Strona 2 z 3

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 07 sty 2012 01:57:05
przez sebano79
Zgadza się, zależy jaką kupisz. Np. na tej aukcji:
http://allegro.pl/uszczelka-miski-oleju ... 11229.html
Zwróć uwagę, że w opisie jest zaznaczone:
Nowa uszczelka miski olejowej, pomiędzy blokiem silnika a stalową miską oleju, firmy GLASER.

Stosowana w samochodach marki OPEL w modelach ASTRA F /1/, CALIBRA, FRONTERA A, KADETT E oraz VECTRA A z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 8V/16V/Turbo oraz 2.2 16V w ilości dwóch sztuk, według poniższej specyfikacji.
...
Wymagana ilość części: 2

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 07 sty 2012 08:51:01
przez adrianee36
tak jak kolega napisał, do silnika C20NE sa potrzebne 2 sztuki ;) uszczelki korkowe, ja płaciłem po 27zł sztuka.

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 07 sty 2012 13:39:31
przez marcinur
adrianee36 napisał(a):tak jak kolega napisał, do silnika C20NE sa potrzebne 2 sztuki ;) uszczelki korkowe, ja płaciłem po 27zł sztuka.

A rozwiązałeś już problem spadku ciśnienia, który miałeś po wymianie uszczelek?

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 08 sty 2012 00:20:23
przez adrianee36
tak z przyczyn jeszcze nie wyjasnionych pekl kawalek obudowy pompy oleju, fotki pokaze po weekendzie. zamontowalem nowa pompe 187zl :/ i po problemie, autko teraz ladnie trzyma cisnienie 3/4 podczas jazdy i w polowie na wolnych :)

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 22 lis 2012 23:43:31
przez bumer
adrianee36 napisał(a):Przerabiałem to teraz w srode, .

mimo telefonicznej porady kolegi Andree36 poległem, brak możliwosci odkręcenia tych 4 śrub od mostu (tak zapieczone) :( ktoś z was może pomieszkuje w Stolicy i potrafi to wykonać ?
pozdrawiam

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 22 lis 2012 23:58:41
przez brum
dobra nasadka i grzechotka, do tego rura min 1 metr i musi puścić.

-- Dodano Pt 23 lis 2012 00:12:42 --

Od razu podepnę się pod temat.

We Frocie A miska jest przykręcona tylko do silnika, a pomiędzy miską a skrzynią jest przerwa? A koło zamachowe jest zasłonięte osłoną(kawałkiem blachy)?

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 23 lis 2012 21:51:49
przez adrianee36
tak jak piszesz brum ;)

Re: [A 2.0i] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 23 lis 2012 23:19:58
przez brum
Dzięki, czyli będę potrzebował takiej blachy.

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 03 wrz 2013 14:32:28
przez grzesiu911
A ja mam takie pytanko, jak mam tę przegrodę z zalaną na niej uszczelką gumową, nakładać jeszcze drugą uszczelkę korkową (czy to już przesada), czy wystarczy wyłącznie blacha z zalaną uszczelką. I drugie pytanie, jeśli samą przegrodę, to czy dawać dodatkowo uszczelniacz na tę gumę, czy to też już przesada??
Pozdrowionka i dzięki za podpowiedzi :-)

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 03 wrz 2013 18:12:29
przez beko26
Czy byłaby taka możliwość, aby zrobić foto-instrukcję z wymiany takiej uszczelki jakby ktoś wymieniał ? Nie ukrywam, że chętnie też bym obejrzał foto-story z wyjmowania silnika.

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 03 wrz 2013 18:21:39
przez brum
1. odkręcasz osłonę
2. odkręcasz belkę między wahaczami
3. odkręcasz osłonę koła zamachowego (tylko w 2.0)
4. odkręcasz miskę - jeśli miska nie chce wyjść to podnosisz trochę silnik.

