Strona 1 z 2
[2.8]Remont silnika

Napisane:
08 sty 2009 21:59:01
przez Pawel
Kto robił remont 2.8 tdi

Mam pytanie: czy można wymienić uszczelniacze zaworów bez demontowania glowicy

, chyba zaczynają puszczać

Re: Remont silnika 2.8...

Napisane:
09 sty 2009 12:49:58
przez Balkandriver
Teoretycznie można, ale musiałbyś sporo się namęczyć, by podeprzeć zawór, zakładając zamek zaworu. Musisz ścisnąć sprężyny i podtrzymać zawór od dołu, bo inaczej wpadnie Ci w cylinder. A siła ściskania jest duża. Przy zdjętej głowicy to żaden problem.
BALKANDRIVER
Re: Remont silnika 2.8...

Napisane:
09 sty 2009 18:12:14
przez flowers
Paweł "Amor" napisał(a):Kto robił remont 2.8 tdi

Mam pytanie: czy można wymienić uszczelniacze zaworów bez demontowania glowicy

, chyba zaczynają puszczać

Mam taki patent, który już kiedyś sam przetestowałem. Nie była to może frontera tylko bmw E30 silnik M40 1,8 i ten patent dał mi znajomy mechanik i udało mi się. Jest trochą archaiczny ale skuteczny.
A więc:
-wykręcasz ......... a właśnie to jest silnik z wtryskiem bezpośrednim, bo nie znam budowy tego silnika. Chodzi mi o dostęp do cylindra przez wtryskiwacz
Trochę się rozpędziłem

bo to w tym przypadku bardzo ważne

Re: Remont silnika 2.8...

Napisane:
09 sty 2009 19:19:16
przez Pawel
Flowers, pojęcia nie mam o dostępie do cylindra przez wtryskiwacz. To mój pierwszy w życiu diesel

i ciągle się go uczę... Chyba jest to wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze są za kolektorem ssącym.
Re: Remont silnika 2.8...

Napisane:
09 sty 2009 19:46:11
przez flowers
Więc dokończe:
W bęzyniaku zrobiłem tak -odkręciłem świece zapłonowe i przez ten otwór wprowadziłem przewód elektryczny, miedziany 2mm w izolacji do cylindra tyle ile się dało na opuszczonym tłoku na sam dół a potem kluczem przekręciłem śrube na wale tak aby tłok poszedł jak najwyżej zacieśniając ów przewód i zarazem podpierając zawory od środka i wtedy jest potrzebny przyżąd do rozpinania zaworów ( od razu pisze żeby nie robić tego czymś np.: trzonkiem dociskać sprężyne i wyjmować półksiężyce zabezpieczające

- chrońmy swoje zęby

) wyjąć półksiężyce, podkładke, sprężyny, zużyty uszczelniacz i złożyć spowrotem do kupy. I w ten sam sposób z każdym cylindrem

. Jest to sposób dość pracochłonny ale dobrych pare setek zostaje w kieszeni- uszczelka, planowanie głowicy itp.
Może wydaje się ten sposób dość archaiczny ale sprawdzony przeze mnie i mojego kolegę bez żadnych niespodzianek typu: urwał się przewód i został w środku, bo jeżeli nawet się tak by stało to dość łatwo taki przewód spowrotem wyjąć. I jeszcze jedna podpowiedź: nie użwajcie przewodu o większej średnicy bo cięzko jest go później usuwać z cylindra bo będzie za sztywny.
Re: Remont silnika 2.8...

Napisane:
09 sty 2009 20:09:01
przez konik
W silniku diesla jest dużo większy stopień sprężania więc tłok zbliża się do głowicy na mniejszą odległość może wystarczy ustawić tłok w GMP i zawór oprze się na tłoku bez potrzeby kabla. Nie wiem jaka jest odległość w silniku GM ale np w VW 1.9 TD pomiędzy głowicą a tłokiem jest około 2 mm. W silnikach benzynowych robi się to też za pomocą sprężonego powietrza. Tłok ustawiamy w DMP w miejsce świecy wkręcamy specjalny adapter pompujemy powietrze i już zawory są unieruchomione. A pomysł z przewodem też ciekawy

Re: Remont silnika 2.8...

