rochas napisał(a):witam
mam pytanko w związku z wymianą rozrządu. kupiłem zestaw: pasek pompa wody i rolka napinacza
czy to już wszystko ??? bo w sklepie chcieli mi wcisnąć zębatki co podwoiło by koszt zestawu. CZY KONIECZNA (ZALECANA) JEST WYMIANA ROZRZĄDU RAZEM Z KOMPLETEM ZĘBATEK ??
wymieniam na wszelki wypadek bo ostatnio przez przymarzniętą chłodnicę (prawdopodobnie) rozwaliłem pompę wody a conajmniej ją przytarłem bo silnik mi się nagrzewa w zasadzie poprawnie ale chłodnica i nagrzewnica już niekoniecznie mam poprostu dość zimno w aucie (węże za termostatem są gorące i chłodnica mniej więcej do 1/3 wysokości też, a im niżej tym zimniej)
podejrzenie padło na pompę wody i przy okazji chcę już załatwić sprawę z rozrządem jedna robota)
no to od początku :
1.zimna chłodnica = podejrzenie o padnięcie pompy wodnej
2. dość słabe ogrzewanie = wydawałoby się potwierdzenie ww. przypuszcenia
3. zakup pompy wody + rozrządu na wszelki wypadek (po wstępnych konsultacjach z mechanikiem)
4. oddanie auta do naprawy ...
5. telefon od mechanika... pytanie "miałeś ogrzewanie???" odp. nie za bardzo.... bo chyba pompa wody jest walnięta... odp. "to przecież podstawowy objaw wywalonej uszczelki pod głowicą, bo węże masz twarde jak z kamienia" (tego nie zauważyłem :/ )
6. wymiana rozrządu + uszczelki pod głowicę
TUTAJ ZAKOŃCZĘ CHYBA TEMAT (NA SZCZĘŚCIE DOŚĆ KRÓTKI I PEWNIE KOMUŚ KTO MA NIEZBYT WIELE KASY, PODOBNIE JAK JA, POZWOLI ZAOSZCZĘDZIĆ KILKASET ZŁ

)
pozdrawiam
