Witamy !



[A 2.0] Kłopoty z obrotami

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez tajnos » 14 cze 2009 19:03:55

jak to naprawic? :pomidor:
tajnos
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez roozga » 15 cze 2009 08:10:46

Ja tylko podpowiem, że dojeżdżając na luzie do skrzyżowania obroty w benzynowych silnikach we frotkach są lekko podniesione dla ulepszenia pracy pompy wspomagania hamowania. Musi być lekkie wahnięcie i na postoju. Bynajmniej tak jest w omegach, vecktrach i astrach :)
roozga
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez tajnos » 19 cze 2009 17:24:02

no pierwsze slysze moze i to prawda ale u mnie raz jest tak a raz inaczej raz spada rowno raz wyzej , nizej. Poprostu zyje wlasnym zyciem. Jest jakis element do wymiany czy tylko do czyszczenia itp..
Mialem astreII i tak nie bylo wogle mialem mase aut i nigdzie tego nie zaobserwowalem.
poradzcie cos bo to strasznie wkurza.. :wsciekly:
tajnos
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez roozga » 19 cze 2009 18:27:28

No niestety ale szklaną kulę zostawiłem w domu i do puki nie zobaczę parametrów z Twojego kompa dotąd nic nie wywnioskuje.

Za obroty odpowiada:
- krokowiec
- przepustnica i czujnik przepustnicy
- przepływka
- lambda
- cewka i kable plus świece
- dziury w dolocie
- regulator ciśnienia
- ECU

jeśli nie spojrzę w parametry tych podzespołów nic nie wywróżę.
roozga
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez tajnos » 19 cze 2009 19:50:45

ok to w tyg. go podepne :gears:
tajnos
 

Problem z obrotami

Postprzez arsan125 » 27 cze 2011 07:24:30

Mam pytanie za 5 złotych polskich :)

Od kilku dni zauważyłem (często podczas stania na światłach) że przy nagrzanym silniku wahają się obroty nominalne
mniej więcej od 800 do 1000 obr./min.

Słyszałem już wiele wersji co to może być . Czy jest to możliwe żeby była to kwestia przepływomierza ?

Z góry dzięki za pomoc
arsan125
 

Re: Problem z obrotami

Postprzez kowal_ldz » 27 cze 2011 22:21:47

na lpg i bp są takie same objawy? jaką masz instalację gazową?
kowal_ldz
 

Re: Problem z obrotami

Postprzez arsan125 » 28 cze 2011 09:35:21

posiadam samą benzynę ... gazownia jeszcze nie założona
arsan125
 

Re: Problem z obrotami

Postprzez bienias_75 » 14 lip 2011 22:54:00

arsan125 napisał(a):Mam pytanie za 5 złotych polskich :)

Od kilku dni zauważyłem (często podczas stania na światłach) że przy nagrzanym silniku wahają się obroty nominalne
mniej więcej od 800 do 1000 obr./min.

Słyszałem już wiele wersji co to może być . Czy jest to możliwe żeby była to kwestia przepływomierza ?

Z góry dzięki za pomoc


Brudny krokowiec
Walnięta uszczelka pod krokowcem
Włącza się klimatyzacja
Dziurawy dolot
Zatkana odma
Uszkodzona sonda lambda
Uszkodzone świece
Uszkodzone kable
Uszkodzone ECU
Słabe paliwo

RAZEM 50 zł :beer:
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 21 sie 2011 18:54:50

Podepnę się do tematu.

Objawy: zapalam auto i od razu gaśnie- tak jakby było brak benzyny, zapala w końcu za 3-4 razem i obroty spadają nawet do 200, 300 i chodzi jak traktor, po chwili jak się nagrzeje obroty ok 800-900 obrotów. Jak dodaje gaz to obroty maleją (nawet silnik potrafi się "udusić" i zgasnąć), po nagrzaniu silnika w miarę jest ok. Auto na gazie jeździ bez problemu, walka jest tylko o przełączenie go na gaz czyli dojście do 2 tyś obrotów.

A teraz co zrobiłem:
- wymieniłem filtr paliwa i przy okazji kilka wężyków paliwa sparciałych,
- pompa wydaje się ok, bo jak silnik się nagrzeje to spokojnie obroty wchodzą do 3 tyś.
- wyczyściłem całą przepustnicę (była strasznie osmolona)
- sprawdziłem jakie błędy wyświetla - 165, 144, 145
Wyczytałem że wszystkie dotyczą sondy lamda.

Pytanie czy to na pewno sonda?? (w sumie na gazie pracuje super, a tam sonda jest emulowana), czy może jakieś inne jeszcze sprawdzić czujniki silniczki, itp. zanim wydam kolejne 100zł na sondę. A jeżeli już mam kupić sondę to macie jakieś godne polecenia??

A i przy okazji mam pytanie co to jest za urządzenie przy przepustnicy, tak jakby mała przepustnica (w środku blaszka domykająca i otwierająca wlot), podpięty jest do tego kabel zasilający. Jaką rolę to spełnia??
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 21 sie 2011 21:21:53

U mnie podobne objawy, tylko że nie odpala, i nie chce chodzić na Pb po przełączeniu z LPG. Też mam błąd sondy. I czy faktycznie w tych silnikach uszkodzenie sondy ma taki skutek?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 23 sie 2011 18:19:23

Zastanawia mnie tylko fakt że jak odepnę sondę to nic się nie zmienia:( A silnik powinien chyba chodzić na jakiś automatycznych ustawieniach awaryjnych??
Narazie brak porady , więc będe musiał jednak zaryzykować i kupić nową sondę :cry2: i być dobrej myśli
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez bienias_75 » 23 sie 2011 20:36:13

Witam Panowie...
Ciężko to rozpracować na odległość więc tylko sugestie:
- walnięte wtryskiwacze (dopóki się nie nagrzeją nie podają właściwej dawki paliwa)
- pobiera równocześnie paliwo i LPG (dusi się na zimnym silniku)
- dziurawy dolot

Jeśli chodzi o błędy to wg moich mądrych ksiąg 144 i 145 to immobiliser, natomiast błąd 165 nie występuje, lista kończy się na 145. Niemniej jednak moje materiały mogą być niezbyt aktualne....

Jak jak pisaliście, przy uszkodzonej sondzie powinien śmigać na trybie awaryjnym...

Możliwe jest, że rozjechana jest mapa wtrysków od jazdy na gazie i dlatego są problemy z rozruchem. Łatwo to sprawdzić i od tego bym zaczął:
- odpiąć aku na jakiś czas i odpalić na PB, przejechać kawałek i zostawić aż wystygnie czy też na noc.... sprawdzić jak zachowa się po postoju (oczywiście cały czas na PB), jeśli objawy nie ustaną szukać dalej, jak będzie dobrze eksperymentalnie pojeździć trochę na LPG i rano sprawdzić co i jak.

Zamiast kupna sondy może warto "wypożyczyć" od kogoś znajomego sprawną w celu sprawdzenia i postawienie właściwej diagnozy?
Nie wiem jaki to błąd, ale może być, że sonda podaje zły sygnał i komputer zbyt mocno wzbogaca mieszankę.
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 24 sie 2011 12:58:26

bienias_75 napisał(a):Witam Panowie...
Ciężko to rozpracować na odległość więc tylko sugestie:
- walnięte wtryskiwacze (dopóki się nie nagrzeją nie podają właściwej dawki paliwa)
- pobiera równocześnie paliwo i LPG (dusi się na zimnym silniku)
- dziurawy dolot

Jeśli chodzi o błędy to wg moich mądrych ksiąg 144 i 145 to immobiliser, natomiast błąd 165 nie występuje, lista kończy się na 145. Niemniej jednak moje materiały mogą być niezbyt aktualne....

Jak jak pisaliście, przy uszkodzonej sondzie powinien śmigać na trybie awaryjnym...

Możliwe jest, że rozjechana jest mapa wtrysków od jazdy na gazie i dlatego są problemy z rozruchem. Łatwo to sprawdzić i od tego bym zaczął:
- odpiąć aku na jakiś czas i odpalić na PB, przejechać kawałek i zostawić aż wystygnie czy też na noc.... sprawdzić jak zachowa się po postoju (oczywiście cały czas na PB), jeśli objawy nie ustaną szukać dalej, jak będzie dobrze eksperymentalnie pojeździć trochę na LPG i rano sprawdzić co i jak.

