Strona 1 z 1

[2.8] Pytanie. Praca turbiny

PostNapisane: 08 sie 2012 12:53:04
przez Janusz
Witam . Nabyłem frotke A z silnikiem 2.8 TDI. Jest to mój pierwszy dieselek. Pytanko moje to czy ktoś moż opisać prawidłową pracę turbiny i tej całej kierownicy zaworu na wlocie powietrza do kolektora.

Re: Pytanie. Praca turbiny w 2.8 TDI

PostNapisane: 11 sie 2012 07:59:20
przez tomi
co chcesz wiedzieć o tym całym smiesznym ustrojstwie ? :)
2.8 TDI to bardzo fajna jednostka fajnie się ją podkręca :))) i tu duuuuuzy plus
co do turbiny i pracy całego silnika
chcesz mieć potwora pod maską i nie zależy ci na zużyciu paliwa które wzrośnie o jakieś 20 do 30% ?
ja mam tak :
BOST PIN szlifowany kilka dych pod krzywką
EGR wypierdzielony - to jest zbendnik
BLOW OFF jego przekręcasz o jakies 2mm zwiększasz standardowe doładowanie o jakieś 0,8bara - to zależy od stanu turbiny i filtra
jak podkręcisz BLOW OFF zwieksz sobie dawke paliwa tu ingerencja i pomysłowość nie zbadana ja mam + 30% ale wtedy wymień wtryski bo te z 2.8 zaczną lać po 2000km 3.1 są idealne . Do 15% nie zmieniasz wtrysków nic się nie dzieje i paradox wtedy frotka pali mniej przy zwykłym użytkowaniu po czarnym
MBC ja mam manual ON/OFF jak tego czegos użyjesz zaczyna się zabawa jak przesadzisz bez zaworu spustowego ustawionego na jakies 3,8 do 4 bar rozpierdzieli rury intercoolera (mi tak sie stało )

aaaa jeszcze jedno strowanie BOST PIN 'em wypierdziel te bezsęsowne elektro zawory a sterowanie bezposrednio z kolektora ssącego weź. Autko bardziej bedzie obserwowało co dzieje sie z pedałem gazu lekie kopniecie w pedał gazu i efekt natychmiastowy a nie z jakimś zastanawianiem się to przecie TDI!!!! heheheheee

Re: Pytanie. Praca turbiny w 2.8 TDI

PostNapisane: 11 sie 2012 09:40:48
przez loony
Ja tylko tak w kwesti wyjaśnienia - nie BLOWOFF tylko WASTEGATE ;)

2.8 jak z moca??

PostNapisane: 20 kwi 2014 09:21:51
przez amba
Witam całkiem niedawno zakupiłem opla frontere sport z silniczkiem 2.8 od isuzu. Wybrałem właśnie ten model z powodu tego silnika. Ponieważ ma bardzo dobre opinie. Mam tylko jedno ale...czy to normalne że jest tak słaby?? tzn jechałem nim na górę o kącie około 11 stopni rozpędzony na 3 biegu i słabł...nie dał rady podjechać. Czy to normalne? czy może mam już jechać z naprawą turbiny

Re: [2.8] Pytanie. Praca turbiny

PostNapisane: 20 kwi 2014 21:28:27
przez Odoll
To nie jest normalne ale co jest nie tak to troche za mało danych podałeś żeby Ci ktoś powiedział co jest nie tak .

Re: [2.8] Pytanie. Praca turbiny

PostNapisane: 20 kwi 2014 21:32:43
przez szymon.ha
Zależy chyba też na jakich obrotach jechał, dla jedynch normalna jazda to ok 2k, a dla innych 1.1k obrotów :D

Re: [2.8] Pytanie. Praca turbiny

PostNapisane: 21 kwi 2014 05:36:33
przez Łukasz102
Jam mam podobnie,jadąc po łące muszę ostro gazować na 2 żeby jakoś jechał,założyłem MT-ki 31" i jest jeszcze gorzej.Na razie czytam wątki o tym silniku,po świętach sprawdzę kilka rzeczy: zawory,turbo.
Gdzieś był założony temat odnośnie gwizdu turba(niestety nie ma tam odpowiedzi).Po zgaszeniu przez kilka sekund słychać charakterystyczny gwizd,czym to jest spowodowane? Wirnik obraca się lekko i nie czuć luzu (zdejmowałem rurę i sprawdzałem).

Re: [2.8] Pytanie. Praca turbiny

PostNapisane: 21 kwi 2014 09:25:56
przez amba
ja na 3-ce mialem cos kolo 3k obrotow jechalem z predkoscia kolo 60km/h co prawda ta gorka miala jakos 500 metrow ale myslalem ze jeep spokojnie da rade. a tu prosze nie dal rady... w tym tygodniu jade do kolesia ktory jest "specem" od turbin i zobaczymy co powie. Mowie "specem" bo niedawno bylem u "specjalistow" od diesli ponoc najlepszych w miescie to powiedzieli ze sie nie podejma:D

jezeli cos sie dowiem to dam znac:)

-- Dodano 24 cze 2014 02:32:28 --

ok najprawdopodobniej już dziś będę miał zregenerowaną turbinę, w środę mechanik będzie ją zakładał, więc dam znać czy są jakieś zmiany