Strona 1 z 7
		
			
				[2.8]Pompa wtryskowa
				
Napisane: 
12 lut 2008 13:12:10 
				przez Maff
				Podobno były montowane bosha VP44, ale z innego źródła - konkretnie speca od pomp - dowiedziałem się, że w 2.8 TDI nie ma VP44 od bosha tylko pompa od Denso. Zgadzałoby się ponieważ 2.8 TDI to silnik Isuzu z osprzętem od mitsubishi, a w mitsubishi są montowane właśnie Denso... 
Wiecie może, która wersja jest prawdziwa ? 

 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 lut 2008 22:55:02 
				przez Balkandriver
				Jeżeli to Ci pomoże, to jest wybite na mojej pompie (`95, 2,8TDi, 4JB1T):
MEGER A 95 -  897103 2710 - numery górne bliżej przodu auta
Numery bliżej tyłu -  104746 1311
BALKANDRIVER
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 lut 2008 00:52:12 
				przez Elektro001
				W silnikach 2,8 TDI montowane były zwykłe pompy rotacyjne. Pompy VP zaczęto stosować w silnikach 2,0 i 2,2 - oczywiście Dieslowskich.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 lut 2008 15:56:48 
				przez Maff
				A wiecie może, czy ta pompa jest sterowana elektronicznie czy mechanicznie ?
			 
			
		
			
				pompa wtryskowa 2,8TDI
				
Napisane: 
04 sty 2009 12:05:26 
				przez tadeusz2005
				Witam!
Czy orientuje się ktoś do czego służy to coś czarnego co jest przyczepione u góry  pompy z przewodem elektrycznym? 
Druga sprawa dotyczy pracy silnika, po odpaleniu zimnego silnika słychać głośny warkot tak jakby był przestawiony zapłon natomiast po lekkim nagrzaniu silnika warkot  cichnie, co powoduje głośną pracę silnika.
Do tej pory było wszystko OK ale teraz silnik chodzi na tych głośniejszych obrotach cały czas i pali więcej ON..
			 
			
		
			
				Re: pompa wtryskowa 2,8TDI
				
Napisane: 
04 sty 2009 21:58:33 
				przez Fazi
				Nie pamiętam wizualnie tego silnika - ale na pompie z reguły jest elektrozawór. Jak nie podasz na niego 12V to nie puści paliwa na pompę i nie zapalisz.
			 
			
		
			
				Re: pompa wtryskowa 2,8TDI
				
Napisane: 
06 sty 2009 21:18:20 
				przez sledz
				Koledzy brejdakowi chodzi o to czarne w kóleczku.
Pomóżcie bo ja niestety o tym silniku nic niewiem. 

 
			 
			
		
			
				zdięcia pompy 2,8tdi
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:03:36 
				przez kret2399
				wita, czy ktoś posiada zdięcia całej pompy wtryskowej 2,8tdi gdzieś cieknie mi paliwo z boku pompy i się zapowietrza i nie wiem czy są jakies tam uszczelki.
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:06:45 
				przez Pawel
				Jutro będę miał silnik na wierzchu, zrobię i wkleję, ale pompa będzie na silniku...
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:17:28 
				przez michal 2,8tdi
				nie jestes sam  
 z pompy ci nie będzie ciekło jak cos to z przewodów tak jak mi miałem przetarty przewód  

  i lał na pompę 
  potem końcówkę węza popuszczoną na wtrysku tez lało 
 załorzyłem zaworek zwrotny za filtrem, filtr wraz ze stojanem wymieniłem, swiece, końcowki wtrysków tez a dalej rano pali za 4 razem  

  potem jest juz ok od pyka pali ale dalej nie wiem co jest wczoraj nawet katalizator wyciąłem(na jego miejsce złącze elastyczne dałem)  

  nie powiem bo mocniejszy jest  

a fotki to poszukaj na allegro lub w googlach 

 
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:23:33 
				przez Pawel
				Michał, a zrób pomiary silnika, czy kompresję trzyma...
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:31:50 
				przez michal 2,8tdi
				No tak ale jest mocny, nie kopci,oleju nie bierze chodzi jak igiełka 

ale pozbycie sie katalizatora sprawia ze jest troszkę mocniejszy i szybciej sie zbiera 
 z mocą i spalaniem nie mam problemu tylko z tym porannym zapłonem 

 
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:40:56 
				przez kret2399
				przewody zmieniłem na przezroczyste paliwo jest nawet bez zaworka zwrotnego wymieniłem podkładki przy śrubie dokręcającej przewód paliwowy u góry jest sucha a kapie mi paliwo i teraz pytanie z skąd? cieknie w okolicy prawej strony przy aku
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 18:46:36 
				przez michal 2,8tdi
				bo paliwo moze sie lac z drugiej strony a z cieka ci po przewodach lub tych plastikowych osłonach 
tak jak to u mnie było 

 
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 20:18:48 
				przez przemekcrx
				Ja mam kilka fot  

 tylko nie umiem wkleić  

 na innych forach jest łatwiej co do zdjęć
coś po-kombinuje zaraz
 
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 20:26:04 
				przez Indian
				U mnie co prawda inny silnik ale problemy podobne. Małe lusterko i latarka -najlepiej po ciemku obejrzeć okolice ośki od gazu. Pozdrawiam.
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
15 lis 2009 20:38:10 
				przez przemekcrx
				[img=http://images48.fotosik.pl/227/fc682798e6edf7a4m.jpg]I są zdjęcia jest ich tam kilka to jest pompa bez imo..bez przystawki
Michał a co do tego porannego odpalania przestawiałeś pompe wtryskową?? u mnie troszke pomogło,nawet zmieniałem pompe wtryskową na tą co jest na foto i było to samo,teraz przestawiłem delikatnie pompe i lepiej mi teraz zapala
 
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy
				
Napisane: 
16 lis 2009 15:55:54 
				przez kret2399
				dziękuje za pomoc w zdięciach i podpowiedziach dzis będę coś motał przy tej pompie 

 
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy 2,8tdi
				
Napisane: 
16 lis 2009 17:30:43 
				przez Pawel
				
			 
			
		
			
				Re: zdięcia pompy 2,8tdi
				
Napisane: 
16 lis 2009 20:26:00 
				przez kret2399
				
 znalezione nie kradzione:) sączy się paliwko z tyłu pompy zaraz przy przewodach paliwowych jest tam taka flansza przykręcona to tyłu pompy na cztery śrubki i między tą flanszą a pompa ciecze a odkręcić to trza jakiegoś magika lub 0,7 wody ognistej:) 
wszystkim którzy zaangażowali się na maxa  dziękuje  
  