Strona 1 z 2

[A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 05 maja 2012 19:59:27
przez ganiek
..najpierw opiszę jak to się stało a potem powiem co zrobiłem bo koncepcji mi już brak : podczas normalnej jazdy 60/h , nagle spadek mocy i przy dużych obrotach silne klekotanie , trochę jak przy panewce, ale ta zawsze stuka nawet na małych obrotach, z olejem było ok. Najpierw sprawdziłem świece, kable, kopułkę i palec - jest ok, iskra też, chociaż na 1 i drugim garze po zdjęciu kabli silnik nie miał reakcji , pali na dwa. Więc najpierw wziąłem się za regulator , odłączając go zapala się engine i silnik przygasa, potem wziąłem się za wtryski i kostki , te garnki na których nie pali po zdjęciu wtyków zachowują się jak się jak przewody od świec czyli zero reakcji chociaż co dziwne , po zdjęciu pierwszego kabla raz silnik bez wtrysku wjechał mi na chwilę na normalne obroty ( ?? ). Wtryski wymieniłem ( jestem szczęściarzem że mam 2 komplety ale... ) nadal jest bez zmian, napięcie na kablach od wtrysków wszędzie takie samo, experimentum z listwą żeby na wyciągniętych sprawdzić jak leci benzyna - ok , leci z każdego , moje pytanie więc zanim pojadę gdzieś się podłączyć - przy przeskoku paska i zmianie zapłonu takie coś jak wyżej też jest możliwe ??? Pytam zanim pozdejmuję went. , paski i koła z pokrywą żeby tam dojść ... Proszę o pomysły bo mi się skończyły ... dzięki ... :)

-- Dodano So 05 maja 2012 21:11:06 --

... dodam : silnika nie prałem

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 05 maja 2012 20:21:54
przez kondi
sprawdź kompresje na garach zanim gdziekolwiek pojedziesz miałem identyko sytuacje ostatnio..... diagnoza taka że była przedmuchana uszczelka miedzy tłokami

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 05 maja 2012 20:27:57
przez ganiek
właśnie to robię ... , bo już leciałem nawet w instalacji , czy gdzieś kable od wtrysków nie zwarły , ale tu i tak wszystkie pracują razem - to też wykluczyłem , napięcie zresztą wszędzie jest równe , dzięki za podpowiedź , napiszę co dalej ...

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 06 maja 2012 11:55:50
przez Ironcruz
sprawdź wiązkę kabli ( górna krawędź lewego błotnika) która idzie do kostki/przekaźnika przy akumulatorze. Sama kostka lubi się psuć to jedno. A drugie - same kable mogą być już hmmm zużyte. Ja tak miałem - raz auto działało, raz nie - bez jakiegokolwiek ładu i składu. Okazało się że przyczyną były poprzednie "badania" mechaników: tak podziurawili kable, że z czasem się utleniły i raz przekazywały sygnał, a raz nie.

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 14 maja 2012 15:25:45
przez ganiek
wykluczyłem uszczelkę , sprawdzam wiązki krok po kroku ... i kupiłem 2,2 DTI 10.2003 , z problemem mocy i skaczącymi obrotami ale to już w "silnikach dieslowskich " :)

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 14 maja 2012 15:36:55
przez jrzeuski
ganiek napisał(a):wykluczyłem uszczelkę , sprawdzam wiązki krok po kroku ... i kupiłem 2,2 DTI 10.2003
O! I to jest słuszna koncepcja :D
z problemem mocy i skaczącymi obrotami ale to już w "silnikach dieslowskich " :)
Ale pomysł był dobry :glaszcze:

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 14 maja 2012 19:33:07
przez Argail75
Kurcze... zabrzmialo jak bys z deszczu pod.... deszcz sie wpakował ( unikam slowa rynna). Nie noooo .... dasz rade zrobic :>:
Poprostu chce powiedzec ze ja kupowalem Frote (autko o ktorym marzyłem) totalnie w ciemno. Pojechalem , przejechalem sie i kupilem. Na dzien dzisiejszy autko bez zarzutu. Chyba mialem wiecej szczescia niz rozumku :niewiem:

Re: 2,0 spadek mocy, nie pali na 2 garnki

PostNapisane: 19 maja 2012 12:44:48
przez ganiek
z 2.2 we wtorek do ASO , z 2,0 i jednak uszczelka , miałem walnięty wężyk do manometru , dzięki za podpowiedzi i za słowa otuchy co do 2,2 , myślę że będę zadowolony :):):) z 2,0 A jestem w 100 %%%%%

Brak nowych pomysłów...

PostNapisane: 08 lis 2014 16:22:47
przez Miras1983
Chłopaki mam problem tego typu...silnik chodzi na dwa gary, przez chwile po odpoleniu pracuje normalnie ,ale na zimnym silniku.
-iskra na świecach jest(nowe kable, świece,kopułka,palec)
-wtryski są dobre ,zamieniałem kolejność
-uszczelka pod głowicą ok.

Macie jakiś pomyśł?
Pozdrawiam

Re: Brak nowych pomysłów...

PostNapisane: 08 lis 2014 16:52:33
przez brum
Może czujnik wału.

Re: Brak nowych pomysłów...

PostNapisane: 08 lis 2014 16:54:59
przez Cuba
Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie skoro elektryka WN i wtryski są ok.

Re: Brak nowych pomysłów...

PostNapisane: 08 lis 2014 17:11:31
przez Miras1983
sprawdzaliśmy i ciśnienie jest bardzo dobre

-- 08 lis 2014 18:16:56 --

początkowo praca silnika wyglądała tak jakby brakowało benzyny

-- 12 lis 2014 19:45:51 --

jednak bez elektryka /mechanika się nie obejdzie, jak odpalam na zimnym silniku to auto chodzi przez 5-10 sekund normalnie po czym dwa gary padają

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 18:47:24
przez ali
lambda jak ?

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:00:25
przez Miras1983
lambda nie ruszana, jak mogę ją sprawdzić?

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:10:01
przez cinek1983059
skoro uszczelka pod głowicą dobra,ciśnienie w cylindrach nie mniejsze jak 12,palec,kopułka,świece ,kable,wtryski,pompa paliwa też dobre to pozostaje nam sprawdzić ustawienie rozrządu co zajmie góra 5 minut,potem czujnik położenia wału,zostaje jeszcze czujnik temp. do ecu i tps

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:15:57
przez Miras1983
dzięki za podpowiedz...właśnie, zapomniałem o temperaturze , nie łapie jej na wskaźniku, to może mieć wpływ?

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:16:35
przez ali
Miras1983 napisał(a):lambda nie ruszana, jak mogę ją sprawdzić?


Lambda właśnie zaraz po odpaleniu silnika nie pracuje,musi sie nagrzać, jak będzie podawała błędnie za uboga mieszankę to silnik będzie "zalewany" po kilku chwilach od odpalenia (za każdym razem) . Można sprawdzić zwykłym miernikiem, napięcie sondy powinno oscylować.

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:19:41
przez Miras1983
wielkie dzięki sprawdzę tą lambde, i jeszcze ta temperatura silnika .

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:31:14
przez cinek1983059
odepnij lambde i zobaczysz że nie wprowadzi to żadnych zmian to nie ona jest tu główną przyczyną

Re: [A 2.0] Spadek mocy, nie pali na dwa cylindry

PostNapisane: 12 lis 2014 19:33:26
przez Miras1983
zostaje jeszcze czujnik temp. do ecu i tps, a ten czujnik w którym miejscu znajdę?