Strona 1 z 1

[2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 17 maja 2008 06:31:34
przez pomyslowydobromir
czy ktoś z kolegów może podpowiedzieć co może być odpowiedzialne za utrzymywanie wolnych obrotów w tym silniku? często po odpaleniu są za niskie przez pewien czas-nawet na ciepłym silniku. zauważyłem też taki obiaw że przy stałej prędkości np 90 km/h czuć leciutkie poszarpywanie które zanika przy przyspieszaniu lub zwalnianiu. za wszelkie podpowiedzi z góry dzięki

PostNapisane: 18 cze 2008 20:46:35
przez bardzin
przy 80-90 też mam takie poszarpywanie jakby leciutkie dławienie się , nic ja się przyzwyczaiłem i nie szukam:)
a może ten typ tak ma :)

PostNapisane: 19 cze 2008 11:27:54
przez mkmb
Chyba jednak nie, bo u mnie ten efekt nie występuje.

PostNapisane: 20 cze 2008 21:48:30
przez Klekot
hmm a u mnie tuż po odpaleniu też mógłby mieć wyższe obroty ale po lekkiej przygazówce jest ok.

PostNapisane: 21 cze 2008 13:30:27
przez Maff
Jak odpalam swoją frotkę (2.8 TDI) to po pierwsze na początku obroty spadają rytmicznie nawet do 700, tak że silnik prawie gaśnie. Jak się nagrzeje to jest spokój - w sumie to mam tak głównie w zimie więc jakoś z tym żyję. Drugi problem, występujący niezależnie od pory roku to dziwny metaliczny dźwięk, który czasami pojawia się przy odpalaniu... :/

PostNapisane: 07 lip 2008 00:17:22
przez nightman
bardzin napisał(a):przy 80-90 też mam takie poszarpywanie jakby leciutkie dławienie się , nic ja się przyzwyczaiłem i nie szukam:)
a może ten typ tak ma :)


looknij na gumowca od turbiny, miałem idento - przyzwycziłem się nawet. Swego czasu przypadkiem odkryłem że przewodzik gumowy jest pęknięty przy nasadce i wychodzi na to że ciśnienie ze sprężarki spierdziela... wymieniłem gumiaka i po dławieniu...

Obroty w dislu

PostNapisane: 25 lip 2008 21:19:34
przez MaciejewskiWaldek
Witam wszystkich jestem nowy na forum i tez posiadam frotkę 28tdi
z 1996r.
jeżeli chodzi o te poszarpywanie to u mnie tez tak jest szukalem i znalazłem przyczyna tego bylo zawieszanie sie iglicy jednego z wtryskiwaczy paliwa.
cena koncówki to 250zł dużo!!!.dla porównania 2,3td 80zł.
po wymianie koncówki ustawieniu ciśnienia wtrysku ok zero poszarpywania ciut mniejsze spalanie ON i nie dymi na czarno z tłumika jak sie jej mocno przyciśnie pedal gazu.

Re: obroty w dizlu 2,8

PostNapisane: 14 sie 2008 05:11:54
przez pomyslowydobromir
dzięki nightman. trafna sugestia z tym gumiakiem-u mnie był niedociągnięty cybant na wężu wchodzącym na kolektor dolotowy-pozdro.

Re: obroty w dizlu 2,8

PostNapisane: 16 sie 2008 18:38:00
przez maciar
Poszarpywanie może wystąpić również przez zanieczyszczony nastawnik pompy wtryskowej

Re: obroty w dizlu 2,8

PostNapisane: 08 lut 2009 13:03:28
przez kwak
Podłączę się do tematu. Jak u przedmówców poszarpuje mi przy 90 km/h. Opaski na wężach podociągałem i dalej to samo. Zauważyłem, że pierwszy wąż za turbiną i ten który wychodzi z intercoolera "pocą" się olejem. Ten krótki wchodzący na kolektor ssący też mi się nie podoba. Walnięte? Jeśli tak, gdzie szukać nowych i za ile?

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 11:25:43
przez Odoll
Powtuże pytanie : Co odpowiada za wolne obroty ?? Jak je wyregulować w 2.8 TDI ??

Nie będe sie rozpisywał co u mnie siedzi bo dostane odpowiedzi : U mnie też tak jest , i u mnie też :( i u mnie :cry2: .
Nie interesuje mnie kto jakie ma obroty i dla czego tylko : JAK JE WYREGULOWAĆ
Jak ktoś zna odpowiedź , najlepiej z jakąś fotka to BARDZO prosze tu napisać.

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 13:09:08
przez nightman
Zalooknij sobie przyjacielu na to wypracowanie - o ile jeszcze nie znasz.
Informacja której szukasz powinna się tam znajdować.
http://www.nightsoft.com.pl/Frontera/2.8TDI.pdf

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 13:24:31
przez Odoll
Jako że jestem szczęśliwym ( to sie jeszcze okaże ) posiadaczem frotki 2.8TDI od tygodnia nie miałem przyjemności zapoznać się z tym dokumetem .
Do tej pory interesowało mnie 2.0 ale dzienkuję ci bardzo za linka , nie omieszkam przestudiować :)

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 19:39:00
przez przemekcrx
A ja obstawiam na posrane EGRy jesli je masz, grzybki pracują i sobie poszarpuje ..
A obroty ustaw sobie na pompie wtryskowej..

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 20:14:18
przez Odoll
przemekcrx napisał(a):A obroty ustaw sobie na pompie wtryskowej..

Tyle to ja sam wiem , chodzi mi o to JAK , GDZIE dokładnie na tej pompie , mile widziane jakieś foto .
Może dla kogoś innego to banał ale ja mam ten samochód od tygodnia i naprawdę niewiele jeszcze umiem przy nim zrobić i naprawdę jeszcze nie bardzo wiem co , gdzie i jak . A chciałbym wiedzieć 8-)

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 21:05:26
przez przemekcrx
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44c ... 90792.html
któraś z tych 2 teraz nie pamiętam ,dodaj gazu paluchem i zobacz którą masz delikatnie podkręcić..Popuść nakrętkę klucz 10 i podkręcaj
ale chyba ta od dołu jak patrzę na foto

Re: [2.8] co odpowiedzialne za wolne obroty

PostNapisane: 25 sty 2013 22:13:06
przez Odoll
NOOooo i to już jest konkret :D dzienki :beer: