SWAP 2.5 TDS NA 3.1 TD

Do swapu potrzeba
silnik,piwo
skrzynia biegów,piwo
wał napędowy,piwo
inne duperele,piwo
piwo
AUTO
zdejmujemy maskę i wywalamy wszystko co niepotrzebne czyli silnik, skrzynie biegów, wydech, osłony i wszystkie rurki a elektryke wypinamy z kostek, pozbywamy się edc. po jego wyjęciu jest brak sterowania dmuchawy nagrzewnicy.
SILNIK 3.1
są dwa sposoby, albo robimy na wzór 2.8, albo 3.1 z intercoolerem na górze
wzór 2.8 cała rurologia dolotowa kopia 2.8
3.1 z silnika wywalmy egr i zaślepiamy, pozbywamy się większości podcisnien czyli egr i pompa paliwowa.
motor osadzamy w ramę poduszkai pasują bez żadnych problemów.
paliwo zostaje całe z 2,5 (pompka, filtr, rurka zasilania) podpinamy zasilanie i powrót do pompy
"woda" cała rurologia zostaje z 3.1 (chłodnica, nagrzewnica) chlodnica orginal z 2,5. zasilanie układu wpinamy przez trójnik ( zbiorniczek÷przewód przy alternatorze)
układ dolotowy na wzór 2.8 lub góra filtra powietrza od 2.8 plus rura do turbo reszta orginal z 3.1. przy opcji 3.1 opuszczamy o jakies 2cm intercooler i wycinamy otwór w masce oraz montujemy wlot powitrza.
wydech potrzebny od kolektora wydechowego do obejścia skrzyni biegów czyli jakieś 3/4 długości z 3,1
pozbywamy sie chlodnicy oleju
SKRZYNIA BIEGÓW
skrzynia od 3.1 i orginal wiazka elektryczna z 2.5. wszystko pasuje bez przeróbek. lewarki wymieniamy na orginal z froty bo montkowe są długie. prędkość w 2.5 jest brana z ABSu więc impulsator można wywalić. wysprzeglik z montka ( frotowy ma za małe otwory)
WAŁ NAPĘDOWY
orginalny z montka ze względu na mocowanie przy skrzyni.
UKŁAD WYDECHOWY
3/4 z montka 1/4 (końcowy) z froty
ELEKTRYKA
wiązka sktrzyni podpinamy pod orginal kostkę kolor niebieski(jest tam też olej (kontrolka i wskazówka) )
temp. płynu , plus po stacyjce do pompy paliwa , start (rozrusznik), grzanie świec żarowych , ładowanie. na przekaźnik dmuchawy podajemy plus po stacyjce i masę( przekaźniki pod maską w skrzynce)
PS. jak zapomniałem o czymś napisać to dać znać. się dopisze
silnik,piwo
skrzynia biegów,piwo
wał napędowy,piwo
inne duperele,piwo
piwo
AUTO
zdejmujemy maskę i wywalamy wszystko co niepotrzebne czyli silnik, skrzynie biegów, wydech, osłony i wszystkie rurki a elektryke wypinamy z kostek, pozbywamy się edc. po jego wyjęciu jest brak sterowania dmuchawy nagrzewnicy.
SILNIK 3.1
są dwa sposoby, albo robimy na wzór 2.8, albo 3.1 z intercoolerem na górze
wzór 2.8 cała rurologia dolotowa kopia 2.8
3.1 z silnika wywalmy egr i zaślepiamy, pozbywamy się większości podcisnien czyli egr i pompa paliwowa.
motor osadzamy w ramę poduszkai pasują bez żadnych problemów.
paliwo zostaje całe z 2,5 (pompka, filtr, rurka zasilania) podpinamy zasilanie i powrót do pompy
"woda" cała rurologia zostaje z 3.1 (chłodnica, nagrzewnica) chlodnica orginal z 2,5. zasilanie układu wpinamy przez trójnik ( zbiorniczek÷przewód przy alternatorze)
układ dolotowy na wzór 2.8 lub góra filtra powietrza od 2.8 plus rura do turbo reszta orginal z 3.1. przy opcji 3.1 opuszczamy o jakies 2cm intercooler i wycinamy otwór w masce oraz montujemy wlot powitrza.
wydech potrzebny od kolektora wydechowego do obejścia skrzyni biegów czyli jakieś 3/4 długości z 3,1
pozbywamy sie chlodnicy oleju
SKRZYNIA BIEGÓW
skrzynia od 3.1 i orginal wiazka elektryczna z 2.5. wszystko pasuje bez przeróbek. lewarki wymieniamy na orginal z froty bo montkowe są długie. prędkość w 2.5 jest brana z ABSu więc impulsator można wywalić. wysprzeglik z montka ( frotowy ma za małe otwory)
WAŁ NAPĘDOWY
orginalny z montka ze względu na mocowanie przy skrzyni.
UKŁAD WYDECHOWY
3/4 z montka 1/4 (końcowy) z froty
ELEKTRYKA
wiązka sktrzyni podpinamy pod orginal kostkę kolor niebieski(jest tam też olej (kontrolka i wskazówka) )
temp. płynu , plus po stacyjce do pompy paliwa , start (rozrusznik), grzanie świec żarowych , ładowanie. na przekaźnik dmuchawy podajemy plus po stacyjce i masę( przekaźniki pod maską w skrzynce)
PS. jak zapomniałem o czymś napisać to dać znać. się dopisze