Strona 1 z 1

alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 07:17:23
przez nightman
Co się stanie, kiedy zamontujemy alternator posiadający pompe vacu o połowę mniejszą nić oryginał? Ćwiczył ktoś w praktyce taki temat? Nie braknie aby wiatru na obsługę podciśnień?

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 08:20:14
przez Semir
Moim zdaniem nie bawił bym się tak.
Jak już wolał bym aby było wydajniej
niż ograniczyć.

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 08:47:19
przez nightman
Nie idzie o zabawę, tylko ktoś zrobił mi regeneracje altka i...w konsekwencji dostałem mniejszą pompę. Gość się zarzeka, że tak może być, ale wg numerków OEM nie do końca jest to prawdą. Niby oni twierdzą, że jest to zgodne z wymaganiami, specyfikacjami itd, itp ( których to podać i tak nie podają ), ale... sprawdzając różne katalogi, oferty sprzedaży i różne cuda, na każdej fotce widzę pompę grubszą - czyli taką jaką miałem wcześniej.
Różnice:
- średnica identyczna - to fakt
- grubość...moja stara miała 5.2cm grubości, nowa ma 3cm - czyli w prostej linii, nowa jest w zasadzie o połowę mniejsza.
Dowiem się, jak zamontuje bo mam zegar na podciśnieniu, ale...jak zamontuje i nie zagra to już nie zwrócę - JPRDL, co za czasy.

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 11:30:41
przez Jake
Hmmm, a to Ci ciekawe, jeszce o tym nie slyszalem. Moze zalozyli Ci pompe od Opla 1.7? Pozostale wymiary alternatora sie zgadzaja?

Do 4JB1 doskonale pasuje 110A alternator od Kia Carnival 2.9CDTI. Kosztuje 100zł, roczniki po 2000r, wiec dosc swieze. Tu wrzucilem manuala jak go zaaplikowac:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=125

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 12:03:04
przez nightman
Jake napisał(a):Pozostale wymiary alternatora sie zgadzaja?

Niekoniecznie.
1. Kostka jest niby ok, ale po odwrotnej stronie alternatora
2. śruba mocowania "+" jest 5 a nie 6 jak to we frotce
3. pompa jest pojemnościowo mniejsza
4. Wałek widać że jest krótszy niż w oryginale.

Mocowania pasują. Ponoć do frotek zakładają, montków itp i nikt nie narzeka... no to jestem pierwszy :)

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 13:28:31
przez Semir
Ja bym nie kombinował tylko jak zrobili źle
to niech zrobią jak należy i krótka piłka.

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 18 sie 2021 23:51:41
przez Jake
Jak zmieniac na nieoryginalne - to na lepsze, nie na gorsze. Ja bym nie zaakceptował takiej wymiany.

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 19 sie 2021 04:46:46
przez szymon.ha
Ale kto powiedział że jest gorsze poza domysłami autora postu? Konkretnych danych nie ma, po za tym że pompa mniejsza.
Może odlew wykonany z czegoś innego i nie zajmuje tyle miejsca, albo konstrukcja w środku inna.

Re: alternator z mniejszą vacu

PostNapisane: 19 sie 2021 06:02:20
przez nightman
Jake napisał(a):a bym nie zaakceptował takiej wymiany.

Tym też dokładnie się kieruję. Tym bardziej, że wg oplowskich numerków OEM do jakich dotarłem, oraz fotek, które obrazują w/w, żaden z prezentowanych alternatorów czy nawet zamienników nie ma mniejszej pompy podciśnieniowej.

szymon.ha napisał(a):Ale kto powiedział że jest gorsze poza domysłami autora postu? Konkretnych danych nie ma, po za tym że pompa mniejsza.

No nikt nie powiedział. Problem w tym, że z pustego nie nalejesz. Na logikę patrząc, żeby było wszystko super, to stara, większa pompa, musiałaby dawać o 100% więcej niż potrzeba.

szymon.ha napisał(a):Może odlew wykonany z czegoś innego i nie zajmuje tyle miejsca,

"Gołoocznie" widać, że to jest odlew tej samej konstrukcji

szymon.ha napisał(a):albo konstrukcja w środku inna.

Też tak sądziłem na początku, ale po rozebraniu jakiejś starej ( większego typu ) , dawno zapomnianej pompki vacu widać ewidentnie, że bebechy to nie są skomplikowane mechanizmy. W skrócie:
cylinder - 1 szt.
płatki wiatraczka - 4 szt.
ośka - 1 szt.
uszczelka - 1 szt.
Zatem nie ma w takiej mniejszej pompce czego tam konstrukcyjnie zmieniać by była wydajniejsza.
Fakt - tej mniejszej nie rozbierałem.