :D a przy okazji jest okazja zajrzeć do sprzęgła itp a już zwłaszcza jak koło na wale bedziesz chciał odkręcić :) no cóż wybór należy do ciebie 8-)

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:15:02
przez adrianee36
jak wyjmiesz silnik to ciezko bedzie odkrecic srobe na wale, zeby zdjac koło zebate od rozrzadu . wiec chyba lepsza opcja wyciaganie mostu.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:24:55
przez brum
nie trzeba wyjmować mostu. żeby było więcej miejsca to chłodnicę wystarczy wyjąć.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:30:00
przez grzesiu911
Ok dzięki za podpowiedzi :D
W ściąganiu michy mam niezłe doświadczenie, bo już chyba trzy czy cztery razy musiałem to robić :<:
Dlatego miałem nadzieję, że pompę da radę bez ściągana miski ale fakt, przecież smok jest bezpośrednio do pompy przykręcony. A tak a propos, czy na łączeniu smoka z pompą oleju powinna być jakaś uszczelka, bądź uszczelniacz??

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:38:32
przez brum
Powinien być oring.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:42:36
przez grzesiu911
hmmm, no to może przez to ciśnienie jest kiepskie? Zanim zassa to może tam coś zgubi po drodze.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:48:32
przez brum
jest taka możliwość. koszt to pewnie ok 1zł.
nie masz nic włożonego w smok?

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:50:22
przez grzesiu911
nie bardzo rozumiem, co masz na myśli (włożonego w smok)??

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 21:04:21
przez brum
to jest akurat z Omegi.

Obrazek

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 21:10:04
przez grzesiu911
Myślałem, że może mi ten oring by zassało ale jest przecież siatka i na pewno przez nią nic by się nie dostało takiego. Tym bardziej, że za każdym razem smok był przedmuchiwany. Pompa, jak patrzyłem na allegro, to raczej baardzo prosta konstrukcja i nie ma się w niej co popsuć (chyba).

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 21:16:17
przez brum
Nie ma jak zassać tego oringu. A w pompie siadają koła zębate.

Sprawdzałeś ciśnienie zewnętrznym miernikiem? Bo może Ci padł czujnik lub wskaźnik w zegarach.

Re: [A 2.0] Pompa oleju

PostNapisane: 05 wrz 2013 21:20:22
przez grzesiu911
No właśnie, a koła zębate zawsze można jakoś zregenerować (chyba) a przynajmniej spróbować. Co do czujnika, nie, nie sprawdzałem zewnętrznie. Nie mam czym ale chyba się pokuszę na weekend gdzieś podjechać bo szkoda się zamartwiać i mieć czarne myśli, skoro to może być błahostka (czujnik).
Dzięki za podpowiedzi, pozdrowionka.