Strona 1 z 8

[2.8] Ssanie

PostNapisane: 08 sty 2008 14:40:10
przez mkmb
Mam taki problem. Nie włącza się ssanie. Mechanik próbował to naprawić, ale stwierdził, że bez schematu sobie nie poradzi. Może ktoś ma taki schemat lub wie jak powinny być podłączone wężyki podciśnieniowe do zaworków i które przekażniki tym sterują. Nie działa też układ ułatwiający rozruch w niskich temperaturach, włącza się go przyciskiem z rysunkiem silniczka, po lewej stronie kierownicy. Po wciśnięciu przycisku powinny sie podnosić obroty silnika, a jest wręcz odwrotnie i obroty spadają. Czy ten układ działa jakoś ze ssaniem i może być wspólna przyczyna usterki, czy jest całkiem osobno?

PostNapisane: 08 sty 2008 15:25:31
przez Anguss
Witam
Ja miałem podobny problem częściowo udało się go wyeliminować przez wymianę przewodów do czujnika temperatury ( tego nad termostatem). Przed wymianą przycisk nic nie dawał, po wymianie zwiększa obroty na zimnym silniku. Co do podłączenia przewodów to tez mam z tym problem bo jeden przewód mam nie podłączony i nie bardzo jest gdzie go wetkną a na dodatek cieknie mi olej z tego układu podciśnień 

PostNapisane: 08 sty 2008 20:59:51
przez Balkandriver
Nie wiem, czy dziś znajdę schemat podciśnienia, ale poniżej zdjęcia, które zrobiłem u siebie i podłączenie wężyków jest tu prawidłowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może Ci to coś pomoże.
Jak znajdę jeszcze, to wrzucę.

BALKANDRIVER

PostNapisane: 09 sty 2008 00:41:37
przez BASIK
U nas? Co on taki czysty? :roll:

PostNapisane: 09 sty 2008 12:07:16
przez mkmb
Dzięki za odzew. Pokażę fotki mechanikowi. Wczoraj z nim rozmawiałem i uważa, że to jest problem elektryczny, więc pomocny byłby schemat instalacji elektrycznej.
Anguss, a czy przed zmianą tych przewodów też spadały obroty po wciśnięciu tego przycisku, czy nie było żadnej reakcji? A ssanie w ogóle działa jak masz nie podłączony wężyk?

PostNapisane: 09 sty 2008 18:26:37
przez Anguss
Przed wymianą przycisk nie miał wpływu na prace silnika, gdyby dioda świeciła lepiej to mogło by działać jako dodatkowa oświetlenie. Po wymianie przewodów przycisk ożył, po wlączeniu podnoszą się obroty jak się silniczek zagrzeje to gaśnie i już można sobie go wyłączyć bo już swoje zrobił. Przy ciepłym silniku nie ma żadnej reakcji Co do tego wolnego przewodu to fotki BALKANDRIVER mnie uspokoiły bo on tez ma wolną jedną końcówkę więc jest ok. Teraz ssanie działa tylko nie mozgę znaleźć mechanika który podiom by się naprawy silnika bo połyka mi duże ilości oleju u stracił moc :(

PostNapisane: 10 sty 2008 10:58:59
przez mkmb
A ten przycisk wciskasz przed uruchomieniem silnika, czy już po? Zastanawiam się, czy może to nie jest wina czujnika temperatury, bo wskażnik temperatury ledwie co się wychyla, a silnik się nagrzewa raczej normalnie. Czy przewody zmieniałeś sam, może wiesz dokąd one idą z czujnika? Z tymi mechanikami to rzeczywiście utrapienie. Niby są dobrzy, inne auta robią, a przy tym silniku jakoś im ciężko idzie.

PostNapisane: 13 sty 2008 15:05:13
przez MaciejewskiWaldek
Witam wszystkich ja też mam problemik z ssaniem w 2.8.
Zamontowane mam webasto i troszeczkę mam zmienioną lokalizacje tych zaworków i przewodów od ssania których kolega BALKANDRIVER fotografowal.Podczas montażu wegasta chyba ktos pozamienial wężyki i kilku nie podłączył czy ma ktoś chemat lub jakies rysunki jak to poprawnie powinno być podłączone?????

PostNapisane: 13 sty 2008 15:25:57
przez Anguss
ten przycisk wciskasz przed uruchomieniem silnika, czy już po? Zastanawiam się, czy może to nie jest wina czujnika temperatury, bo wskażnik temperatury ledwie co się wychyla, a silnik się nagrzewa raczej normalnie. Czy przewody zmieniałeś sam, może wiesz dokąd one idą z czujnika? Z tymi mechanikami to rzeczywiście utrapienie. Niby są dobrzy, inne auta robią, a przy tym silniku jakoś im ciężko idzie.

hm... wlaczam go przed uruchomieniem silnika choc czasem jak mam problemy z odpaleniem to wlaczam go zaraz po rozruchu, dzieji temu jak zaskoczy silnik to ssanie utrzyma obroty i mozna jechac. Przewody wymienial elektryk z tego co z nim gadalem to był urwany Jak odlacze kabel od czujnik tego nad termostatem to kontrolka od swiec gasnie mi przy zimnym silniku po 2 sekundach, jak odpale przy zimnym silniku bez tego przewodu to przycisk jest nei aktywny a jak go znow podlacze to z autoamtu podnosi obroty no i przy odpalniu kontrolka od swiec pali sie ok 5-7 sekund CO do mechanikow to kolejny sie wycofał :(

PostNapisane: 13 sty 2008 20:11:30
przez bardzin
U nie jak włączę ten przycisk to nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika.
ale jak silnik się dostatecznie nagrzeje (wskazówka temperatury jest tak na 1 lub 2 kresce ) to gaśnie mi ta zielona dioda na przycisku.
Czy mam w takim razie rozumieć że też mam coś nie tak z tym?? :)

.

PostNapisane: 13 sty 2008 21:17:34
przez JACO
witam
tez mam problem z rozruchem jak zimno .
niewiem tez do czego jest ten przycisk

Obrazek

wciskam i nic nawet ta dioda sie nie zapala silnik nie reaguje

pomozcie

PostNapisane: 13 sty 2008 23:58:34
przez nightman
Ten przycisk jest od "ssania" jak to niektórzy zwą, choć znajomy jak miał jeszcze frotę miał poprzez tem przycick podpięte coś a'la podgrzewanie ropy. Niestety nie wiem czy to było oryginalne rozwiązanie czy też jakaś zmotka.
Działa to tak ( przynajmniej u mnie ), że po wciśnięciu przycisku, jeżeli temperatura silnika nie jest jeszcze wysoka, pedał gazu lekko sam wchodzi w podłogę a obroty nieznacznie wzrastają...Na wolnych jest to ok 400 obr więcej - oczywiście wtedy dioda świeci. Jeżeli silnik jest już ciepły wtedy wciskanie tego przyciski nic nie daje ( dioda też się nie oświeca )

Na marginesie co przez to rozumieć?
Anguss napisał(a):Zastanawiam się, czy może to nie jest wina czujnika temperatury, bo wskażnik temperatury ledwie co się wychyla

PostNapisane: 14 sty 2008 15:57:38
przez Anguss
nightman napisał(a):
Na marginesie co przez to rozumieć?
Anguss napisał(a):Zastanawiam się, czy może to nie jest wina czujnika temperatury, bo wskażnik temperatury ledwie co się wychyla


To kawalek cytatu Mkmb

PostNapisane: 14 sty 2008 16:44:23
przez nightman
sorry ale quota ręcznie nie wpisuje 8)

.

PostNapisane: 14 sty 2008 19:03:59
przez JACO
witam
dzięki nightman za cenna wiedze na na ten temat
u mnie to w ogole nie dziala nic sie nie dzieje
jak ktos wie gdzie szukac usterki prosze o rade

PostNapisane: 14 sty 2008 20:26:56
przez bardzin
Chyba na Forum4x4 wyczytałem też kiedyś o tym coś takiego
że ten przycisk włączony na zimnym silniku zmniejsza jakby wylot spalin przez co też szybciej ogrzewa sie silnik.
I nie wiem czy to prawda ale jest jakieś ustrojstwo które podczepione jest pod wylot spalin z silnika mniej więcej za skrzynią biegów.
Pytanie teraz która wersja tego przycisku to ta słuszna.
Zauważyłem u mnie jeszcze że jak się wciska gaz to stuka jakiś przekaźnik , a jak się puści gaz to znowu jakby odpuszcza.
A nie ma u mnie po włączeniu tego większych obrotów silnika.
:)
Fakt jest jeden że poniżej zera muszę depnąć na gaz żeby odpalić :)

PostNapisane: 14 sty 2008 20:30:18
przez Anguss
bardzin napisał(a):Zauważyłem u mnie jeszcze że jak się wciska gaz to stuka jakiś przekaźnik , a jak się puści gaz to znowu jakby odpuszcza.
A nie ma u mnie po włączeniu tego większych obrotów silnika.
:)
Fakt jest jeden że poniżej zera muszę depnąć na gaz żeby odpalić :)


Ja tez slyszalem ze to ustrojstwo dodatkowo podgzewa silnik spalinami a co do tego pykania to u mnie tez to jest

PostNapisane: 14 sty 2008 20:36:36
przez bardzin
Ciekawe w takim razie czy jest to ssanie i podgrzewanie spalinami na raz??
Jeżeli ssanie objawia sie tym że są wyższe obroty to u mnie to jest padnięte.
Ale wydaje mi się że właśnie ten przekaźnik to reguluje tym czymś do spalin.
No ale mogę się mylić bo jestem w tym amatorem strasznym. :)

Re: .

PostNapisane: 14 sty 2008 21:03:12
przez nightman
JACO napisał(a):witam
dzięki nightman za cenna wiedze na na ten temat
u mnie to w ogole nie dziala nic sie nie dzieje
jak ktos wie gdzie szukac usterki prosze o rade


muszę sobie przypomnieć bo u mnie na początku też nie działało. Winny był przekaźnik (kiepski styk) - przekaźnik jest u mnie pod kierownicą - takie nieniebieskie paskudztwo.

bardzin napisał(a):że ten przycisk włączony na zimnym silniku zmniejsza jakby wylot spalin przez co też szybciej ogrzewa sie silnik.

Mówisz bodaj o recylkulatorze...u mnie to działa tak czy siak jak silnik jest zimny

PostNapisane: 14 sty 2008 21:26:42
przez bardzin
Czy to znaczy że jak ten przekaźnik nie styka to nie ma wtedy tych podwyższonych obrotów przy włączonym przycisku i włączonego ssania??