Napisane:
09 sty 2009 21:21:16
przez Pawel
Chłopakii wielkie dzięki

Sprzedan ten patęt mechanikowi, niehc kombinuje... Jak będę mial zbędne kilka stów (

), biorę się do roboty.
pierscienie 2.8 tdi

Napisane:
11 lis 2010 11:41:20
przez x27
robiem remont w 2.8 w frotce. napisal by mi ktos wymiary min i max luzu zamka pierscienia po wlozeniu do cylindra.
bardzo dzienkuje pozdrawiam
Re: pierscienie 2.8 tdi

Napisane:
11 lis 2010 11:52:21
przez hirek_gda
też cie witamy

ale niech będzie
ogniowe 0,2 - 0,4 mm
olejowy 0,1 - 0,3
Re: pierscienie 2.8 tdi

Napisane:
11 lis 2010 13:50:53
przez x27
thx !! bardzo pomogles. pozd
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
12 lis 2010 15:49:10
przez przemekcrx
A kto wie, jaki jest koszt pierscieni i panewek do 2.8TDI (nominał)
I jakieś namiary???
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
12 lis 2010 22:33:39
przez Pawel
Jak ja szukałem to w zaprzyjaźnionym sklepie moto zaczynało się od 50-70 pln za cylinder... Wymiarów niestety nie znam...
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
13 lis 2010 14:08:10
przez przemekcrx
Acha czyli tragedii nie ma..
Tak sobie myslę

wyremontować ten silnik, co leży w garażu,bo tam tylko pierscienie do wymiany,i zdało by się panewki też zmienić...
I silnik by był jak znalazł....
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
13 lis 2010 14:32:48
przez Cobreti25
przemekcrx napisał(a):Acha czyli tragedii nie ma..
Tak sobie myslę

wyremontować ten silnik, co leży w garażu,bo tam tylko pierscienie do wymiany,i zdało by się panewki też zmienić...
I silnik by był jak znalazł....
Szkoda,że za dużo zachodu żeby wcisnąć go w mojego sporta....
... Już by mocy nie brakowało....
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
14 lis 2010 19:29:51
przez bleble08
Witam Panowie
Właśnie wymieniam pierścionki w mojej fronerce 2.8, i czytałem to co pisaliście. Mam pytanko do "hirek_gda" skąd masz te dane dotyczące zamków ? bo kupiłem nowe pierścienie i w cylindrze w miejscu niezużytym na ciśnieniowych mam 0,5 a olejowy ma 0,3.
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
01 gru 2010 09:39:24
przez warptec
Jestem w trakcie składania silnika po kapitalnym remoncie, podłączę się z kilkoma pytaniami, może innym też się przyda. U siebie mam wymienione tłoki, pierścienie, panewki, wał korbowy(dzięki dużej pomocy kolegi Adama z forum), cylindry. Firma, która robiła mi remont zamówiła mi od razu komplet uszczelek do tego silnika. I pojawił się pierwszy zgrzyt przy simeringach na wale.
Są całkiem inne od tych które miałem, po wielu trudach ten, od strony skrzyni dał się założyć, przy tym z przodu istnieje już za duże ryzyko, podwinięcia się gumy przy zakładaniu. i teraz nie wiem, które są oryginalne. Bo do tych co były pewności nie mam po tym co wyprawiane było w tym silniku. Po południu dorzucę fotki jakieś.
Drugie pytanie już poważniejsze, oddałem wtryski do regeneracji. Facet mi mówi, że muszę sobie pod wtryski załatwić z serwisu miedziane podkładki, bo on takich nie ma. I po telefonie do serwisu się czuję jakby mi ktoś łopatą do odśnieżania przywalił - 116 zł sztuka? Czy ktoś wie co to za podkładki. Jak to wygląda w ogóle, znajomy w motoryzacyjnym nic mi nie znalazł.
Remont silnika 2.8 tdi

Napisane:
18 mar 2018 07:37:02
przez cezary1987
Witam wszystkich Froterowcow.
Mam frontere 2.8 tdi. I planuje remont silnika. Póki co oprócz pocenia się z misy olejowej to nic się nie dzieje. Ale plan jest taki żeby zrobić kapitalke. Mechanik ze mnie żaden dla tego zwracam się do wszystkich co jakieś pojęcie mają na temat jakie części trzeba wymienić, ewentualnie jakie da się bez problemu, znaleźć i przy okazji wymiany uszczelki misy olejowej, jakie warto zrobić. Z góry dzięki
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
18 mar 2018 11:34:04
przez riko
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
18 mar 2018 20:00:22
przez jrzeuski
A kto bogatemu zabroni zrobić remont za 5tysi zamiast kupić tubkę silikonu?
Re: [2.8]Remont silnika

Napisane:
18 mar 2018 20:25:21
przez Łukasz12502
tak to czytam i

jak by cieknąca miska była pretekstem do remontu to moja frota by miała kapitalke co pół roku