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 05 wrz 2013 20:11:11
przez damianEK691965
beko26 napisał(a):Czy byłaby taka możliwość, aby zrobić foto-instrukcję z wymiany takiej uszczelki jakby ktoś wymieniał ? Nie ukrywam, że chętnie też bym obejrzał foto-story z wyjmowania silnika.

wyjmowanie silnika jest dość prostą operacją ze 2 godziny roboty za pierwszym razem później idzie już szybciej :D
a więc 1. odłączasz elektrykę wszystko co widać z góry i czujniki na dole
2 odłączasz paliwo (2 wężyki przy silniku)
3 odłączasz i wyjmujesz chłodnicę (tu może polecieć płyn więc potrzebna jest jakaś miska)
4 odkręcesz silnik od skrzyni
5 odkręcasz silnik z łap i podwieszasz
6 napinasz linkę na której podwiesiłeś silnik lekko unosisz w górę i ciągniesz do siebie a później w górę dziada i tyle
co do składania to tak samo tylko na odwrót :D
Jeśli o czymś zapomniałem to liczę że ktoś poprawi mnie lekko :wink: pozdr Damian

Uszczelka miski olejowej

PostNapisane: 26 kwi 2015 17:55:21
przez Ironcruz
Czy w C20NE (w A Sporcie) da się wymienić uszczelkę miski olejowej demontując tylko osłony podwozia? Czy trzeba usunąć sobie z drogi przeszkadzacze: napędy czy cuś jeszcze tam zawadza??

I czy dobrze pamiętam, że uszczelki wchodzą dwie? Uszczelka-ta blacha wewnętrzna przeciw rozbryzgom oleju - druga uszczelka i wtedy micha?

Re: Uszczelka miski olejowej

PostNapisane: 26 kwi 2015 19:01:23
przez brum
Musisz zdjąć miskę czyli opuścić most, podnieść trochę silnika.

Re: Uszczelka miski olejowej

PostNapisane: 26 kwi 2015 19:54:41
przez Cuba
Jedna uszczelka jak masz jedną miskę, głównym problemem jest smok, a raczej blacha którą założył jakiś tuman (teoretycy nie rozpisywać się, że jest niezbędna).
Bez większych problemów założysz uszczelkę ściągając osłony silnika i odkręcając śruby misy ... masz jakieś 2 cm luzu wystarczy na wyciągnięcie starej uszczelki.

Re: Uszczelka miski olejowej

PostNapisane: 27 kwi 2015 07:42:30
przez Ironcruz
@Cuba - dobry pomysł

@Brum - podniesienie silnika trochę mnie przerasta narzędziowo

Ale i tak spróbuję w ten weekend.

Bo problem mam taki, że na łączeniu silnika ze skrzynią poci mi się olej. Simmering na korbowodzie już wymieniono (zdjęta skrzynia) i wtedy zdiagnozowano, że olej leje się z pod uszczelki miski olejowej a koło zamachowe je elegancko rozbryzguje. No i kiedy dokręciłem śruby miski to zaczęło pocić się mocniej.
Czy ktoś taką teorię może potwierdzić?

Re: Uszczelka miski olejowej

PostNapisane: 27 kwi 2015 07:58:35
przez jrzeuski
Ironcruz napisał(a):Bo problem mam taki, że na łączeniu silnika ze skrzynią poci mi się olej. Simmering na korbowodzie już wymieniono (zdjęta skrzynia) i wtedy zdiagnozowano, że olej leje się z pod uszczelki miski olejowej a koło zamachowe je elegancko rozbryzguje. No i kiedy dokręciłem śruby miski to zaczęło pocić się mocniej.
Czy ktoś taką teorię może potwierdzić?
Ja bym miskę opuścił na śrubach, nawalił silikonu i skręcił z powrotem :idea:

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 27 kwi 2015 09:35:50
przez Ironcruz
też niegłupie - tylko kiepsko z miejscem od strony skrzyni i, że do zaolejonej uszczelki chyba nie będzie chciało się trzymać tak jak do czystej(?)

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 27 kwi 2015 09:42:28
przez jrzeuski
I nie ma się trzymać, żebyś potem mógł to oderwać. Silikon najlepiej kłaść na powierzchnie posmarowane olejem. Dać mu trochę zastygnąć i wtedy docisnąć śrubami. Utworzy się coś ala oring. Będzie szczelne a jednocześnie łatwe potem do wymiany bez długiego skrobania.

Re: [A 2.0] wymiana uszczelki miski olejowej

PostNapisane: 27 kwi 2015 10:07:46
przez Ironcruz
to mi tylko teraz podpowiedz jaki silikon (taki czerwony do silników?) i będę mógł w weekend działać.