Witamy !



[A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez krzysiek82 » 06 gru 2010 12:26:01

jrzeuski napisał(a):W żadnym wypadku nie ma prawa się świecić kontrolka ciśnienia.


to wiem, niestety nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia sprężania a chce mieć jako takie pojęcie o stanie silnika. Jak powinna zachować się kontrolka ciśnienia oleju podczas odpalania? Pytam bo np wolałbym nie naciąć się na podłączoną razem z ładowaniem :)
krzysiek82
 

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez mazurkas007 » 06 gru 2010 13:02:03

chopie, jak sprzedawca dolał do oleju ze dwie butelki auto-doktora, to wszystko będzie jak złoto i nic nie zauważysz - do pierwszej wymiany oleju.
jak to jest silnik benzynowy ( bo nie wiem o jakim piszesz ) to po pierwsze primo sprawdź świece. Przejedź się z 50km, daj parę razy ostro w pedał, zwłaszcza jak będą jakieś długie podjazdy.
Później odstaw auto i jak silnik troszkę ostygnie, wykręć świece - WSZYSTKIE ! !.
Nie ma prawa być sadzy czy gęstego, spalonego oleju. Dodatkowo jak będziesz gazował przy podjazdach, patrz w lusterko, czy nie dymi z rury na czarno albo niebiesko.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez krzysiek82 » 06 gru 2010 14:58:18

mazurkas007 napisał(a):chopie, jak sprzedawca dolał do oleju ze dwie butelki auto-doktora, to wszystko będzie jak złoto i nic nie zauważysz - do pierwszej wymiany oleju.



wiem mam tego świadomość

mazurkas007 napisał(a):Dodatkowo jak będziesz gazował przy podjazdach, patrz w lusterko, czy nie dymi z rury na czarno albo niebiesko.


Nie kopci ani na niebiesko ani na czarno, po rozgrzaniu dałem mu wczoraj w palnik kilka razy pedał w podłogę i zero kopcenia. Trochę mnie boli, że jest zalany minerałem. Ja stosuje tylko syntetyki w każdym aucie i tu też tak zrobię jak się na niego zdecyduje.
krzysiek82
 

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez KrzysiekCz1 » 06 gru 2010 15:45:45

I może zacząć brać olej jak zamienisz minerał na syntetyk :D
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez krzysiek82 » 06 gru 2010 15:57:33

KrzysiekCz1 napisał(a):I może zacząć brać olej jak zamienisz minerał na syntetyk :D


każdy tak piszę, nikt tego nie sprawdzał powielanie mitów moim zdaniem. Zajechany silnik będzie brał olej, teraz tylko pytanie jak to sprawdzić bez sprawdzania kompresji :(
krzysiek82
 

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez KrzysiekCz1 » 06 gru 2010 16:14:48

Jak to nie sprawdzał jest to udowodnione ....ale możesz być zawsze pierwszym.(Oczywiście stan silnika ma tu znaczenie ale ale .... to dłuzszy temat napisałem poprzednio tak w wielkim skrócie)
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez mazurkas007 » 06 gru 2010 17:40:22

napisałem Ci jak sprawdzić, klucz do świec i jedziesz.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez KrzysiekCz1 » 06 gru 2010 19:43:41

Jak wydłubie świece to już tylko tyci tyci do sprawdzenia kompresji :)
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez JJKILLER » 06 gru 2010 22:09:06

krzysiek82 napisał(a):
KrzysiekCz1 napisał(a):I może zacząć brać olej jak zamienisz minerał na syntetyk :D


każdy tak piszę, nikt tego nie sprawdzał powielanie mitów moim zdaniem. Zajechany silnik będzie brał olej, teraz tylko pytanie jak to sprawdzić bez sprawdzania kompresji :(

Ja sprawdziłem :!:
Zalałem 5w50 Mobila i... po miesiącu dolałem litr :!: i tak co miesiąc przez 3 miesiące :?
Sugerujesz że Ja też powieliłem MIT :?:
Potem zalałem 10w40 GM i po miesiącu musiałem dolać pół litra, po następnym miesiącu dolałem jakąś 300tkę, po pół roku wszystko powoli wróciło do normy sprzed experymentu.
Przed zmianą oleju brał 350 - 450 na rok teraz dolałem szklankę po pół roku.
Nikt nie każe Ci powielać mitów, zalej zeróweczką, silniczek będzie Ci cykał jak Szwajcarski zegarek i wtedy na pewno obalisz MIT.
I zostaniesz Polskim MYTHBUSTER'em
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez krzysiek82 » 06 gru 2010 23:35:13

JJKILLER napisał(a):Zalałem 5w50 Mobila i... po miesiącu dolałem litr :!: i tak co miesiąc przez 3 miesiące :?
Sugerujesz że Ja też powieliłem MIT :?:



w sprawnym silniku nie ma to znaczenia.
krzysiek82
 

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez KrzysiekCz1 » 07 gru 2010 09:08:40

W nowym (po remoncie nie zuzytym itd) silniku nie ma to wiekszego znaczenia ale w silniku z przekręconymi kilkoma setkami tysiecy km na minerale ma i to chyba kolosalne znaczenie ale przecież jak sprawdzisz to napewno sie pochwalisz i rozwiejesz wszelkie watpliwości. :4lk:
Dodam tylko że przerabiałem to wielokrotnie. ( Na szczęscie nie na swoich samochodach) :D
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez zielaq » 07 gru 2010 09:39:28

generalnie do silników jeżdzących na mineralnym nie powinno się lac syntetyka albo pół syntetyka.
Zdażaja się sporadyczne przypadki (ale to naprawde jest wręcz jakiś promil od wszystkich prób) że jak sie zaleje syntetyk zamiast wczesniej jeżdzącego minerala to przestaje brać olej.
Ale w wiekszości jest tak że bierze więcej.
A wynika to z tego że mineral zbierając nagar zalepia wszystkie rysy,nierówności itp, a zalewając potem syntetyk który jest dużo zadszym olejem który ma dodatkowo właściwości płuczące ten nagar wypłukuje i co za tym idzie trzeba więcej oleju dolewać oraz kompresja jest mniejsza.

Zdaża się też ze po przejściu z minerala na sytnetyk silnik może się zatrzeć z powodu zapchania układu smarowania wypłukanym nagarem.

krotko mówiąc syntetyk można zalać albo na nowy silnik, albo na silnik po kompletnym remoncie (dobrze zrobionym)
zielaq
 

Re: [A 2.0] Jak powinna zachowywać się wskazówka cisnienia oleju

Postprzez JJKILLER » 07 gru 2010 14:00:38

krzysiek82 napisał(a):
JJKILLER napisał(a):Zalałem 5w50 Mobila i... po miesiącu dolałem litr :!: i tak co miesiąc przez 3 miesiące :?
Sugerujesz że Ja też powieliłem MIT :?:



w sprawnym silniku nie ma to znaczenia.

W moim autku silnik jest sprawny a jednak miało znaczenie. Jak napisał zielaq, syntetyk wypłukuje "uszczelnienia", ale przecież możesz sobie wypłukać wszystkie syfki z silnika i cieszyć się pięknie działającym, prawie "nowym" silniczkiem, nie tak jak nasze "niesprawne" padaki na tych wstrętnych mineralach i pół syntetykach :twisted:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez Listek1212 » 07 gru 2010 23:37:04

zielaq napisał(a):generalnie do silników jeżdzących na mineralnym nie powinno się lac syntetyka albo pół syntetyka.
Zdażaja się sporadyczne przypadki (ale to naprawde jest wręcz jakiś promil od wszystkich prób) że jak sie zaleje syntetyk zamiast wczesniej jeżdzącego minerala to przestaje brać olej.
Ale w wiekszości jest tak że bierze więcej.
A wynika to z tego że mineral zbierając nagar zalepia wszystkie rysy,nierówności itp, a zalewając potem syntetyk który jest dużo zadszym olejem który ma dodatkowo właściwości płuczące ten nagar wypłukuje i co za tym idzie trzeba więcej oleju dolewać oraz kompresja jest mniejsza.

Zdaża się też ze po przejściu z minerala na sytnetyk silnik może się zatrzeć z powodu zapchania układu smarowania wypłukanym nagarem.

krotko mówiąc syntetyk można zalać albo na nowy silnik, albo na silnik po kompletnym remoncie (dobrze zrobionym)


Dokładnie tak samo powiedział mi znajomy mechanik i kilku innych :>: Nagar jest rozpuszczany i wraz z olejem dostaje się w obieg. Może w ten sposób uszkodzić pompe oleju, tuleje cylindrów itp. Także jeśli jest pewność, że silnik jest w nienagannym stanie, można pokusić sie o syntetyk. W przeciwnym razie lepiej pozostać przy takim jaki jest :wink:
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez malaganc » 06 kwi 2011 06:54:10

witam wszystkich
niedawno wymieniałem olej (mineralny) i ostatnio zauważyłem,że wskaźnik ciśnienia oleju jest prawie non stop między dolną zieloną kreską a czerwoną i idzie do połowy jak dodaję gazu i znowu opada przy zmianie biegu. frotkę mam w rodzinie od kilku miesięcy i osobiście rzadko nią jeżdżę i w sumie nie wiem czy to normalna sytuacja czy może mam jakąś awarię...? z góry dziękuję za pomoc
malaganc
 

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez Ironcruz » 27 kwi 2011 13:53:53

Listek1212 napisał(a):
zielaq napisał(a):generalnie do silników jeżdzących na mineralnym nie powinno się lac syntetyka albo pół syntetyka.
Zdażaja się sporadyczne przypadki (ale to naprawde jest wręcz jakiś promil od wszystkich prób) że jak sie zaleje syntetyk zamiast wczesniej jeżdzącego minerala to przestaje brać olej.
Ale w wiekszości jest tak że bierze więcej.
A wynika to z tego że mineral zbierając nagar zalepia wszystkie rysy,nierówności itp, a zalewając potem syntetyk który jest dużo zadszym olejem który ma dodatkowo właściwości płuczące ten nagar wypłukuje i co za tym idzie trzeba więcej oleju dolewać oraz kompresja jest mniejsza.

Zdaża się też ze po przejściu z minerala na sytnetyk silnik może się zatrzeć z powodu zapchania układu smarowania wypłukanym nagarem.

krotko mówiąc syntetyk można zalać albo na nowy silnik, albo na silnik po kompletnym remoncie (dobrze zrobionym)


Dokładnie tak samo powiedział mi znajomy mechanik i kilku innych :>: Nagar jest rozpuszczany i wraz z olejem dostaje się w obieg. Może w ten sposób uszkodzić pompe oleju, tuleje cylindrów itp. Także jeśli jest pewność, że silnik jest w nienagannym stanie, można pokusić sie o syntetyk. W przeciwnym razie lepiej pozostać przy takim jaki jest :wink:


i dlatego należy kupować dobrej jakości olej - czyli nie GMowski- 10W40 półsystetyk. A dobry olej to taki który dość szybko zmienia barwę - czyli "łapie" brud, który nie powinien zalepiać silnika.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez Ironcruz » 27 kwi 2011 13:56:27

malaganc napisał(a):witam wszystkich
niedawno wymieniałem olej (mineralny) i ostatnio zauważyłem,że wskaźnik ciśnienia oleju jest prawie non stop między dolną zieloną kreską a czerwoną i idzie do połowy jak dodaję gazu i znowu opada przy zmianie biegu. frotkę mam w rodzinie od kilku miesięcy i osobiście rzadko nią jeżdżę i w sumie nie wiem czy to normalna sytuacja czy może mam jakąś awarię...? z góry dziękuję za pomoc

jeśli jest między dolną czerwoną i dolną zieloną na biegu jałowym to -tak jak już wielu pisało- zbliża się czas wymiany oleju. A poza tym zależnie od obrotów: ciśnienie rośnie i maleje. Najważniejsze, że nie świeci się czerwona kontrolka braku ciśnienia.
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Frotka A 2.4i Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez JJKILLER » 28 kwi 2011 01:25:27

Ironcruz napisał(a):
malaganc napisał(a):witam wszystkich
niedawno wymieniałem olej (mineralny) i ostatnio zauważyłem,że wskaźnik ciśnienia oleju jest prawie non stop między dolną zieloną kreską a czerwoną i idzie do połowy jak dodaję gazu i znowu opada przy zmianie biegu. frotkę mam w rodzinie od kilku miesięcy i osobiście rzadko nią jeżdżę i w sumie nie wiem czy to normalna sytuacja czy może mam jakąś awarię...? z góry dziękuję za pomoc

jeśli jest między dolną czerwoną i dolną zieloną na biegu jałowym to -tak jak już wielu pisało- zbliża się czas wymiany oleju...

A jeśli po wymianie oleju nadal jest jak wyżej to czy można przypuszczać że pierścionki już się kończą :?: Dodatkowo po dłuższej jeździe jak odkręcę korek wlewu to mi leciutko dymi spod niego i autko nie jest tak wyrywne jak wtedy gdy je kupiłem :(
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frotka A 2.4i Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez Ironcruz » 28 kwi 2011 12:22:08

JJKILLER napisał(a):
Ironcruz napisał(a):
malaganc napisał(a):witam wszystkich
niedawno wymieniałem olej (mineralny) i ostatnio zauważyłem,że wskaźnik ciśnienia oleju jest prawie non stop między dolną zieloną kreską a czerwoną i idzie do połowy jak dodaję gazu i znowu opada przy zmianie biegu. frotkę mam w rodzinie od kilku miesięcy i osobiście rzadko nią jeżdżę i w sumie nie wiem czy to normalna sytuacja czy może mam jakąś awarię...? z góry dziękuję za pomoc

jeśli jest między dolną czerwoną i dolną zieloną na biegu jałowym to -tak jak już wielu pisało- zbliża się czas wymiany oleju...

A jeśli po wymianie oleju nadal jest jak wyżej to czy można przypuszczać że pierścionki już się kończą :?: Dodatkowo po dłuższej jeździe jak odkręcę korek wlewu to mi leciutko dymi spod niego i autko nie jest tak wyrywne jak wtedy gdy je kupiłem :(


mi też lekko "dymi" - tym się nie martwie.
Sprawdź jeszcze drożność odmy na kapie zaworów (tą małą gumową rurkę) czy jest przelotowa (zwłaszcza przy przepustnicy).
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Wskaźnik ciśnienia oleju

Postprzez Listek1212 » 23 maja 2011 19:34:57

Witam!! Żeby nie zaśmiecać forum to tutaj się podepnę :wink: Mianowicie chodzi o wskaźnik cisnienia.. Na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pokazuje prawie czerwoną kreskę :niewiem: Silnik wymieniłem, chodzi jak marzenie, ma moc, nie dymi, ciągnie ładnie od 2tys/obr. Jak dodam gazu to ciśnienie rośnie do połowy, czy to normalne???? Olej wymieniony w sobotę na półsyntetyk, może wskaźnik jest popsuty??? wczoraj jechałem z delgacją z orkiestry na przegląd i na prostej z ciekawości sprawdziłem ile pociągnie, licznik pokazał w 4 osoby 160km/h. Mówię o wskazaniach licznika nie wiem ile wg gps było, ale skoro do tylu sie potrafi rozpędzić to odrzucam winę silnika... :? Wymienia się tam jakiś czujnik w liczniku??? Dodam, że silnik ma przejechane ok, 132tys/km.. Prosze o pomoc :(
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość