Strona 1 z 2

[A 2.0] Jaka kompresja

PostNapisane: 24 kwi 2012 19:51:42
przez krzysied753
Witam was mam pytanie jaka powinna być kompresja w moim silniku bo chciałem sprawdzić u mechanika kompresje ale nie chce żeby mi wcisną kit...

Re: Kompresja

PostNapisane: 24 kwi 2012 21:07:57
przez kondi
krzysied753 napisał(a):Witam was mam pytanie jaka powinna być kompresja w moim silniku bo chciałem sprawdzić u mechanika kompresje ale nie chce żeby mi wcisną kit...


u mnie jest około 12 w silniku 2.0se

Re: Kompresja

PostNapisane: 24 kwi 2012 22:12:25
przez krzysied753
Ale na każdym powinna byc taka sama?? no i te 12 to jest norma fabryczna??

-- Dodano 25 kwi 2012 00:00:18 --

Ja mam C2.0 NE

Re: Kompresja

PostNapisane: 25 kwi 2012 10:20:27
przez kondi
krzysied753 napisał(a):Ale na każdym powinna byc taka sama?? no i te 12 to jest norma fabryczna??

-- Dodano 25 kwi 2012 00:00:18 --

Ja mam C2.0 NE



czy fabryczna to nie wiem.... ale takie ciśnienie mam po wymianie pierścieni i zrobionej głowicy na jednym ma być troche mniej czyli około 11

Re: Kompresja

PostNapisane: 26 kwi 2012 17:18:19
przez fly_jabko
9 bar.
Na każdym powinno być tyle samo.

Re: Kompresja

PostNapisane: 26 kwi 2012 19:22:59
przez hirek_gda
9 bar to już silnik tylko do remontu by się nadawał


żaden producent nie podaje ile fabrycznie powinno ono wynosić u mnie jest około 12-13 (po remoncie) wcześniej było w zależności od cylindra od 8 do 11

Re: Kompresja

PostNapisane: 27 kwi 2012 06:05:14
przez Shreck22
A może ktoś mierzył w 2.3TD ?? Jak mu wyszło bo też zastanawiam się jakie powinno być, chciałbym sprawdzić, ale niestety jeszcze nie znalazłem takiego co by się podjął tego.

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 10:40:08
przez fly_jabko
hirek_gda napisał(a):9 bar to już silnik tylko do remontu by się nadawał


żaden producent nie podaje ile fabrycznie powinno ono wynosić u mnie jest około 12-13 (po remoncie) wcześniej było w zależności od cylindra od 8 do 11


To poczytaj z tej strony

http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/silnikib.html

C20NE

oznacza sprężanie 9-9,5BAR

Ja mam C24NE

i sprężanie mam ok 9,2-9,3 BAR i sprawność Silnika jest wzorowa, a na pewno nie do remontu

Pozdr.

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 16:25:18
przez Trzeci
Halo panowie stopień sprężania to nie to samo co ciśnienie sprężania.
Stopień sprężania to jedno a ciśnienie to drugie.
jedno mierzymy stosunkiem np 9:1 a drugie w bar.

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 16:40:58
przez fly_jabko
Krzysied pytał o kompresje, więc napisałem ile powinna w jego silniku w barach wznosić ;)

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 16:56:06
przez adam-wwy
No co Ty wypisujesz...

Stopień sprężania to stosunek pojemności cylindra podczas, gdy tłok jest w dolnym martwym położeniu do pojemności cylindra w momencie gdy tłok jest w górnym martwym położeniu... To jest wartość niezmienna, obliczona w fabryce.

Kompresja czyli ciśnienie sprężania to zupełnie co innego. W sprawnym benzyniaku zwykle mieści się od ok. 11.5bar do 15bar. Wraz z przebiegiem kompresja spada, a stopień sprężania nie.

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 19:25:18
przez jrzeuski
adam-wwy napisał(a):Stopień sprężania to stosunek pojemności cylindra podczas, gdy tłok jest w dolnym martwym położeniu do pojemności cylindra w momencie gdy tłok jest w górnym martwym położeniu... To jest wartość niezmienna, obliczona w fabryce.
Do czasu aż się zrobi szlif głowicy ;-)

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 19:51:17
przez fly_jabko
czyli wychodzi na to, że mój silnik to grat... trochę dobrze jeździ jak na grata, ale to chyba dobrze ;) Sorki za sianie fermentu...

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 22:07:55
przez adam-wwy
jrzeuski napisał(a):Do czasu aż się zrobi szlif głowicy ;-)


Fakt, ale mi chodziło o to, że nie zmienia się wraz z eksploatacją silnika.


Fly_jabko

Może po prostu mierzyłeś kompresję bez wciśniętego do oporu pedału przyśpieszenia, albo przyrząd nie jest zbyt dokładny??

Re: Kompresja

PostNapisane: 03 maja 2012 23:17:51
przez JJKILLER
No dobra, a czy te kompresje, ciśnienia, stopnie itd... nie są różne dla różnych silników?
Ja mam 2,4 PB i nie wiem czy te wartości są uniwersalne, czy nie. Czy klekot ma te wartości takie same jak PB???

Re: Kompresja

PostNapisane: 04 maja 2012 07:59:15
przez Trzeci
Nie diesle mają większe bo są samozapłonowe i potrzebują i wiekszego stopnia spreżania i co idzie za tym wiekszego ciśnienia kompresji

Re: Kompresja

PostNapisane: 04 maja 2012 10:40:43
przez adam-wwy
Stopień sprężania dla benzyniaków zwykle jest w granicach od 8.5:1 do ok. 11:1, w dieslu natomiast od 22:1 do ok.24:1.
Stopień sprężania jest podany w danych technicznych silnika.


Kompresja czyli ciśnienie sprężania w benzyniaku zwykle mieści się od 11.5bar do 15bar, w dieslu natomiast od ok. 25bar (minimum) do ponad 30bar.

Re: Kompresja

PostNapisane: 04 maja 2012 12:08:42
przez olszak1000
W 2.0 NE w katalogu jest od 10.5 do 13 norma.W 2.4 tak samo a w 2.3 td od 18.5 do 28 .A co co różnic miedzy cylindrami nie powinna przekraczać jednego bara .

Re: Kompresja

PostNapisane: 04 maja 2012 14:50:02
przez fly_jabko
Fakt pedał w podłodze nie był... Dokładności przyrządu też nie mam, ale nie daje mi to teraz spokoju, muszę się mu przyjrzeć...

Re: Kompresja

PostNapisane: 04 maja 2012 20:58:40
przez adam-wwy
To mierz na wciśniętym do oporu i wtedy daj wynik :D