Strona 1 z 2
		
			
				Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 15:30:34 
				przez adriandol29
				Witam szukam informacji na temat takiej przekładki. Mam cały kompletny silnik 2.2 razem ze skrzynią biegów. Teraz pytanie czy wały dopasuje od froty a do skrzyni od b.
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 16:04:38 
				przez RudeBoy
				nie
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 18:52:40 
				przez adriandol29
				Jakiś pomysł by co zrobić by zostawić mosty od a?
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 19:23:43 
				przez RudeBoy
				przerobić wały na odpowiednią długość
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 20:06:30 
				przez Jake
				Jesli masz cały zespół napędowy to zostaje tylko kwestia dopasowania poduszek silnika, przesuniecie belki skrzyni tak, zeby pasowała do nowej skrzynki od B, dopasowanie długości wałów i przerobienie calej instalacji silnika. Oba silnika sa dosc mocno okablowane i korzystaja z komputera, ale wiazki sa zupelnie inne, wiec musialbys wycinac pozostalosci TDS i wszczepiac okablowanie od 2.2DTI. Z pierdół potrzebujesz jeszcze przycisk 4x4 z B i zmotac instalacje sterujaca elektromagnesem na skrzynce zalaczajacym przedni wał.
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 20:27:55 
				przez RudeBoy
				Jake napisał(a): Z pierdół potrzebujesz jeszcze przycisk 4x4 z B i zmotac instalacje sterujaca elektromagnesem na skrzynce zalaczajacym przedni wał.
Tam nie ma elektromagnesu tylko silnik z dwoma krańcówkami.
 
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 21:35:29 
				przez adriandol29
				No właśnie wolałbym skrzynie zostawić z a. Gdyby dało się spasować ja z dtl to wystarczyło by podać plus na komputer ze stacyjki i powinien chodzić. Potem tylko kwestia czujników na zegary.
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
20 kwi 2016 22:59:07 
				przez Jake
				Tak z ciekawosci - jak jest z pasowaniem dzwonu skrzynki i walkiem w 2.2DTI? Nie jest "oplowski" taki jak w 2.2i?
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 01:12:09 
				przez ali
				Musisz mieć super mechanika, nie znam żadnego który potrafi ogarnąć popaprane podcisnienia i sterowanie w DTI, a zbudowanie tego od zera to będzie już sztuka.
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 07:52:16 
				przez adriandol29
				Tym się nie martwię. Kolega ma frote b 2.2 dtl. Udostępni mi aby to poskładać do kupy tak jak się należy. Chciałem unikać przekładki mostów. Bo części są od sport a ja mam A long
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 08:00:48 
				przez jrzeuski
				Tyle, że przekładka mostów od B to lepszy pomysł niż przekładka silnika 

 Poza tym za cenę remontu pompy w 2.2 kupisz sobie kilka pomp od 2.5, wstawisz, ustawisz i jeździsz.
 
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 08:22:41 
				przez Jake
				Podziwiam Twoj TDSowy entuzjazjm Jrzeuski 

 Zabiles kilka tych silnikow, a dalej je chwalisz. To juz musi byc milosc 

 
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 08:31:49 
				przez brum
				Skrzynia od 2.5 pasuje tylko dzwon jest krótszy i wałek sprzęgła. Więc najlepiej wsadzić od A 2.2
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:00:49 
				przez jrzeuski
				Jake napisał(a):Podziwiam Twoj TDSowy entuzjazjm Jrzeuski 

 Zabiles kilka tych silnikow, a dalej je chwalisz. To juz musi byc milosc 

 
No wiesz, jak jestem już w stanie w jeden dzień rozebrać ten silnik i złożyć z powrotem, to nikt mi nie wmówi, że jest w nim coś diabelskiego 

 Właśnie ładuję Twój były pod maskę, bo w moim korba strzeliła focha, że butuję ją na sucho i wyszła sobie na spacer 

 Wziąłem Twój słupek z pompą a górę i osprzęt dałem swoje. Mam nadzieję, że odpali... Miskę ze smokiem też założyłem swoje, bo mniej obite. Solidnie musiałeś w coś przywalić, smok zmasakrowany 

 Ale to już ostatni VM napędzający mój wehikuł, bo od jakiegoś czasu szukam mocniejszego następcy, czyli Omy 3.0. Póki co, ten Twój musi mi wystarczyć na jakiś czas  
 brum napisał(a):Skrzynia od 2.5 pasuje tylko dzwon jest krótszy i wałek sprzęgła. Więc najlepiej wsadzić od A 2.2
Czyli nie będę musiał wymieniać skrzyni? Wałek mi się zmieści czy będzie trzeba go ciachnąć flexem?
 
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:18:21 
				przez brum
				Wałek nie dojdzie do wału silnika jeśli będzie dystans, jak się nie da dystansu to wałek wejdzie w wał, ale drążek biegów będzie w popielniczce i oba wały do zrobienia. Paweł zrobił tą drugą opcję czyli więcej roboty.
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:24:13 
				przez jrzeuski
				Czyli potrzebna jest flansza? To jednak taniej wyjdzie wstawić skrzynię o A2.2.
Mam jeszcze dzwon od 2.3d (jest ciut dłuższy), ale pewnie nie będzie pasował do silnika, co?
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:36:13 
				przez brum
				Ale w 2.5 już jest flansza. tylko trzeba ją odkręcić od silnika.
 
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:40:23 
				przez jrzeuski
				No wiem, że jest, ale ona pasuje do przykręcenia do VM. Chcesz powiedzieć, że do GM też podpasuje? Mogę w niej wywiercić dodatkowe dziury na śruby, ale kształtu ani pozycji rozrusznika nie zmienię. I co z uszczelniaczem wału specyficznym dla VM, bo wał wychodzi do tyłu razem z obudowami panewek?
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:44:25 
				przez brum
				Otwory które są od we flanszy są do skrzyni trzeba przewiercić i dać dłuższe śruby. Trzeba też wyciąć środek flanszy bo wał w Oplach jest równo z blokiem i musi we flansze wejść koło zamachowe. Rozrusznik jest w tym  samym miejscu co w tds.
			 
			
		
			
				Re: Swap 2.5 na 2.2 dtl
				
Napisane: 
21 kwi 2016 09:54:20 
				przez jrzeuski
				Hmm, nie kumam zbytnio. Tylko dwie śruby są od strony silnika i przechodzą przez flanszę. Reszta śrub jest od strony skrzyni a we flanszy jest gwint. Zdobędę silnik Opla, to będę dumał jak to połączyć. Mam zapasową flanszę, więc jest na czym ćwiczyć 
