Witamy !



[2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

[2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 29 gru 2012 15:18:46

Dzień dobry,
przy okazji ostatniej próby odpalenia przy -15 st. C szlag mi trafił silnik - pękł ślizg łańcucha, a łańcuch wybił dziurę w deklu zaworowym, tak więc... szukam nowego silnika. :wsciekly: Pytanie zasadnicze - czy musi być 2,3 TD, czy możliwa jest np. przekładka z 2,3D z Omegi i dołożenie turbiny? Przejrzałem archiwum pod tym kątem i jest trochę o konieczności przełożenia bagnetu, miski olejowej, itp., ale mnie nurtuje jak się może zachować silnik po dołożeniu do niego turbiny - czy on to w ogóle wytrzyma?
Ofkors jeśli ktoś z szanownego forum wie coś o jakimś silniku 2,3TD na sprzedaż albo np. całej Frotce 2,3TD po jakimś dzwonie to poproszę o sygnał.

Pozdrawiam,
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Silnik 2,3 D -> 2,3 TD - czy da się zastosować?

Postprzez Trzeci » 29 gru 2012 17:27:40

Silnik musi być od omegi 2.3 DTR lub DT nie moze być od 2.3 D bo ten ma inne smarowanie olejem i nie wytrzyma turbo. , dekiel zaworów mam, ślizgi i łańcuch kupisz nowy chyba ze głowica poszła to już problem
Z silnikiem jest tak że lepiej kupić cała Omege 2.3 DTR lub Frotke 2.3 niz w ciemno sam silnik. Odpalisz posłuchasz pomierzysz i wtedy przekładasz. Ja tak zrobiłem.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Silnik 2,3 D -> 2,3 TD - czy da się zastosować?

Postprzez Don Pedro » 30 gru 2012 10:33:27

Thx za odpowiedź. Zrzucę w takim razie dekiel i zerknę dokładniej co tam się przemieliło. Cz y do wymiany łańcucha i ślizgów trzeba wyciągać silnik? No i tak BTW to mam wstępnie nagrany silnik jeszcze na samochodzie, więc jest możliwość osłuchania itp.

Pozdrawiam,
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Silnik 2,3 D -> 2,3 TD - czy da się zastosować?

Postprzez Trzeci » 30 gru 2012 10:56:54

No niestety wymiana łańcucha wiąże sie z podniesieniem silnika .... przynajmniej chociaz brzmi to dziwinie jest łatwiej go wymienić i mniej kosztuje roboczogodzin co idzie za tym mniej kasy. Jak masz inny silnik i masz możliwość pomierzenia go i posłuchania na żywo to najtaniej będzie podmienić całość .
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Silnik 2,3 D -> 2,3 TD - czy da się zastosować?

Postprzez Don Pedro » 30 gru 2012 11:09:54

Tak przypuszczałem i stąd ten plan. Szczęście w nieszczęściu, że silnik wyzionął ducha u mojego kumpla mechanika na podwórku jego warsztatu...

Pozdrawiam,
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Silnik 2,3 D -> 2,3 TD - czy da się zastosować?

Postprzez Trzeci » 30 gru 2012 11:23:38

Poza tym jak będziesz miał silnik na wierzchu masz szanse obejrzeć sprzęgło i dwumasę oraz poduszki zawieszenia silnika
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Silnik 2,3 D -> 2,3 TD - czy da się zastosować?

Postprzez sh0rty » 31 gru 2012 09:53:32

ja ostatnio przerabiałem dokładnie ten temat, z tym że u mnie popękały ślizgi i łańcuch przeskoczył parę ząbków i szlak trafił zawory..
jako że miałem drugi silnik myślałem że pójdzie gładko, auto oddałem do gościa który 10 lat pracował w ASO Opla.. po 3,5 miesiaca musiałem sam po nim kończyć robotę a miał tylko podmienić silniki.
niestety okazuje się że niektóre części są bardzo trudne do dostania, a różnice pomiędzy silnikiem z omegi a frontery jednak też są, trzeba przekładać smoki, łapy, mocowania, miskę i nie wiem co jeszcze bo sam tego nie robiłem. Tak czy inaczej życzę powodzenia ;]
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 11 sty 2013 17:15:52

Ożywiając wątek - a gdyby wsadzić 2,3D i nie podłączać turbiny? Że z tego wyjdzie osiołek to się domyślam, ale intryguje mnie, czy reszta (skrzynia, przełożenia, itp) będzie pasować? No i czy to w ogóle ruszy z miejsca?
:niewiem:
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez brum » 11 sty 2013 17:48:21

Ruszyć ruszy, ale będziesz chciał szybko sprzedać...ale nikt tego nie kupi :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 11 sty 2013 19:08:00

Grrrrr... no to szukam dalej dawcy.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 12 sty 2013 10:50:41

A nie lepiej naprawiać ? Co popsułeś :boss: :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 12 sty 2013 17:24:45

Miałem taki plan, ale z powodu standardowego problemu pod tytułem "ch..we ciśnienie oleju", którego powodem są wyrobione wewnętrzne ściany pompy oleju (wymiana sprężyny i kół zębatych nic nie dała), odpuściłem temat remontu. Mam wstępnie nagraną Omegę do przeszczepu, zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 12 sty 2013 18:53:22

jakie masz to ciśnienie ???
A po za tym planowałeś pokrywkę?
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 13 sty 2013 10:04:42

Ciśnienie na rozgrzanym 1,1 bar, więc troszku za mało, pokrywka nie jest wyrobiona. Problemem są spore rysy na ściankach pompy, którędy ucieka ciśnienie.

-- Dodano 23 sty 2013 09:11:41 --

sh0rty napisał(a):ja ostatnio przerabiałem dokładnie ten temat, z tym że u mnie popękały ślizgi i łańcuch przeskoczył parę ząbków i szlak trafił zawory..
jako że miałem drugi silnik myślałem że pójdzie gładko, auto oddałem do gościa który 10 lat pracował w ASO Opla.. po 3,5 miesiaca musiałem sam po nim kończyć robotę a miał tylko podmienić silniki.
niestety okazuje się że niektóre części są bardzo trudne do dostania, a różnice pomiędzy silnikiem z omegi a frontery jednak też są, trzeba przekładać smoki, łapy, mocowania, miskę i nie wiem co jeszcze bo sam tego nie robiłem. Tak czy inaczej życzę powodzenia ;]


Tak z ciekawości - czemu trzeba przekładać miskę? Czy ta od Omegi się nie mieści, czy cuś?
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez sh0rty » 23 sty 2013 11:05:36

ta z omegi ma zupełnie inny kształt i nie ma szans żeby się zmieściła
omega:
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/16/10/19/2916101962
frontera:
http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/70/70/09/2970700922
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 28 sty 2013 19:39:54

No dobra, nowy silnik na pokładzie, wszystko gra. A teraz po kolei:

Oto przyczyna nieszczęść:
Obrazek

Pomimo obaw o moc pojazdu zdecydowałem się odbudować Frotę ASAP, bo była mi potrzebna do weekendowych prac na działce, a akurat była Omega 2,3 do wzięcia za 1700 cała i to w sąsiedztwie. Po obejrzeniu okazało się, że ma silnik jak dzwon, choć brak turbiny wprowadzał element niepokoju. W Omedze silnik dawał radę bez problemu, więc zdecydowałem się na zakup. W sobotę 19.01 wyjęliśmy silnik z Omegi przy pomocy mniej lub bardziej specjalistycznych technik, m.in. sporym ułatwieniem było wycięcie przedniego pasa :)
Obrazek
Obrazek

Potem wziąłem sobie czwartek i piątek wolne i zarezerwowałem sobie termin u kumpla na warsztacie. Plan: skończyć w sobotę i w niedziele test drive. I zaczęło się...

CZWARTEK - demontaż silnika z Froty. Zszedł praktycznie cały dzień. Może dałoby i radę szybciej, ale w międzyczasie naprawiliśmy ze dwa inne samochody. Zaczęliśmy gdzieś ok. 10:00 i skończyliśmy ok. 18:00 z bilansem: silnik na zewnątrz, poszło 2x 0,5 rumu do herbaty i cztery piwa :beer:
Generalnie silnik wychodzi do góry bez problemu, wystarczy odkręcić mocowanie przedniego mostu i przesunąć go do przodu i poodpinać wszystkie wężyki i przewody.
Obrazek
Obrazek

PIĄTEK - przekładanie klamotów. Kolejny dzień 9:00 - 19:30 na warsztacie. Dokładne przekładanie wszystkiego istotnego z silnika do silnika, tj. wybór pod tytułem "co jest lepsze idzie do Froty".
Obrazek
Tu istotna rzecz dla tych, którzy chcą przekładać silnik z Omegi do Froty, lista rzeczy, które trzeba wymienić:
- miska olejowa z bagnetem,
- łapy silnika,
- smok olejowy.
Pod koniec dnia wsadzamy silnik i tu zonk... nie pasuje. Po dwóch godzinach walczenia i kolejnych 2x 0,5 plus 4 piwa poddajemy się - silnik nie nachodzi na skrzynię. Poddajemy się i idziemy spać.
Obrazek

SOBOTA - podejrzenia z piątkowego wieczoru okazały się słuszne - tarcza sprzęgłowa z Omegi nie pasuje, bo tam jest inny wieloklin na wałku skrzyni. Dociski są identyczne i to nas zmyliło. Sześć śrub i jesteśmy w domu. Po pół godzinie silnik jest zespolony ze skrzynią, a my bierzemy się za skręcanie reszty klamotów. O 16-ej fajrant, a nam brakuje już tylko płynów, wydechu i maski.

NIEDZIELA - troszkę zeszło z pospawaniem nowego wydechu od zera, bo są inne kolektory, a do tego ja mam tłumiki pod progami, ale o godzinie 12:00 sprzęt jest gotowy do jazdy. Test drive wykazał, że przyspieszenie wprawdzie dupy nie urywa :D ale do moich potrzeb da radę. Do tego pali na dotyk, nie kopci i ciśnienie oleju jest jak w podręczniku. No to mam teraz osiołka :D.

PONIEDZIAŁEK - auto locki nie działają, godzinę wyciągaliśmy Frotę z zaspy pomimo niezłych opon :) Jutro dodajemy jeszcze jeden tłumik, bo jest za głośno. Pod koniec tygodnia przegląd auto locków.
Obrazek

Uffff... :D

Gdyby ktoś reflektował to mam teraz pełno klamotów na sprzedać, m.in. turbo w stanie bardzo dobrym (zero luzów, łopatki całe), intercooler, chłodnicę oleju, pompę wtryskową, alternator, silnik z mocno niepewną głowicą, itd... Wszystko (poza silnikiem) w stanie bdb, działające, zdemontowane z mojego starego silnika. Ceny niższe niż na alledrogo, bo chce się tego pozbyć z garażu, a nie kokosy robić. Jak się ogarnę to powrzucam to w dział "sprzedam".
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Komand » 29 sty 2013 13:17:22

Przyjrzałeś się może kołom zamachowym?
Pytanie brzmi czy można do silnika Frontery zapodać koło zamachowe od Omegi?
Komand
 

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 29 sty 2013 13:44:49

Jak kiedyś musiałem wracac do domu 30 km bez turbo (pękł wąż) to była orka na ugorze.... pod lekka górke to i 2 zagosciła :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Komand » 29 sty 2013 13:55:14

Trzeci napisał(a):Jak kiedyś musiałem wracac do domu 30 km bez turbo (pękł wąż) to była orka na ugorze.... pod lekka górke to i 2 zagosciła :boss: :boss:

Jest to możliwe żeby przez nie działające turbo silnik nie chciał się pod obciążeniem wkręcać na wyższe obroty?
Mam obecnie taką sytuację (silnik rozgrzany) na poszczególnych biegach podczas jazdy:
1-do około 3200 rpm
2-do około 3000 rpm
3-do około 2600 rpm
4-do około 2300 rpm
5-do około 2100 rpm

Na luzie kręci się do około 4000 rpm
Komand
 

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 29 sty 2013 14:06:50

Nie jestem pewnie ale bez obciążenia i bez turbo to on się wkręcał gorzej było podczas jazdy tam już tragedia. odepnij wąż idacy do kolektora ssącego z intercoolera i sprawdź czy jest róźnica w jeździe (dźwięku na pewno). Jeżeli nie to przytkany intercooler (to ta dobra wiadomość) lub padnięte turbo.
Zacznij od zdjęcia węża od boxa powietrza do turbo, cwyć w palce łopatki turbo i poruszaj . Duże luzy wzdłużne i poprzeczne to oznaka końca turbo. No i u mnie gwizda przy przyśpieszaniu. Szukaj tez po węzach czy szczelne. NIe dokupisz nowych ale za 60 pln zrobisz sobie nowy nie do zagiecia.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Następna strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron