Strona 1 z 1

Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 03 lis 2020 07:36:50
przez hamer1153
Witam zapalila mi sie kontrolka od swiec zarowych gdzie moze byc problem

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 03 lis 2020 11:12:30
przez mody1
Świeci na stałe ?
Pewnie awaria świec lub licznika co tez się zdarza

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 03 lis 2020 11:16:53
przez hamer1153
Najpierw mrygala a teraz swieci na stale

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 03 lis 2020 14:58:32
przez mody1
A jak z odpalaniem ?

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 03 lis 2020 22:31:17
przez hamer1153
Pali bez problemu bylo tak ze zadna swieca nie grzala i przy -15 odpalal i zadna kontrolka sie nie swiecila co roku przed zima sprawdzam swiece przewaznia ktoras pada ale nic sie nihdy nie swieci

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 04 lis 2020 11:40:09
przez Semir
Może być wina sterownika. Jak się nie mylę
jest pod maską po stronie kierowcy taki szary.
Poszukaj na necie jak wygląda to szybko znajdziesz.
Może być wina wilgoci sprawdź i wyczyść styki.

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 08 lis 2020 17:10:33
przez hamer1153
Dopatrzylem sie ze przekaznik swiec nie rozlacza pradu co za tym idzie juz pewnie sie spalily swiece.
Jutro sprawdze wszystko zaczynajac od czujnika temperatury ktory daje sygnal na przekaznik

Re: Kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 12 lis 2020 15:00:24
przez nightman
hamer1153 napisał(a):Dopatrzylem sie ze przekaznik swiec nie rozlacza pradu co za tym idzie juz pewnie sie spalily swiece.
Jutro sprawdze wszystko zaczynajac od czujnika temperatury ktory daje sygnal na przekaznik


Niekoniecznie musiały się spalić. Włóż rękę za silnik - przy grodzi, tam jest listwa z nakrętką. Zanim dojdziesz do problemu, to nakrętkę odkręć i zaizoluj druta. Fakt, świece całkiem grzać nie będą, ale przynajmniej ich nie zrypasz do końca.
Możesz też przecież zdjąć drut z przekaźnika.
Jak zaczniesz "badać problem" to miernik w dłoń i sprawdź czy aby sam przekaźnik się nie zawiesił ( może się skleił na zwarciu ). Sprawdź jak podawane jest napięcie na styki sterujące - jak na stykach znika, to masz winnego.
Czujnik temperatury to na dwoje babka wróżyła i bym od niego nie zaczynał. One działają na zasadzie spadku rezystancji wraz ze wzrostem temperatury. Zatem jak zdejmiesz całkiem przewód to będzie znak że zimno wszędzie, ale jak go zewrzesz do masy to będzie znak, że masz 100 stopni na silniku.
Jak przekaźnik nie będzie sklejony to poszukaj po drutach, czy czasami nie masz przerwy od termometru.