Zamiast kupna sondy może warto "wypożyczyć" od kogoś znajomego sprawną w celu sprawdzenia i postawienie właściwej diagnozy?
Nie wiem jaki to błąd, ale może być, że sonda podaje zły sygnał i komputer zbyt mocno wzbogaca mieszankę.


Dzięki wielkie za podjęcie tematu.
- jeżeli wtryskiwacze są walnięte to na LPG powinien też chyba jeździć gorzej?? Czy źle myślę??
-gaz jest zakręcony na butli, więc nie pobiera obydwu.
-dolot do sprawdzenia :)

Co do błędów to już sam nie wiem szukałem na internecie i znalazłem takie:
144- Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania
145- Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno - sonda zestarzona
165- Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona

Jeżeli mam jakieś złe kody błędów to skąd pobrać nowe??

Idę odpinać akumulator i niech rysuje sobie nową mapę wtrysków :) Dzięki wielkie za sugestie, będę działał.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 24 sie 2011 14:39:25

Wtryski są odcinane po przełączenia na gaz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez jrzeuski » 24 sie 2011 14:41:50

tiger napisał(a):165- Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
To silnik V6 czy V8? :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez bienias_75 » 24 sie 2011 14:49:38

jrzeuski napisał(a):
tiger napisał(a):165- Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
To silnik V6 czy V8? :mrgreen:



Tiger ma w opisie 2.0i więc dla mnie również te błędy są trochę kosmiczne ;)

Tak jak pisał brum, wtryskiwacze są odłączane po przejściu na LPG więc nie będą miały wpływy na pracę silnika przy zasilaniu gazem.

Tiger, o błędach w 2.0i ( o ile taki motor masz )pisałem w tym temacie viewtopic.php?f=14&t=9675, poczytaj ostatnie posty i przejrzyj dział elektryka - tam chyba też to przerabiałem. Sprawdź dokładnie błędy, podaj swoją jednostkę i będzie coś do przodu.
Może być jeszcze walnięty czujnik temperatury, ale wówczas raczej obroty byłyby za wysokie niż za niskie.

Ja z uporem maniaka obstawiam rozjechaną mapę ;)
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez jrzeuski » 24 sie 2011 14:59:15

bienias_75 napisał(a):Tiger, o błędach w 2.0i ( o ile taki motor masz )pisałem w tym temacie http://www.forum.opelfrontera.pl/viewto ... =14&t=9675, poczytaj ostatnie posty i przejrzyj dział elektryka - tam chyba też to przerabiałem. Sprawdź dokładnie błędy, podaj swoją jednostkę i będzie coś do przodu.
A może on ma komp od innego silnika (lub soft w nim)? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 24 sie 2011 15:11:24

jrzeuski napisał(a):A może on ma komp od innego silnika (lub soft w nim)? :niewiem:

taaa

pewnie źle odczytał, wziął pierwsze z brzegu błędy. Mógł pomylić Multronic'a z Multek'iem, nr takie same ale oznaczenie już inne.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.0]Kłopoty z obrotami na luzie

Postprzez tiger » 24 sie 2011 17:03:53

Silnik 2.0 v6 więc to raczej ja źle odczytałem te błędy, a raczej kumpel który wpadł z laptopem i odczytywał- ja w tym temacie jestem zielony:/
Teraz po odłączeniu akumulatora tak na 20 minut silnik już nie zapala, z początku załapie i zrobi ze 2 obroty, a potem już jakby w ogóle nie było paliwa, zero zaskoku, pompa pracuje. Nacisnąłem wentylek na listwie i paliwo siknęło. Muszę zaopatrzyć się w ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie na listwie. No i chyba jeszcze przeczyszczę wtryski.
To jest życie,nie niebo - nie musisz być idealny. Pa każdym dniu trzeba postawić kropkę, odwrócić kartkę i zaczynać od nowa.

Obrazekpicasaweb
Avatar użytkownika
tiger
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 373
Obrazki: 1
Dołączył(a): 15 wrz 2010 08:42:31
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron