Strona 1 z 5

[2.8]Wycieki oleju

PostNapisane: 04 lip 2009 17:36:40
przez michal 2,8tdi
Witak podepnę się pod temat...
mianowicie dzisiaj jak wymieniałem olej w silniku to zauważyłem że leje się mi
olej z silnika od strony rozrządu..... :wink: (2 tyg.temu robiłem most tylny :wsciekly: )
i zna ktoś wymiary tego simeringa? chodzi o 2,8 tdi 96'

Re: Kapie olej-czemu ?

PostNapisane: 04 lip 2009 21:54:48
przez Balkandriver
Napisałem Ci w "wampiriadzie", tylko uciekłeś 2 minuty przed czasem :lol:
Ale dla potomności:
Uszczelniacze silnika 2,8 Tdi :
-wałka rozrządu: Corteco nr 19029676B
-wału korbowego:
-od czoła silnika: 50x68x7x10,5 mm , Corteco nr 19033966B
-od str. skrzyni biegów: 95x118x9,5x13 mm , Corteco nr 19019103B

BALKANDRIVER

Re: Kapie olej-czemu ?

PostNapisane: 05 lip 2009 06:27:21
przez michal 2,8tdi
dzięki Andzej :>: :beer:

Re: Kapie olej-czemu ?

PostNapisane: 05 lip 2009 21:02:26
przez Balkandriver
michal 2,8tdi napisał(a):dzięki Andzej :>: :beer:

:beer: - przyjmuję osobiście, przesyłką priorytetową lub kurierem :lol: :mrgreen: :lol:

BALKANDRIVER

problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 20:15:47
przez przemekcrx
Witam wszystkich
Mam 2 problemy
1-problem to gdy go odpale wywala mi olej miarką oleju--(zatkana odma silnika?????gdzie jej szukac to moja sugestia)
gdy odkręce korek oleju od pokrywy zaworów jest ok...nie leci miarką

2-problem gdzie szukać fabrycznego imobilajzera bo mi gasnie i się popsuł chyba musze go wywalić
mowa o 2.8TDI 96rok
prosze o rady-sugestie
dzieki i pozdrawiam

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 20:55:19
przez wikked
ad.2 immo lepiej sam nie ruszaj bo można dobrze w koszty lecieć
ad.1 jak nie widzisz odmy przy rurce miarki oleju to jedź od tyłu czyli od kolektora powietrza. Wlot masz za intercolerem (tak jest w większości TDI-ków). Jak jakiś właściciel 2,8TDI nic nie dopisze to tak zrób.

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 21:33:51
przez przemekcrx
nic takiego nie znalazłem na na kolektorku i dalej
dla mnie odma odpowietrzająca silnik to jakaś puszka która musi być przy silniku
a imo musi być usunięty przez elektryka ale chciałem się do niego dokopać mniejsze koszta czasowe dla elektryka

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 21:34:10
przez Pawel
Jutro prześledzę gdzie się odma zaczyna i gdzie kończy i dam znać... :wink:

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 21:36:59
przez wikked
przemekcrx napisał(a):nic takiego nie znalazłem na na kolektorku i dalej
dla mnie odma odpowietrzająca silnik to jakaś puszka która musi być przy silniku
a imo musi być usunięty przez elektryka ale chciałem się do niego dokopać mniejsze koszta czasowe dla elektryka

Nie wiem jak we Fronterze ale w Audi 2,5TDI jest z bloku do kolektora 2 wężami z przerąbanym podejściem

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 21:45:43
przez przemekcrx
musze szukać bo na 100% jest coś przydkane bo mi olej kipi miarką oleju,gdy odkręce korek oleju wszystko wydaje się dobrze ale tak nie morze być
Jutro ma być elektryk u mnie więc musze uporać sie z jednym problemem , auto musi palić potem musze szukać tej odmy bo musi byc zatkana
Może 8;) ktoś z forumowiczów mi pomoże
pozdro

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 30 lip 2009 23:50:59
przez Anguss
przemekcrx napisał(a):musze szukać bo na 100% jest coś przydkane bo mi olej kipi miarką oleju,gdy odkręce korek oleju wszystko wydaje się dobrze ale tak nie morze być
Jutro ma być elektryk u mnie więc musze uporać sie z jednym problemem , auto musi palić potem musze szukać tej odmy bo musi byc zatkana
Może 8;) ktoś z forumowiczów mi pomoże
pozdro

Co do imo to w mojej jest zdemontowane i nie mam nic tylko lampka zostala. Ale rozbieralem wlasnie anglika i znalazlem chyba to ustrojstwo to dobra wiadomosc. Zla jest taka że znajduje sie za wentylatorami na środku kokpitu. Pod kokpitem jest tka stalowa belka i caly ten komputerek czy sterwni jest przymocowany na srodku tej belki. Jsak chesz o zdemontowac to albo zdejmujesz cala deske albo mocowanie radyjka i wentylator i tp i od spodu powinienes sie tam dostac. Jak chcesz to moge podeslac Ci jakies fotki i ew to cale ustrojstwo bo gdzies sie poniewiera w warsztacie. Gdybym sie mylil to niech mnie ktos poprawi. Jak cos to rano koo 9 bede na gg i forum.

Co do odmy to wed mojego mechanika waz od odmy wchodzi w waz z powietrzem za filtrem powietrza Idąc od filtra pow to pierwszy cienki wezyk poprowadzi cei do odmy

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 31 lip 2009 05:54:32
przez przemekcrx
dzis bnde szukał tego imo ale teraz czas do pracy

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 31 lip 2009 06:29:23
przez Indian
Jeśli chodzi o imo to potwierdzam to co napisał Anguss, odnośnie odmy polecam Haynes str. 4B.4 rysunek 2.1 element 4.

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 31 lip 2009 09:06:37
przez POPO
Wersja "łopatologiczna" :twisted:
"odma" - rurka która idzie od tyłu pokrywy zaworów do rury łączącej filtr powietrza<->turbo
proponuje zaczac szukać od strony turbiny idac po rurze do filtra powietrza przed samym filtrem powinna byc dołączona rurka fi okolo 20 która idzie do "tyłu" pokrywy zaworów i to własnie jest "odma"
należy odłaczyć ja od rury filtra i zobaczyć co sie dzieje jak silnik pracuje (proponuje włożyc ją do jakiejś butelki bo jak bedzie smigac olejem to się nie doczyścisz :evil: ) a przy okazji odkręcic rure (turbo <-> filtr) przy turbinie i zobaczyc czy nie jest zawalona olejem :?
Do wszystkiego potrzebujesz śrubokręt lub szczypce zależy jakie masz opaski założone temat b.prosty do sprawdzenia wszystko jest na górze i łatwo dostępne 8)

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 31 lip 2009 13:02:19
przez Pawel
POPO już wyjaśnił, a mnie żona Frotę zabrało bo w Fieście padł rozrusznik, znowu... :wsciekly: , będzie reklamacja... :x

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 31 lip 2009 21:44:59
przez przemekcrx
imo znaleziony :D i jest mały problem bo jest zmienno kodowy i musi elektryk szukać jakiegoś schematu jak to obejsć i nadal auto stoi może jutro da się wyjechać ale wątpie :(

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 05 sie 2009 21:10:46
przez przemekcrx
Po wielu trudach i znojach auto w końcu odpaliło imo zostało naprawione nikt nie miał takiego schematu by to wywalić ale????
odpala na dotyk, chodzi na wolnych obrotach ładnie i równo, ale gdy dodaje sie gazu to... tak jak by nie dostawał paliwa i po chwili gasnie,dochodzi do 1500obr/min--max
Na wolnych obrotach moze chodzić nawet godz i jest dobrze i nie zgasnie
Co mu jeszcze dolega?????

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 05 sie 2009 21:13:20
przez Pawel
...może coś z podciśnieniem... :?: :?

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 05 sie 2009 21:29:48
przez przemekcrx
hmmm dobre pytanie nie mam nic na wzór by porównać

Re: problem z silnikiem 2.8TDI

PostNapisane: 05 sie 2009 22:13:04
przez Pawel
Mogę zrobić zdjęcia wężyków przy elektrozaworach lub poszukać, gdzieś miałem (od Balkana), ale dopiero jutro, żona zabrała Frotę i pojechała do matki, a ja zostałem sam w domu (kota i pająków nie liczę), razem z Fiestą...
Nikt nie przestawiał pompy... :?: