Witamy !



[2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 29 sty 2013 14:59:11

Komand napisał(a):
Trzeci napisał(a):Jak kiedyś musiałem wracac do domu 30 km bez turbo (pękł wąż) to była orka na ugorze.... pod lekka górke to i 2 zagosciła :boss: :boss:

Jest to możliwe żeby przez nie działające turbo silnik nie chciał się pod obciążeniem wkręcać na wyższe obroty?
Mam obecnie taką sytuację (silnik rozgrzany) na poszczególnych biegach podczas jazdy:
1-do około 3200 rpm
2-do około 3000 rpm
3-do około 2600 rpm
4-do około 2300 rpm
5-do około 2100 rpm

Na luzie kręci się do około 4000 rpm


Dokładnie tak. Jak kupiłem Frotę, to turbo nie chodziło, bo spadnięty był wężyk na kolektorze. Objawy były identyczne. Po poprawieniu rurek inny samochód. Sprawdź wszystkie rury dolotowe. W razie jednak, gdyby to nie pomogło to turbina razem z kolektorem u mnie leży ;)

Pozdrawiam,

-- Dodano 29 sty 2013 15:02:01 --

Trzeci napisał(a):Jak kiedyś musiałem wracac do domu 30 km bez turbo (pękł wąż) to była orka na ugorze.... pod lekka górke to i 2 zagosciła :boss: :boss:


Eeee, nie. Aż tak źle to nie jest. Frota idzie teraz jak czołg, pod ostrą górkę (stromy podjazd w Zegrzu) wystarczyła czwórka. Muszę tylko przyjrzeć się, czemu przód nie napędza, bo wczorajsza zaspa mnie zirytowała :)

-- Dodano 29 sty 2013 15:03:07 --

Komand napisał(a):Przyjrzałeś się może kołom zamachowym?
Pytanie brzmi czy można do silnika Frontery zapodać koło zamachowe od Omegi?


Koło zamachowe w 100% identyczne, pasuje bez problemu.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 29 sty 2013 15:32:05

Don Pedro napisał(a): gdyby to nie pomogło to turbina razem z kolektorem u mnie leży ;)

U mnie też . :boss: :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Komand » 29 sty 2013 15:42:06

Dzięki koledzy, muszę sprawdzić te węże bo mnie (piii) trafia podczas jazdy (nie wyprzedzam wcale chyba że na dwupasmówce)
Komand
 

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 29 sty 2013 16:11:40

Włóż place do turbo i sprawdź luzy bo może juź nie ma co dmuchać..... oczywiscie na wyłączonym silniku.
:boss: :boss: :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Komand » 29 sty 2013 16:15:37

Trzeci napisał(a):Włóż place do turbo i sprawdź luzy bo może juź nie ma co dmuchać..... oczywiscie na wyłączonym silniku.
:boss: :boss: :boss: :boss:

Jakby się okazało że turbo kaputt to wiela by kosztowała sprawna?
Komand
 

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 29 sty 2013 16:31:14

To wszystko zalezy od stanu, moze sie okazać że padly uszczelnienia ale to by kopcił ale można to zrobić samemu, mozna regenerowac za pare stówek , można kupic i uzywane za małą kasję i jeździć.. Regeneracja z wyważaniem to około 350 -600 pln http://www.turbodynamica.pl/?gclid=CMma ... 3god7i4A5Q lub tu: http://kt-technik.pl/Opel-Frontera-23L, ... rbina.html
a używki to i nawet za 200 pln kupisz.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 29 sty 2013 16:37:45

Komand napisał(a):
Trzeci napisał(a):Włóż place do turbo i sprawdź luzy bo może juź nie ma co dmuchać..... oczywiscie na wyłączonym silniku.
:boss: :boss: :boss: :boss:

Jakby się okazało że turbo kaputt to wiela by kosztowała sprawna?


Niewiela. Za stówę puszczę, bo chce się pozbyć klamotów.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Trzeci » 29 sty 2013 16:43:59

No to cena jak dla mnie zaporowa u mnie jeść nie woła może poleżeć zaleje olejem i niech leży
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Don Pedro » 29 sty 2013 17:28:36

Trzeci napisał(a):No to cena jak dla mnie zaporowa u mnie jeść nie woła może poleżeć zaleje olejem i niech leży


Na Twoim miejscu bym trzymał, jak masz TD. Ja nie mam już turbo, więc mi niepotrzebna, a może się komuś przyda.
Don Pedro
Frota A Long 2,3D, M/T 235/75R15, lift 2,5"
Avatar użytkownika
Don Pedro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 7
Dołączył(a): 24 lis 2012 17:02:37
Lokalizacja: Jabłonna
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] Silnik 2,3 D zamiast 2,3 TD

Postprzez Komand » 04 lut 2013 11:46:47

Komand napisał(a):Dzięki koledzy, muszę sprawdzić te węże bo mnie (piii) trafia podczas jazdy (nie wyprzedzam wcale chyba że na dwupasmówce)

Węże sprawdziłem (turbiny nie sprawdzałem), są OK, wymieniłem nieszczęsną śrubę na pompie wtryskowej i jak ręką odjął-konie mi do silnika wróciły :)
Teraz wkręca się jak trzeba na obroty i można normalnie wyprzedzać.
Komand
 

Poprzednia strona

Powrót do Inne (swap)



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość