Strona 1 z 1

Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 03 gru 2014 12:36:08
przez jac-bo
Witam Serdecznie forumowiczów :hi:
Jestem szczęśliwym posiadaczem wersji 5 drzwiowej 2.8. Autko sprawia sporą frajdę , trafiło mi się nieco zaniedbane ale powoli doprowadzam je do stanu używalności.
Mam problem z sterowaniem pompą wtryskową. Auto ciężko pali w minusowych temperaturach. Zauważyłem że w pompie wtryskowej od strony bloku silnika jest wkręcony jakiś "czujnik " elektryczny do którego dochodzą dwa kabelki. Podejrzewam że jest to zawór regulacyjny konta wtrysku. Niestety nie działa mi system dogrzewania silnika - ów zespół magicznych podciśnień. W książce napraw nie znalazłem schematu sterowania tym zaworem , ponieważ nie ma w niej schematu do 2.8.
Czy ktoś z Państwa wie co steruje tym zaworem?
W książce napraw doczytałem ze w systemie szybkiego startu Quick -on start biorą udział świece żarowe oraz ich sterowanie a także zawór przyspieszający kat wtrysku ( urządzenie wkręcone w pompę wtryskowa od strony bloku - według moich podejrzeń) . Niestety poza tym stwierdzeniem niczego innego się z niej nie dowiedziałem.
W moim aucie jeden jedyny jak sięgam pamięcią raz włączył się system szybkiego podgrzania silnika, było to kilka dni po zakupie auta w zimny kwietniowy poranek i mimo ze nie były podłączone przewody podciśnienia do zaworu na wydechu i zaworu- przepustnicy przed kolektorem ssącym a tylko siłownik przesuwający cięgno linki gazu to silnik po rozruchu pracował zauważalnie głośniej, bardzo metalicznie dokładnie tak jakby przyspieszono kąt wtrysku. Po podgrzaniu silnika jego praca stała się cichsza, milsza dla ucha- kat wtrysku się opóźnił . W tej chwili nawet po wypięciu wszystkich czujników temperatury łącznie z temperatura paliwa oraz powietrza nie włącza się system szybkiego podgrzania silnika. Wydaje mi się że sterowanie zmiana kata wtrysku powinno być nie zależne od ochoty kierowcy na szybsze podgrzewanie silnika i powinno działać wespół z systemem sterowania świecami żarowymi, ale po wypięciu czujnika na obudowie termostatu czas zapalenia świec żarowych wydłużył się znacznie natomiast zmiany kata wtrysku niema.
Czy ktoś może mi pomóc?
Pozdrawiam

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 03 gru 2014 13:13:57
przez RudeBoy
2.8TDI ma pompę całkowicie mechaniczną. Nie ma w niej żadnego elektrycznego przestawiacza kąta wtrysku. Wszystko odbywa się mechanicznie.
Jedyna elektryka w tej pompie to czujnik obrotów i zawór odcinający immobilizera.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 03 gru 2014 13:35:50
przez jac-bo
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.
Rozumiem wiec że jedno przewodowy zawór z tyłu pompy to zawór odcinający paliwo ( sterowany przez imo), a czujnik z boku pompy to czujnik prędkości obrotów - czy jest to czujnik sterujący obrotomierzem?
Pozdrawiam

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 03 gru 2014 13:41:47
przez RudeBoy
Nie wiem który jest który. Nie mam takiego auta.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 04 gru 2014 11:44:21
przez przemia
W pompie od 2,8 bezpośrednio od strony bloku na krótkim kabelku jest wtyczka - to czujnik obrotów. Od góry na cięgnie od gazu jest jeszcze czujnik położenia gazu.
W niektórych jest jeszcze ten elektrosiłownik do dodawania gazu jak silnik jest zimny(w trybie podgrzewania, jeszcze wtedy jest przymykany wydech i zasilanie - to silnik się szybciej nagrzewa).

Na rozdzielaczu do przewodów wtryskowych jest elektrozawór do gaszenia który jest zabudowany czarnym plastikiem w którym jest immo. Nad nim jest jeszcze jeden elektrozawór z zieloną czapką który nie wiem do czego służy, u mnie jest nie podłączony i auto jeździ.

