
Witamy ! |
---|
|
arsan125 napisał(a):Mam pytanie za 5 złotych polskich![]()
Od kilku dni zauważyłem (często podczas stania na światłach) że przy nagrzanym silniku wahają się obroty nominalne
mniej więcej od 800 do 1000 obr./min.
Słyszałem już wiele wersji co to może być . Czy jest to możliwe żeby była to kwestia przepływomierza ?
Z góry dzięki za pomoc
bienias_75 napisał(a):Witam Panowie...
Ciężko to rozpracować na odległość więc tylko sugestie:
- walnięte wtryskiwacze (dopóki się nie nagrzeją nie podają właściwej dawki paliwa)
- pobiera równocześnie paliwo i LPG (dusi się na zimnym silniku)
- dziurawy dolot
Jeśli chodzi o błędy to wg moich mądrych ksiąg 144 i 145 to immobiliser, natomiast błąd 165 nie występuje, lista kończy się na 145. Niemniej jednak moje materiały mogą być niezbyt aktualne....
Jak jak pisaliście, przy uszkodzonej sondzie powinien śmigać na trybie awaryjnym...
Możliwe jest, że rozjechana jest mapa wtrysków od jazdy na gazie i dlatego są problemy z rozruchem. Łatwo to sprawdzić i od tego bym zaczął:
- odpiąć aku na jakiś czas i odpalić na PB, przejechać kawałek i zostawić aż wystygnie czy też na noc.... sprawdzić jak zachowa się po postoju (oczywiście cały czas na PB), jeśli objawy nie ustaną szukać dalej, jak będzie dobrze eksperymentalnie pojeździć trochę na LPG i rano sprawdzić co i jak.
Zamiast kupna sondy może warto "wypożyczyć" od kogoś znajomego sprawną w celu sprawdzenia i postawienie właściwej diagnozy?
Nie wiem jaki to błąd, ale może być, że sonda podaje zły sygnał i komputer zbyt mocno wzbogaca mieszankę.
To silnik V6 czy V8? :mrgreen:tiger napisał(a):165- Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
jrzeuski napisał(a):To silnik V6 czy V8? :mrgreen:tiger napisał(a):165- Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
A może on ma komp od innego silnika (lub soft w nim)? :niewiem:bienias_75 napisał(a):Tiger, o błędach w 2.0i ( o ile taki motor masz )pisałem w tym temacie http://www.forum.opelfrontera.pl/viewto ... =14&t=9675, poczytaj ostatnie posty i przejrzyj dział elektryka - tam chyba też to przerabiałem. Sprawdź dokładnie błędy, podaj swoją jednostkę i będzie coś do przodu.
jrzeuski napisał(a):A może on ma komp od innego silnika (lub soft w nim)? :niewiem:
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość