Strona 1 z 1

[A 2.0] Problem z zapłonem

PostNapisane: 07 maja 2012 22:58:05
przez maniolo
Godzina 23:44 - właśnie przyholowałem Frotę do domu...

Nie znalazłem opisu podobnej sytuacji więc zacznę temat:

Odpaliła normalnie (benzyna).Po przejechaniu około 10 km spadły jej obroty - kilkukrotne dynamiczne naciśniecie pedału gazu podkręcało obroty ale nie na długo.
W końcu "zaparkowaliśmy" na poboczu i koniec, odpaliła raz - identyczna sytuacją, odpaliła drugi raz - to samo, 3 raz już nie odpaliła - wiem, że zostanę zjedzony ale kałatnąłem ją raz na gazie - odpaliła, ale tylko raz. Później już nie paliła ani na PB ani LPG. W przypadku obu paliw "świecił się tkz "żyd". Dodatkowo w czasie jazdy hamulec zrobił się twardy...

I teraz moje pytanie:

1) Czy w przypadku końcówki benzyny mogło być tak, że pompa paliwa zaciągnęła syf z baku i pozapychała to i tamto?
2) Czy to kwestia elektryki.
3) Czy mam odkładać na nowy samochód :)

Pompę wymieniałem 2 tygodnie temu na markową (żadnych no name'ów) - jutro sprawdzę czy działa ale wydaję mi się, że jest OK.

Pytania dla co niektórych mogą wydać się banalne... Proszę o zrozumienie, dopiero się uczę :)

PS: Frota 1993 PB + LPG, przebieg 190k km (kręcony na 100% ale podam :) )

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 07 maja 2012 23:00:58
przez brum
sprawdź iskrę

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 10 maja 2012 08:59:39
przez FROTERKA
ad.1. Tak.
ad.2. Być może.
ad.3. Nie.

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 10 maja 2012 16:55:26
przez maniolo
Okazało się ze pompa paliwa nie działa... po 2 tygodniach padła...

Kolejna seria pytań:
Gdy paliwo nie dociera do filtra paliwa (zakładam zepsutą pp) a gaz jest w butli to czy samochód nie powinien odpalić?
Wiem, że podczas jazdy na gazie paliwo też jest zużywane ale być może da się odpalić.

Kolejna kwestia: gdzieś obiło mi się o uszy, że jak naleje paliwa do filtra paliwa to zawarte w nim paliwo pozwoli mi przejechać około 10 km - prawda to czy mit jakiś?

Iskrę sprawdziłem - jest.

Frota dalej nie jeździ ...

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 10 maja 2012 17:14:50
przez brum
Lpg trzeba awaryjnie odpalić, a co do przejechania 10km to mit.

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 10 maja 2012 22:27:31
przez adam-wwy
Skoro pompa nie pracuje to paliwo z filtra i tak się nie dostanie do wtrysków. Kolejna sprawa to w filtrze jest tyle paliwa, że wystarczy na rozruch bo reszta w przelew pójdzie i wróci do zbiornika.

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 10 maja 2012 23:08:02
przez Gruby
brum napisał(a):Lpg trzeba awaryjnie odpalić, a co do przejechania 10km to mit.

Chyba że ma instalacje pierwszej generacji ...
Przy 2-giej i później, tak jak piszesz.
Bez pompki przejeździłem 2 miechy na odpalaniu awaryjnym, ale nie wszystkie instalacje mają "odpalanie awaryjne"

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 12 maja 2012 12:03:11
przez sylwian70
ad.maniolo najpierw dolej paliwa a być może stwierdzisz że pompę paliwa masz jeszcze sprawną i nie 5 litrów tylko z 20 litrów co do LPG w 2 generacji LPG też odpali ale ona posiada już czujnik temperatury i jak jest chłodno to :dupa: no chyba że z czajnika polejesz gorącą wodą czujnik lub odłączysz czujnik,odpalenie awaryjne to włączyć zapłon i przytrzymać przycisk przełącznika gazu i na ucho nasłuchiwać odgłosu otwarcia elektrozaworu gdy usłyszy się trzask elektrozaworu wtedy kręcić rozrusznikiem aż motor załapie.Co do pompy paliwa to wymaga ona dość sporej ilości paliwa w baku mimo że zasysa paliwo prawie z dna to jej konstrukcja wymaga aby była całkowicie zanurzona w benzynie co powoduje że ma odpowiednie ciśnienie na tłoczeniu no i chłodzenie.Jazda na minimalnym poziomie paliwa powoduje problemy z odpaleniem a na dłuższą metę awarie pompy.

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 12 maja 2012 19:09:29
przez maniolo
Walki ciąg dalszy...

W baku mam około 20 - 25 litrów paliwa, gazu mam ochłapy ale na wskazówce do " czerwonego" jeszcze troszkę brakuje. Dzisiaj dokładnie sprawdziłem elektrykę - iskra jest. Kupiłem i wymieniłem czujnik położenia wału. Przewody nie świecą przy rozruchu.

Pytanie co do pompy - czy pompa podaje/powinna podać paliwo przy przekręceniu zapłonu czy dopiero przy rozruchu.

Jeszcze jedna opcja - poprzedni właściciel miał tz?w : złodziejkę - odcięcie zapłonu i tu cytuję jego słowa - "... wypierdoliłem to gówno i zwarłem przewody.
Czy możliwe że ta złodziejka odcina dopływ paliwa? Zaznaczam, że iska jest!

Pozdrawiam

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 13 maja 2012 06:33:55
przez fly_jabko
Jeżeli już jej nie ma to nie powinna odcinać, ja miałem alarm "anakonda" no też robił dziwne żarty... Usunąłem, kable połączyłem i chodziło, z pompą też miałem różne przygody, nie pokazuje mi ile mam paliwa więc zdarzyło się nie raz jeździć z małym poziomem, jak się skończyło to rozruch na gazie i na stacje, ale po wymianie parnika na zimnym nie bardzo chcę teraz palić, kicha, prycha i strzela z rury... Ale wracając do pompy po trzeciej uszkodzonej założyłem od golfa GTI daje 6bar i jest na przewodzie a nie w baku a więc nie ma znaczenia ile mam paliwa i dotego na włącznik i tak skoczyły się moje problemy z paliwem...

Re: Problem z zapłonem

PostNapisane: 13 maja 2012 11:00:38
przez FROTERKA
maniolo napisał(a):
Pytanie co do pompy - czy pompa podaje/powinna podać paliwo przy przekręceniu zapłonu czy dopiero przy rozruchu.


Są różne opinie...

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 13 maja 2012 11:09:54
przez brum
Pompa zaczyna pompować jak się kręci, wcześniej tylko dobija ciśnienie.

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 17 maja 2012 19:22:35
przez maniolo
Reasumując...

Wymieniłem świece, przewody oraz czujnik położenia wału
Poczyściłem i sprawdziłem wszystkie styki oraz połączenia elektryczne.
Nasłuchiwałem elektrozaworu gazowego - mam gaz na parowniku.

Pompa paliwa nie działa, leci do wymiany. W baku jest około 25 L paliwa oraz 10-12L gazu.

Samochód nie odpala!!!

Ma ktoś jakiś pomysł? czy kapitulacja i wycieczka do mechanika?

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 17 maja 2012 19:26:22
przez jrzeuski
Że niby jest jakiś problem, żeby samemu zdjąć bak i wymienić pompę? :niewiem: A odpiąłeś kostkę przy baku i sprawdziłeś czy pompa dostaje napięcie?

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 17 maja 2012 20:05:46
przez Argail75
A czy nie masz możliwości usłyszeć czy działa ci wogóle pompa..? Zazwyczaj jak zapalają ci sie kontrolki przed odpaleniem to slychac cichutkie bzyczenie ze pompa podaje paliwo.

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 23 maja 2012 20:23:06
przez maniolo
Problem żaden w wymiana pompy ale mam ją na gwarancji więc nawet nie mam zamiaru się pobrudzić... przy pompie oczywiście :)

Kostka ma stuk.
Pierwsze co zrobiłem to nasłuchiwanie bzyczenia pompki :)

Jutro hol do mechanika...

Re: [A 2.0]Problem z zapłonem

PostNapisane: 24 maja 2012 22:33:20
przez damianEK691965
trzeba było zrobić najpierw test plakiem lub inną łatwopalną substancję :mrgreen: do filtra powietrza jak odpali to masz odpowiedź :D na a co do napięcia na pompie jak wymieniałeś to pewnie styki czyściłeś zostaje jeszcze filtr paliwka :?: i oczywiście przekaźnik przy reflektorze :!: