Strona 1 z 1

[A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 10 lip 2011 11:21:03
przez mirafura
Witam wszystkich,panowie co to oznacza,jak zauważyłem pocenie się oleju ,między silnikiem a skrzynią zdj.1 i pod wałem czy mostem zdj.2.Czy już trzeba myśleć o naprawie(uszczelnieniu) i z czym to się wiąże? Wiadomo między skrzynią a miską olejową to mechanik a to drugie ze zdjęcia,może sam dam radę czy nie.Proszę o jakieś wskazówki.Obrazek Obrazek

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 10 lip 2011 13:55:32
przez Arni
Między skrzynią a silnikiem - padł uszczelniacz wału. Kup jakis dobry uszelniacz bo robota wiąże sie z odsuwaniem skrzyni i zrzucaniem sprzęgła. Mając kanał i kogos do pomocy ogarniesz to samemu tylkpo troche rozkręcania jest..Przy okazji sprawdzisz w jakim stanie jest sprzęgło.

Co do mostu to uszczelniacz ataku sie poci. Odkręcasz flansze wału (4 śruby) następnie nakrętkę wałka ataku (1 na klucz chyba 27). Jak odkręcisz tą nakrętke to wysuwa sie z mostu flansza i masz uszczelniacz widoczny. Wymieniasz i skłądasz w kolejności odwrotnej. Moment dokręcania nakrętki to o ile dobrze pamiętam 245Nm. Moją dokręciłem 180Nm i wiecej nie dałem rady obrócić kluczem bo juz sie na nim podciągałem choć trzymała i nigdy sie nie poluzowała :)

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 10 lip 2011 14:19:59
przez mirafura
Jasne,ślicznie Ci dziękuje kolego.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 23 lip 2011 13:02:53
przez Ironcruz
Arni napisał(a):Jak odkręcisz tą nakrętke to wysuwa sie z mostu flansza i masz uszczelniacz widoczny

to jest najgorszy moment całej operacji - ja nie dałem rady - całe auto przesuwałem przez kliny, i za mało miejsca miałem w kanale na dźwignię.

A co do pocenia się między skrzynią a silnikiem: sprawdź czy nie masz zapchanej odmy na kapie zaworów: w miejscu wchodzenia rurki do przepustnicy lubi się zapchać i silnik "nie oddycha".

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 23 lip 2011 23:59:01
przez adam-wwy
Trzeba było kogoś poprosić żeby na hamulcu auto przytrzymał to pewnie by poszło.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 27 lip 2011 20:37:16
przez damianEK691965
Ironcruz napisał(a):
Arni napisał(a):Jak odkręcisz tą nakrętke to wysuwa sie z mostu flansza i masz uszczelniacz widoczny

to jest najgorszy moment całej operacji - ja nie dałem rady - całe auto przesuwałem przez kliny, i za mało miejsca miałem w kanale na dźwignię.

raczej za krótką przedłużkę :wink:

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 28 lip 2011 10:02:24
przez Ironcruz
damianEK691965 napisał(a):
Ironcruz napisał(a):
Arni napisał(a):Jak odkręcisz tą nakrętke to wysuwa sie z mostu flansza i masz uszczelniacz widoczny

to jest najgorszy moment całej operacji - ja nie dałem rady - całe auto przesuwałem przez kliny, i za mało miejsca miałem w kanale na dźwignię.

raczej za krótką przedłużkę :wink:

dokładnie-dłuższa nie mieściła mi się w kanale.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 28 lip 2011 10:18:28
przez jrzeuski
Ironcruz napisał(a):dokładnie-dłuższa nie mieściła mi się w kanale.
W A da się nałożyć rurę tak, żeby wystawała w bok poza samochód i wcale kanał wtedy nie jest potrzebny (w B z jednej strony przeszkadza bak a z drugiej tłumik). I wtedy można sobie po niej poskakać :twisted: Oczywiście druga osoba musi deptać hamulec, bo ani ręczny ani żadne kliny nie utrzymają samochodu w miejscu.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 29 lip 2011 14:34:27
przez damianEK691965
jrzeuski napisał(a):
Ironcruz napisał(a):dokładnie-dłuższa nie mieściła mi się w kanale.
W A da się nałożyć rurę tak, żeby wystawała w bok poza samochód i wcale kanał wtedy nie jest potrzebny (w B z jednej strony przeszkadza bak a z drugiej tłumik). I wtedy można sobie po niej poskakać :twisted: Oczywiście druga osoba musi deptać hamulec, bo ani ręczny ani żadne kliny nie utrzymają samochodu w miejscu.

Noi jak zwykle Jacek ma rację :guns:

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 03 sie 2011 21:47:45
przez mirafura
Koledzy czy ten uszczelniacz ataku na moście to by to było?http://allegro.pl/simering-uszczelniacz-walu-napedowego-mostu-opel-i1747272811.html

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 04 sie 2011 08:05:31
przez Ironcruz
mirafura napisał(a):Koledzy czy ten uszczelniacz ataku na moście to by to było?http://allegro.pl/simering-uszczelniacz-walu-napedowego-mostu-opel-i1747272811.html


tak, też tu kupowałem.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 17 lis 2011 14:41:39
przez steele
Podepnę się bo nie znalazłem tematu dla 2.2. Mam wyciek oleju prawdopodobnie z powodu uszkodzenia uszczelki chłodnicy oleju. Uszczelka jest ponoć niedostępna. Czy ktoś zna jakiś patent jak to uszczelnić ewentualnie namiary na uszczelkę?

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 10 mar 2013 13:31:14
przez marcinur
Arni napisał(a):Między skrzynią a silnikiem - padł uszczelniacz wału. Kup jakis dobry uszelniacz bo robota wiąże sie z odsuwaniem skrzyni i zrzucaniem sprzęgła. Mając kanał i kogos do pomocy ogarniesz to samemu tylkpo troche rozkręcania jest..Przy okazji sprawdzisz w jakim stanie jest sprzęgło.

Podepnę się pod stary temat. Robiłem niedawno silnik i miałem wymienianiy ten uszczelniacz. Niestety po 2-3k od remontu zaczęło cieknąć (spora plama pod autem po każdej jeździe). Nie uśmiecha mi się znowu wyciąganie silnika. Mówicie, że lepiej dostać się tam od skrzyni? Co mogło się stać, że cieknie? Słabej jakości simering, czy zły montaż? Muszę sprawdzić w papierach, ale simering był raczej z tych lepszych.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 10 mar 2013 14:48:15
przez brum
skrzynię łatwiej odsunąć niż wyjąć silnik.
mój też po wymianie ciekną , tak to już z tym jest.
uszczelniacz najlepiej corteco lub elring.

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 10 mar 2013 18:08:53
przez marcinur
brum napisał(a):skrzynię łatwiej odsunąć niż wyjąć silnik.
mój też po wymianie ciekną , tak to już z tym jest.
uszczelniacz najlepiej corteco lub elring.

Własnie chyba mam erlinga... :-| No to będzie zabawa ze skrzynią :(

Re: [A2.0]Wyciek oleju

PostNapisane: 02 kwi 2013 22:58:24
przez vix
potwierdzam erling wysypal mi sie po ok 3 tys km i znowu plamy zostawia :/