Nie ma elektromechanicznej zmiany kąta wtrysku.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 04 gru 2014 13:37:12
przez jac-bo
Dziękuję Bardzo za informacje.
Na pewno bardzo mi się przydadzą.
Serdecznie dziękuje i pozdrawiam

-- 05 gru 2014 13:16:45 --

Witam forumowiczów ponownie
Rozwiązałem problem z rozruchem auta.
Sugerując się innymi postami na forum postanowiłem zmienić dawkę paliwa na pompie wtryskowej. Nie jest to łatwa operacja ponieważ trudno włożyć ręce pod kolektor ssący aby dojść do śruby regulacyjnej. Kapturek metalowy chroniący śrubę regulacyjną zsunąłem za pomocą długiego przecinaka delikatnie postukałem młotkiem i udało się go pozbyć. Śruba posiada kontr nakrętkę na klucz 13mm i tył zarobiony na płaski śrubokręt. Wkręciłem śrubę regulacyjną o jeden pełny obrót.
Wrażenia bezcenne :shock: . Auto o poranku ze skrobaniem szyb pali od strzała :D . Poprzednio 6-8 prób. Bardzo poprawiła się dynamika jazdy oraz kultura pracy silnika.
Auto przyspiesza nie czekając na turbinę bez zauważalnej dziury. Silnik pracuje ciszej - znacząco ciszej i bardziej miękko. Na wolnych obrotach praktycznie nie słychać silnika w kabinie a przyspieszając słychać jego pomruk stanowczo cichszy niż poprzedni metaliczny jazgot. Nie miałem jeszcze okazji zobaczyć czy puszcza chmurę - było już ciemno jak się za niego zabrałem, ale dawka jest w razie czego do doregulowania. Faktycznie zgodnie z sugestiami z innych postów silnik po wyłączeniu stacyjni zrobi kilka nieporadnych podskoków zanim zgaśnie. Ogólnie jednak mogę zacząć na nim polegać jako na aucie transportującym mnie do pracy. Nie zaślepiałem EGR-ów rozłączyłem tylko wtyczkę z potencjometra który nimi steruje i przestały pracować.
Pozdrawiam Serdecznie

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 05 gru 2014 20:26:32
przez RudeBoy
Zmierz spalanie... żebyś się nie zdziwił.
Przyobserwuj czy przy depnięciu nie zostawia czarnej chmury...

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 05 gru 2014 21:22:27
przez przemia
Grzesiek zwiększenie dawki wtrysku wcale nie musi zwiększyć spalania. Ja mam kręconą pompę.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 05 gru 2014 23:53:46
przez jac-bo
Zmierzę spalanie po kolejnym tankowaniu. Przed podkręceniem palił 9 do 10 litrów po czarnym. Co ciekawe w terenie też nie przesadzał w porównaniu do toyot 4ranera oraz hiluxa - te dopiero pożerają . Myślę że w terenie będzie sporo paliła ponieważ ciężko będzie aplikować dawkę odpowiednią do potrzeb zawsze bedzie tendencja do wciskania go zbyt blisko podłogi. Po asfalcie bedzie stanowczo lepiej. Nie trzeba długo deptać by uzyskać wymaganą prędkość a podtrzymanie jej będzie wymagało dokładnie takiej samej ilości paliwa tylko innej pozycji pedału przyspieszacza :D
Pozdrawiam kolegów serdecznie

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 06 gru 2014 00:52:08
przez RudeBoy
przemia napisał(a):Grzesiek zwiększenie dawki wtrysku wcale nie musi zwiększyć spalania. Ja mam kręconą pompę.


Pewnie, że nie musi. Ja tez mam dawkę zwiększoną i nie pali więcej.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 06 gru 2014 10:04:05
przez Odoll
To teraz obrazkowo poproszę , która to śruba ? Bo muj też ma fochy na zimnym nawet jak aku jest naładowany na FULL.
https://plus.google.com/photos/11415663 ... tDS3OSt6wE

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 06 gru 2014 10:15:35
przez Semir
Z tyłu pompy (tam gdzie wychodzą przewody paliwowe metalowe) Zielony elektrozawór i troszkę pod nim metalowy kapturek i pod nim jest.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 06 gru 2014 10:50:18
przez Łukasz102
Szkoda,że fotki dopiero teraz się pojawiły ja od rana walczyłem :wsciekly: najpierw ze znalezieniem śruby potem z kapturkiem.Wkręciłem pól obrotu,w odpalaniu różnicy nie zauważyłem natomiast reakcja na gaz jest odczuwalna,no i po wyjęciu kluczyka auto pracuje jeszcze 30s.

Re: Zmiana kąta wtrysku w 2.8

PostNapisane: 06 gru 2014 10:52:58
przez Semir
Te foty mam od jakiegoś czasu od Odolla zrobił je dla mnie z zapasowej pompy.
Jak coś zagadaj z Odollem pewnie ci je udostępni do pobrania.