Witamy !



[2,8] TURBINA - wymiana

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez fanatyk » 28 lut 2014 20:39:58

no to jest nadzieja:)
dzięki @Huberek

-- Dodano So 15 mar 2014 19:28:59 --

po przejechaniu chyba 200 km znowu mam wszystko zalane...
:cry2:
fanatyk
 

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez Huberek » 15 mar 2014 20:53:27

Nie mam doświadczenia z dieslami... ale po zdjęciach widać, że turbinę masz zalaną olejem silnikowym... tak jakby uszczelnienia/łożyska turbiny poszły.
Odstaw samochód, bo jak zassie olej, to Ci się rozbiegnie i go nie zgasisz...

-- Dodano 15 mar 2014 20:57:28 --

fanatyk napisał(a):witam,
.. jak szarpie za ten ogonek wirnika co wystaje po zdjęciu rury dolotowej to wyraźnie chodzi na boki....


tak jakby łożyska/uszczelnienia poszły...
odstaw wózek do czasu naprawy
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez fanatyk » 25 kwi 2014 21:42:25

no to tego :) już nie mam wątpliwości... :dupa:

dziś zajrzałem pod maskę ;) silnik oblany olejem wszystko zarzygane. po odpięciu rury do przepustnicy się leje. odpiąłem odmę i wyrzuciłem w suche miejsce. po 20 km kapało na asfalt. mocno kopci z odmy, wyrzuca korek wlewu oleju, chlapie z pod korka, zero mocy. to już kaplica, zakładam jakieś max 1000 km.

umiera :(

KUPIĘ pewny motor do 2.8 :)

pzdr

p.s. nigdy nie jest tak źle żeby nie mogło być gorzej... :D :D
fanatyk
 

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez kki » 17 mar 2015 11:57:29

Witam

Przeczytałem wątek ale nie zalazłem odpowiedzi. Ktoś miał doświadczenie ze wspomnianymi turbinami z dalekiego wschodu?

np.
http://www.ebay.pl/itm/RHF5-VICC-VI95-Opel-Frontera-Monterey-VA430023-4JB1T-4JG2TC-Turbo-Turbocharger-/200969599933?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2ecab8bbbd
Wygląda ładnie. Czy lepiej oddać do regeneracji. Z tą regeneracją to też różne opinie.

Szukałem jakiś informacji ogólnie na temat turbin z chin i na forach driftujących im nowsze posty tym bardziej chwalą, choć oni od tych turbin wymagają zupełnie czego innego: wstawania i mocy a ja wolę postawić na wytrzymałość.
Obecna turbina się kręci niczym wiatraczek na procesorze z kilogramem kurzu. Luzu na wirniku po zimnej stronie nie czuć. I myślę, że to jest przyczyną, że do setki mam jakieś 25 sekund a wg różnych źródeł powinno być ok 15s do setki (prawda to?)
No i pali z 13l/100 na czarnym.
kki
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 21 lut 2014 18:09:52
Pochwały: 3
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez Odoll » 17 mar 2015 21:02:07

Noo 25s do 100 to trochę mało , ja na 33" robie do setki w 22s ale 15s to chyba też trochę ktoś przesadził w drógą strone . Ale jak by ci turbo nie chodziło to uwież mi że do 100 nawet byś nie dojechał . Szukał bym przyczyny nie koniecznie w turbinie .
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez kki » 17 mar 2015 21:53:04

Dzięki.

Obecnie mam AT 30"

Tu filmik jak miałem jeszcze bieżnikowane opony (stąd taki piękny dźwięk)
No i miałem źle założoną gumę przy lewarku zmiany biegów (więc wrażenia akustyczne były takie jakby silnik był w schowku na rękawiczki :D )

https://www.youtube.com/watch?v=l4oayslTZT8
Ale jeżeli chodzi o przyspieszenie to nic się nie zmieniło:

Mam wrażenie, że turbo budzi się tuż przed czerwonym polem bo wtedy czuję na plecach ale już dawno powinienem zmienić bieg.
Jak gaszę zimny silnik, silnik po prostu gaśnie, jak pojadę trochę dalej turbo się rozkręci i go gaszę to mam 10sekundowy dźwięk schodzący coś typu coraz cichsze i niższe uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Nigdy nie jechałem inną frotką więc trudno mi się odnieść do danych, które znalazłem w necie
Na każdej stronie są inne
np pierwsza z brzegu wg goole:
http://www.autoevolution.com/cars/opel-frontera-wagon-1995.html#aeng_opel-frontera-wagon-1995-28-tdi

-- 17 mar 2015 21:58:02 --

Wiki mówi 16,8 sek. do 100
http://da.wikipedia.org/wiki/Opel_Frontera
kki
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 21 lut 2014 18:09:52
Pochwały: 3
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez Odoll » 17 mar 2015 22:51:29

Wiki to sobie może mówić :<: tyle to rfota miała do setki 20 lat temu jak była nowa a nie teraz, to po pierwsze.
Po drógie , nie gaś silnika dopuki turbo nie zwolni , tak z 30s warto poczekać .
Po trzecie , nie wiem jak działa wyciszona frota z 2,8 bo moja też ma tą gumę zdjętą ( i nie tylko) głośno mam jak w traktoże , dizel wiadomo ;)
turbo w 2,8 powinno się budzić podobno już od 1800 , u mnie odczuwalny wzrost mocy jest przy 2500 .
sprawdź czy masz szczelne podciśnienie sterujące turbiną i czy ten mieszek z cięgnem wogle chodzi ( niestety nie znam fachowych nazw ) DUŻO WD40 powinno trochę pomóc na początek .
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez jrzeuski » 18 mar 2015 09:20:02

Odoll napisał(a):turbo w 2,8 powinno się budzić podobno już od 1800
Najprościej to sprawdzić badając twardość węża gumowego między intercoolerem a kolektorem. Normalnie jest miękki, ale jak turbina się rozkręci, to czuć, że trochę puchnie i nie da się zgnieść ręką.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez przemekcrx » 18 mar 2015 10:07:21

Może turbo nie domyka i tak słabo pompuje , sprawdzić gruchę na bacie i podkręcić powinno poprawić dół i górę
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez kki » 18 mar 2015 12:37:51

przemekcrx napisał(a):Może turbo nie domyka i tak słabo pompuje , sprawdzić gruchę na bacie i podkręcić powinno poprawić dół i górę


Jeżeli dobrze rozumiem a rozumiem to tak jak na obrazku:

Obrazek

To pan bat pozostaje niewzruszony jak próbuję nim ruszać (ręką) jak powiecie, że mam właśnie jego rozruszać to wezmę jakieś kombinerki co by go złapać.
kki
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 21 lut 2014 18:09:52
Pochwały: 3
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez przemekcrx » 18 mar 2015 12:52:29

tak to to :wink:
Z tyłu widać tą klapkę wewnątrz co przykręcamy już wydech może się przycięła i nie domyka ,jest tam malutki seger na końcu bata na fotce nie widać bo jest od wewnętrznej strony,po zjęciu tego możemy odpiąć gruchę i ten trzpień z klapką ma luźno chodzić wewnątrz turbo..
Możesz też sprawdzić gruchę jak odepniesz bata czy chodzi, zasysając powietrze lub dmuchając czy membrama jest dobra.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez kki » 18 mar 2015 14:40:07

Dzięki

Bez rozbierania osłony termicznej się nie obędzie a wygląda na nieźle przypieczoną. Nawet jak ją zdejmę to i tak słabo z dojściem ale może wężyk od wd40 lub innego piskadła tam wcisnę i napsikam, bo nie idzie batem ruszyć w żadną ze stron (próbowałem po odpaleniu i na zgaszonym)


[quote=jrzeuski]Najprościej to sprawdzić badając twardość węża gumowego między intercoolerem a kolektorem. Normalnie jest miękki, ale jak turbina się rozkręci, to czuć, że trochę puchnie i nie da się zgnieść ręką.[/quote]
Jak podniosę obroty czuję, że przewód rośnie niczym dmuchany balon.

Ale w centrum sterowania wszechświatem (tam gdzie jest pierdylion wężyków, obok hamulców) jakieś powietrze spierdziela no i ogółem chyba czas na te wężyki wymienić.
kki
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 21 lut 2014 18:09:52
Pochwały: 3
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez Odoll » 18 mar 2015 15:10:58

teraz ja mam problem :(
spadl mi segerek z cięgna łączącego gruszkę z klapką i nie wiem jaki kupić a dostęp jest taki ze raczej z sufmiarką nie podejdę , może ktoś wie jaki tam wchodzi ?

-- N 12 kwi 2015 14:38:46 --

segerek założony .

Teraz mam inne pytanie : nawet przy 4000rmp węże od tubiny da się scisnąć palcami , czuć i widać że puchną ale jak by za słabo , poprzednia turbina z tego co pamiętam dmuchała węże tak że sciśnięcie palcami było niemożliwe . Jak to u was wygląda i co można z tym zrobić żeby było lepiej jeśli mam rację że za słabo dmucha ?
Dróga sprawa :kiedy gruszka powinna otwożyć zawór ? wkręciłem silnik na czerwone pole a grucha ani drgneła :niewiem: czy jeszcze jakieś parametry powinny być spełnione ?
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez przemekcrx » 12 kwi 2015 16:32:24

Czyli z tego wynika że słabo dmucha , moim zdaniem masz żle wyregulowaną gruchę
gruszką regulujesz otwarcie zaworu który otworzy nadmiar ciśnienia ,a u ciebie wynika że się nie domyka i nie może dopompować danej ilości powietrza
Ostatnio edytowano 12 kwi 2015 16:34:57 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez RudeBoy » 12 kwi 2015 16:34:37

Rozepnij zawór WG od gruchy.
Zamknij go całkiem ręcznie i dawaj w palnik.
Jak nie będzie poprawy to znaczy turbo liche.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez 3villo » 25 sie 2015 21:09:16

Poszukując remedium na cenę regeneracji turbiny znalazłem u naszych dalekich sąsiadów opisywane wcześniej "serca". Jednak zauważyłem pewien problem :

Wirnik do 2.8 - miałem takie turbo w rękach - na opaskę :
Obrazek

Wirnik do 3.1 ( taką mam zamontowaną u siebie - mocowana na śruby )
Obrazek

Opisane jako 3.1 choć wygląda nieco "dziwnie"
Obrazek

Wyważone i gotowe do zamontowania, cena około 170 $ z przesyłką.

Czy różnica w wirnikach ( montowanie turbo od 3.1 do 2.8 ) nie ma negatywnego wpływu na wydajność silnika ? :niewiem:

Może ktoś już to przerabiał ale co sądzicie o montażu "serca" z wirnikami od 2.8 do obudowy turbo od 3.1 ?

Wirnik mojego turbo nie ma luzu osiowego a na boki kolebie się tylko delikatnie i nie dotyka obudowy a mimo to kiepsko pompuje - może to przez inne ułożenie blaszek wirnika ssącego/sprężającego ? Muszę jeszcze sprawdzić szczelność samego dolotu czuli kompresor do boju :guns: aha, po zakryciu snorkela auto gaśnie ale to raczej niezbyt dobry sposób na wykrycie małych nieszczelności. :?:
3villo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 13
Obrazki: 3
Dołączył(a): 07 gru 2014 17:18:09
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2,8] TURBINA - wymiana

Postprzez BANDZIOR123 » 14 lut 2016 02:40:01

Panowie zepsuła mi się turbina szukałem w kilku firmach regenerują turbiny a mam akurat dość nie typowa bo VIAN rodzaj turbiny i ciężko o części ale znalazłem firmę co z Anglii ściągają nowe sam tam bylem rozebrali przy mnie turbinę i pokazali co jest zepsute z 6 części to korpus 1 był dobry a reszta turbiny to szrot
koszt turbiny nie mały bo 1240 z uszczelkami i z wszystkimi śrubami nowymi :) wysyłam link http://turborzeszow.pl
BANDZIOR123
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 cze 2014 10:32:37
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron