Witamy !



[A 2.0] Kłopoty z obrotami

Postprzez steele » 30 lip 2008 13:59:46

Tak, mam gaz. Zapomniałem o tym napisać :) Usterka zauważona na gazie właśnie. Nie wiem jak jest na benzynie bo jeszcze nie zdążyłem tego sprawdzić. W piątek mam być na kontroli w serwisie - zobaczymy co oni wymyślą :)
steele
 

Postprzez wojtekkk » 30 lip 2008 14:21:50

zrobić porządek z gazem
wojtekkk
 

pomocy

Postprzez karolkonowalek » 06 cze 2009 18:55:22

witam.panowie co to jestgdy przy odpalaniu nie zawsz a le dosyc czesto warjuja mi obroty. silniczek krokowy wymienilem i to samo sie dzieje.czy moga byc to kable alkbo kopulka.fakt faktem kabli ni swiec jak kupilem go rok temu to niwymienialem
karolkonowalek
 

Re: pomocy

Postprzez STRUNA » 07 cze 2009 00:10:42

jezeli falują ponizej i powyżej 1000 to może być przepływomierz (dość często pada we frotach). bo świece czy przewody to jeśli obroty lecą tylko do dołu.
STRUNA
 

Re: pomocy

Postprzez tomik » 07 cze 2009 05:53:51

ja co prawda nie we frocie ale w eskorcie miałem podobnie wymiana siwiec i kabli pomogła z reszto co jakiś czas zdało by się je wymienić .
tomik
 

Re: Obroty silnika

Postprzez Michał » 09 cze 2009 10:18:32

Jeszcze jeden pomysł - miałem problemy z obrotami i czyszczenie
przepustnicy ani krokowca nic nie dawało (obroty skakały góra/dół
czasami wolne były koło 3000). Okazało się że to kable do czujnika
położenia przepustnicy - po wymianie wszystko działa ok.

Trzeba sprawdzić sam czujnik, styki oraz kabelki (jak jest uruchomiony silnik
ruszamy kablami - jak się zmienią obroty to trzeba wymienić kawałek
wiązki).

Może to coś pomoże,

Pozdrawiam
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

obroty jalowe podczas jazdy

Postprzez tajnos » 10 cze 2009 16:58:23

jade se 80kmh lub wiecej czy mniej ,wrzucam luz a obroty spadaja tak do 1500 i tak coraz mniej az sie zatrzymam jest ok ponizej 1000 czy tez tak macie???
bo mechanior mowil ze tak ma byc.
tajnos
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez gabrielll1 » 10 cze 2009 21:31:09

U mnie jest to samo, nie jestem pewien czy spadają do 1500 ale napewno powyżej 1000 a nie więcej jak 1500.
To ma coś wspólnego z tym że koła się kręcą i wtedy obroty są lekko podyższone, jak stajesz to masz 900, tak?
gabrielll1
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez szymon.ha » 10 cze 2009 21:33:31

a co do tego koła mają jeśli napęd jest odłączony? Silnik wtedy pracuje swoją drogą a to że koła się kręcą to inna bajk,no chyba że czegoś niewiem...
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 10 cze 2009 21:47:31

U mnie na Pb odrazu spadują na 800-900
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez gabrielll1 » 10 cze 2009 22:08:46

A jak wrzucicie "jedynkę" i bez gazu to też jest 800-900?
gabrielll1
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 10 cze 2009 22:23:13

Ja tak mam i na Pb i na LPG
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez szymon.ha » 10 cze 2009 22:35:59

Ale było że na luzie jest ileś tam ( podał jakąś wartość ), i można jechać różną prędkością, lecz napęd jest odlaczony od silnika i pracuje jak chce, o tym była mowa, n bo oczywiste jest to że jak jedziemy ileś i tlyko gaz się puści a bieg będzie nadal wbity, to obroty nie spadną od razu tylko silnik powoli wychamuje, do pewnych obrotów.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 10 cze 2009 22:41:19

Właśnie sprecyzuj z tą jedynką czy jak wciśniesz sprzegło czy tylko puścisz gaz bez wciskania sprzęgła. Bo na sprzęgle to tak jak na luzie, a hamowanie silnikiem to już zależy od prędkości=obroty
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez gabrielll1 » 10 cze 2009 23:32:42

Chciałem tylko powiedzieć że (jeśli to do mnie):
Gdy podczas jazdy wyrzucę bieg i dopóki się toczę obroty nie spadają do wartości takich jak stojąc na luzie 900, oczywiście mówię o rozgrzanym silniku.
Natomiast gdy wrzucę jedynkę i ruszę "bez gazu" silnik utzymuje obroty większe niż 900, coś w okolicach 900 1100.
gabrielll1
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 10 cze 2009 23:43:23

Wbijasz jakiś bieg, puszczasz sprzęgło(czyli jest na biegu) i puszczasz gaz. Dobrze rozumie?

Co do ruszenia bez gazu to ja mam 900-1000
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez szymon.ha » 10 cze 2009 23:56:46

Tu nie ma różnicy rozgrzany czy nie, lecz prędkośc początkowa, jeśli samochód jest rozpędzony i ma jakąś prędkość to silnik nie da rady zatrzymac od razu prawie 2 ton z danym pędem, a gdy ruszasz z miejsca gdzie ta wartośc wynosi zero, to silnik będzie trzymał swoje obroty na większe nie wejdzie ewentualnie zgaśnie, jak źle ruszy.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez tajnos » 11 cze 2009 09:35:54

chodzi o to ze lece se powiedzmy 80kmh wrzucam luz i sie tak tocze a obroty spadaja cos okolo 1500 az sie zatrzymam wtedy mam mniej jak 1000 czy to normalne?
tajnos
 

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez brum » 11 cze 2009 12:33:06

Nie powinno tak być, spróbuj dotknąć delikatnie gazu jak obroty stoją na 1500 i zobacz czy spadną ja tak miałem na gazie bo coś się przestawiło czy coś.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: klopoty z obrotami na luzie

Postprzez tajnos » 11 cze 2009 14:23:28

no teraz zauwazylem ze nie zawsze sie tak dzieje czasem jest normalnie
tajnos
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron