Strona 1 z 1

2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 17:46:52
przez wej-car
Witam.
Posiadam frote 2.8tdi 96r. Kupiłem ją z uszkodzonym silnikiem. Po montażu drugiego silnika mam problem z podłączeniem pompy. Ponieważ jednak kostka ma oderwane kable i nie mogę nigdzie znaleźć schematu.
Podłączyłem na krótko 12v na zawór pompy i dalej odpala na chwilę i gaśnie. Na plaku pali bez problemu.

Proszę o pomoc jak podłączyć pompę bez komputera.
Lub kolory kabli na kostki przy pompie od strony wiązki silnika.
Nie wiem również co to za cudo na pompie od strony bloku na dwa przewody.

Proszę o pomoc lub foto

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 18:41:46
przez ali
Prawdopodobnie problemem jest immobiliser. Pisz PW do użytkownika Przemia, on ma patent na eliminacje immo.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 18:51:45
przez jrzeuski
Ale co miałby immobiliser do tego skoro zmieniał silnik a pompa nie jest elektroniczna w tym silniku :niewiem: Podał na krótko prąd na zawór, żeby go otworzyć, to silnik paliwo dostał i odpalił. Pytanie czemu zgasł skoro nie ma ECU a zawór był otwarty.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 18:55:44
przez brum
Ten zawór się otwiera i zamyka. Podanie stałego plusa nic nie daje. Ma być plus impulsowy a taki podaje właśnie immo.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 20:47:16
przez wej-car
Wszystko się zgadza. Tylko co z tą Kostką z boku pompy? Bo skoro jest to musi być podłączona. Dzwoniłem do znajomego pompiarza i nie podejmie się tej pompy :( i też kazał szukać w kablach

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 21:25:47
przez jrzeuski
brum napisał(a):Ten zawór się otwiera i zamyka. Podanie stałego plusa nic nie daje. Ma być plus impulsowy a taki podaje właśnie immo.
Gdzie to wyczytałeś? Przecież gdyby tak działał to cały czas by cykał i szybko padł.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 21:29:46
przez Łukasz12502
skoro w twoim aucie nie było immo to załóż ten zawór ze starej pompy.niewiem jak to jest dokładnie w 2.8 frontery ale miałem tak samo u kumpla w astrze f 1.7diesel.kupił silnik i pompa też to miała,dopiero przełożenie ze starej pompy pomogło.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 21:50:00
przez wej-car
Pompa jest ta sama

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 21:54:50
przez ali
jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Ten zawór się otwiera i zamyka. Podanie stałego plusa nic nie daje. Ma być plus impulsowy a taki podaje właśnie immo.
Gdzie to wyczytałeś? Przecież gdyby tak działał to cały czas by cykał i szybko padł.

nie wiesz to nie wprowadzaj w błąd ;)

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 21:56:13
przez Odoll
To ja nie wiedziałem że mam immo we Francy :shock: :niewiem:

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 19 gru 2016 22:02:23
przez brum
jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Ten zawór się otwiera i zamyka. Podanie stałego plusa nic nie daje. Ma być plus impulsowy a taki podaje właśnie immo.
Gdzie to wyczytałeś? Przecież gdyby tak działał to cały czas by cykał i szybko padł.

Nigdzie. Po prostu tak jest.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 21 gru 2016 07:01:54
przez przemia
Każdy ma racji ale po części. Kolega zapewne nie podał prądu na sam elektrozawór pompy tylko na czarną metalową kostkę która ukrywa chip sterujący tymże elektrozaworem. Podanie na niego prądu powoduje działanie przez kilka sekund. Podawanie prądu impulsowo na chip powodu że elektrozawór jest stale otwarty. Pomaga usunięcie tej kostki i podłączenie prądu bezpośrednio na elektrozawór.

Dla ułatwienia podam że ona ma czarny kapturek a nie zielony. Nie wiem od czego jest ten zielony, nie podłączałem go wcale i auto jeździło bez problemu. Nie widziałem 2,8 która by tego chipa nie miała.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 21 gru 2016 10:52:22
przez Odoll

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 21 gru 2016 11:03:47
przez przemia
Tam gdzie na Twoich zdjęciach jest zielony kabelek to zazwyczaj elektrozawór zakrywa czarny dekielek. Pod nim jest chip.

Re: 2.8tdi odpala i gaśnie. Pompa

PostNapisane: 22 gru 2016 08:51:09
przez wej-car
Panowie wszystko się zgadza. Dopiero po zdjęciu kolektora ssącego zobaczyłem puszkę na pompie. Demontaż oczywiście młotek i przecinaka. Kabel 12v z górnego zawóru i Frotka pali :) kiedyś to samo miałem w Rocky 2.8. Auto śmiga.
Dziękuję wszystkim za udział w temacie