Strona 1 z 1

[A 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku

PostNapisane: 24 paź 2011 20:39:44
przez arek1990
Witam, po przywitaniu się czas na post i na pytanie na które ciągle nie mogę znalezc konkretnej odpowiedzi.
Chodzi o obroty na zimnym silniku. Gdy z rana odpale silnik około 15 sekund obroty trzymaja się na poziomie 1200 obr i po chwili spadają do około 300 obr wtedy cały samochód drży izaraz obroty wskoczą na 1800 obr, a czasem i wyżej. Podczas jazdy gdy tylko wyjadę dzieje się to samo i do tego gdy obroty spadają bardzo niskopedał hamulca twardnieje a gdy tylko dodam gazu zaczyna pracować normalnie i dobrze hamuje. Gdy przełącze na gaz obroty na zimnym takze spadają i bardzo nisko sie utrzymują ale gdy silnik się rozgrzeje to wszystko wraca do normy tzn na gazie obroty trzymają ciagle 1000 a na benynie około 900 i delikatnie falują w granicy 100 obr. gdy zgaszę silnik i po chwili znowu chcę ruszyc chwilowo obroty spadają bardzo nisko do około 300 obr i po chwili juz jest ok i mogę spokojnie jechac.
Silnik krokowy wyczyściłem, nic to nie dało więc kupiłem drugi(użuwany oryginał bosch) lecz nic to nie zmieniło.
Prosił bym o jakies wskazówki ponieważ nie chcę na darmo wydawać kasy np na nowego krokowca jak to nie jego wina.
Pozdrawiam
Arek

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2011 04:39:24
przez tomik
może jakiś wężyk od pod ciśnień jest nad pęknięty, ja tak miałem i obroty też falowały

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2011 08:37:52
przez arek1990
a jak to sprawdzic?? po prostu szukac na słuch? mam zamiar jeszcze rozebrac przepustnice i ją wyczyscic ale nie wiem czy to dobry pomysł??

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2011 17:31:25
przez tomik
no trzeba po prostu obejrzeć te wężyki co do chodzą do przepustnicy

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2011 18:15:24
przez cichy73
Sprawdzałeś go kompem? Może pokaże w czym problem bo wymieniać wszystkie rzeczy po kolei to nie sztuka.

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2011 20:27:36
przez damianEK691965
wymycie przepustnicy nie zaszkodzi ale również stawiam na jakiś wężyk od podciśnienia ja dziś w vectrze eliminowałem taki sam objaw tam mam 2.0 16v ale i tak u ciebie też bym obstawiał a jak będziesz zdejmował przepustnice to będziesz miał okazję wszystko dokładnie obejrzeć a nie ja=est to jakoś specjalnie uciążliwe :) powodzenia :>:

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 26 paź 2011 19:55:02
przez arek1990
Panowie, mam dziwny problem, wyczyściłem wszystko ale co się okazuje przez przypadek zapaliłem samochód bez podpiętego kabla do silnika krokowego i zaczął normalnie pracowac, obroty trzymały sie na 1000 a jak podłączyłem ten kabel tak jak powinno byc to obroty juz zaczeły wariowac. Cos w tymdziwnego według mnie??
Teraz gdy ten kabel jest odłączony to zapala się kontrolka od silnika-błąd ale działa ok a jak ja podłacze kontrolka gasnie ale obroty skacza.
Co o tym myslicie??

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 26 paź 2011 22:10:54
przez brum
Silniczek się zawiesił. Do mycia lub wymiana.

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 27 paź 2011 11:10:46
przez arek1990
silniczek zmiłem, nawet przekładałem od znajomego z samochodu boscha oryginalny i wszystko tak samo, umówiłem sie do elektryka ale dopiero za dwa tygodnie:/

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 27 paź 2011 11:15:08
przez brum
Z czytaj sobie błędy.

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 27 paź 2011 16:25:49
przez arek1990
jak?? u elektryka??

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 27 paź 2011 17:35:12
przez sh0rty
http://www.gsiklub.pl/techniczne/kodbledow.html

zachęcam do lektury
Twój silnik to c20ne

Re: Problem na zimnym silniku

PostNapisane: 27 paź 2011 18:39:05
przez arek1990
a gdzie w tym silniku jest te złącze diagnostyczne??