Zmiana kąta wtrysku w 2.8

Witam Serdecznie forumowiczów
Jestem szczęśliwym posiadaczem wersji 5 drzwiowej 2.8. Autko sprawia sporą frajdę , trafiło mi się nieco zaniedbane ale powoli doprowadzam je do stanu używalności.
Mam problem z sterowaniem pompą wtryskową. Auto ciężko pali w minusowych temperaturach. Zauważyłem że w pompie wtryskowej od strony bloku silnika jest wkręcony jakiś "czujnik " elektryczny do którego dochodzą dwa kabelki. Podejrzewam że jest to zawór regulacyjny konta wtrysku. Niestety nie działa mi system dogrzewania silnika - ów zespół magicznych podciśnień. W książce napraw nie znalazłem schematu sterowania tym zaworem , ponieważ nie ma w niej schematu do 2.8.
Czy ktoś z Państwa wie co steruje tym zaworem?
W książce napraw doczytałem ze w systemie szybkiego startu Quick -on start biorą udział świece żarowe oraz ich sterowanie a także zawór przyspieszający kat wtrysku ( urządzenie wkręcone w pompę wtryskowa od strony bloku - według moich podejrzeń) . Niestety poza tym stwierdzeniem niczego innego się z niej nie dowiedziałem.
W moim aucie jeden jedyny jak sięgam pamięcią raz włączył się system szybkiego podgrzania silnika, było to kilka dni po zakupie auta w zimny kwietniowy poranek i mimo ze nie były podłączone przewody podciśnienia do zaworu na wydechu i zaworu- przepustnicy przed kolektorem ssącym a tylko siłownik przesuwający cięgno linki gazu to silnik po rozruchu pracował zauważalnie głośniej, bardzo metalicznie dokładnie tak jakby przyspieszono kąt wtrysku. Po podgrzaniu silnika jego praca stała się cichsza, milsza dla ucha- kat wtrysku się opóźnił . W tej chwili nawet po wypięciu wszystkich czujników temperatury łącznie z temperatura paliwa oraz powietrza nie włącza się system szybkiego podgrzania silnika. Wydaje mi się że sterowanie zmiana kata wtrysku powinno być nie zależne od ochoty kierowcy na szybsze podgrzewanie silnika i powinno działać wespół z systemem sterowania świecami żarowymi, ale po wypięciu czujnika na obudowie termostatu czas zapalenia świec żarowych wydłużył się znacznie natomiast zmiany kata wtrysku niema.
Czy ktoś może mi pomóc?
Pozdrawiam

Jestem szczęśliwym posiadaczem wersji 5 drzwiowej 2.8. Autko sprawia sporą frajdę , trafiło mi się nieco zaniedbane ale powoli doprowadzam je do stanu używalności.
Mam problem z sterowaniem pompą wtryskową. Auto ciężko pali w minusowych temperaturach. Zauważyłem że w pompie wtryskowej od strony bloku silnika jest wkręcony jakiś "czujnik " elektryczny do którego dochodzą dwa kabelki. Podejrzewam że jest to zawór regulacyjny konta wtrysku. Niestety nie działa mi system dogrzewania silnika - ów zespół magicznych podciśnień. W książce napraw nie znalazłem schematu sterowania tym zaworem , ponieważ nie ma w niej schematu do 2.8.
Czy ktoś z Państwa wie co steruje tym zaworem?
W książce napraw doczytałem ze w systemie szybkiego startu Quick -on start biorą udział świece żarowe oraz ich sterowanie a także zawór przyspieszający kat wtrysku ( urządzenie wkręcone w pompę wtryskowa od strony bloku - według moich podejrzeń) . Niestety poza tym stwierdzeniem niczego innego się z niej nie dowiedziałem.
W moim aucie jeden jedyny jak sięgam pamięcią raz włączył się system szybkiego podgrzania silnika, było to kilka dni po zakupie auta w zimny kwietniowy poranek i mimo ze nie były podłączone przewody podciśnienia do zaworu na wydechu i zaworu- przepustnicy przed kolektorem ssącym a tylko siłownik przesuwający cięgno linki gazu to silnik po rozruchu pracował zauważalnie głośniej, bardzo metalicznie dokładnie tak jakby przyspieszono kąt wtrysku. Po podgrzaniu silnika jego praca stała się cichsza, milsza dla ucha- kat wtrysku się opóźnił . W tej chwili nawet po wypięciu wszystkich czujników temperatury łącznie z temperatura paliwa oraz powietrza nie włącza się system szybkiego podgrzania silnika. Wydaje mi się że sterowanie zmiana kata wtrysku powinno być nie zależne od ochoty kierowcy na szybsze podgrzewanie silnika i powinno działać wespół z systemem sterowania świecami żarowymi, ale po wypięciu czujnika na obudowie termostatu czas zapalenia świec żarowych wydłużył się znacznie natomiast zmiany kata wtrysku niema.
Czy ktoś może mi pomóc?
Pozdrawiam