Witamy !



[2.8] Ssanie

Postprzez mkmb » 16 sty 2008 14:35:45

A może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną, że po wciśnięciu tego przycisku obroty spadają i silnik ma ochotę zgasnąć.
Nightman z tym czujnikiem temperatury chodziło mi o to, że automatycznym ssaniem chyba steruje jakiś czujnik temperatury, może ten na termostacie. Anguss napisał, że właśnie ten czujnik ma udział w podwyższaniu obrotów jak wciśnie przycisk. U mnie wskażnik temperatury silnika ledwie się wychyla, więc dlatego pomyślałem, że może to jego wina, że ssanie nie działa, choć mechanik sprawdzał i twierdzi, że czujnik jest dobry.
mkmb
 

Postprzez nightman » 16 sty 2008 14:49:24

sorry za małość czasu ale jestem aktualnie za połową OCRowania Haynesa do A frotki 8) - jak go skończe będzie nam łatwiej szukać. Co to tego problemu to polookam u siebie dzisiaj dokładnie na instalacje jak to to jest tam podłączone może co wydedukuje.

mkmb napisał(a):choć mechanik sprawdzał i twierdzi, że czujnik jest dobry.

u mnie mechanik kiedyś powiedział że grzanie mam dobre, ładowanie też super...nie zmieniało to faktu że termostat wymieniałem na własną rękę po 3 dniach od jego "ekspertyzy" z alternator musiał przejść remont bo kontrolka ładowania wcale nie oświecała.Od tego czasu jak sam nie zobacze to nie uwirze.
nightman
 

Postprzez mkmb » 16 sty 2008 14:57:49

Chętnie bym sam pogrzebał, ale musiałbym to robić w nocy, a wtedy już padam z nóg.
mkmb
 

Postprzez vitek12 » 07 lut 2008 10:54:22

Wydaje się, że problem z tym przyciskiem jest powszechnym problemem frotek z 12-letnim i więcej stażem. Moj przycisk jest martwy od początku, ani dioda się nie zapala ani nie słychać przekaźnika. W zimę muszę czekać aż świece zarowe się wyłączą (słychać przekaźnik i skacze napięcie) żeby nie"ryrać" za długo rozrusznikiem. W lato pali od kopa. Jak rozleciało mi się łożysko w reduktorze i mechanik musiał go wymontować, to przy okazji musiał wyciągnąć takie ustrojstwo włączone w rurę wydechową mniej więcej pod fotelem kierowcy. Na moje jest to przepustnica sterowana podciśnieniem, czyli że można regulować przekrój rury wydechowej. Mechanik powiedział, że jest to część instalacji włączanej właśnie tym przyciskiem i służącej do szybszego rozgrzania silnika zimą właśnie przez przydławienie wydechu.
vitek12
 

Postprzez bardzin » 07 lut 2008 13:54:33

tak jak u ciebie Vitek12 ,mój mechanik powiedział mi to samo .
Pytanie czy oprócz tego włączone jest tez ssanie czyli takie 2 w 1 ;)
bardzin
 

Postprzez mkmb » 08 lut 2008 09:11:09

U mnie jak wcisnę przycisk dioda się zapala i słychać pyknięcie przekaźnika, ale zamiast podnosić obroty to je dusi. Może to właśnie te ustrojstwo na rurze jest przyczyną? Ssanie chyba jest osobno, no i też nie działa. Dobrze, że mrozów nie ma to odpala bez problemu, tylko ma obroty poniżej 1000. A mechanik mówi, że bez schematu nie da rady. Samochodu na tydzień też nie mogę mu zostawić żeby sobie pokombinował, bo jeden w rodzinie, a użytkowany na codzień. No i tak to wygląda. :(
mkmb
 

Postprzez bardzin » 08 lut 2008 10:43:48

U mnie dioda świeci , słychać przekaźnik ale nic więcej się nie dzieje, żadnego podnoszenia obrotów jak u niektórych , Jak wciskam gaz to też słychać ten przekaźnik jak reguluje coś.
bardzin
 

Postprzez vitek12 » 08 lut 2008 13:12:01

Zlitujcie się i zróbcie fotkę, który to przekaźnik, to może doprowadzę do tego, żeby dioda sie zapalała, potem się dalej zobaczy. Nie uśmiecha mi się rozcinać wiązki, zeby dojść do niego po kolorze przewodów. Ta przepustnica przypomniałem sobie została też określona przez mechanika jako "hamulec górski", żeby lepiej wyhamowywać silnikiem, tak że teraz to jestem cały głupi co jest od czego :)
vitek12
 

Postprzez nightman » 08 lut 2008 14:46:58

może to i dziwne, ale u mnie ten przekaźnik jest na plastikowej maskownisy zaraz nad lewym kolanem kierowcy i lata tam sobie prawie luzem. Wystarczy włożyć łapę i przekaźnik jest. Takie małe niebieskie paskudztwo...jak nie znajdziesz to zrobie fotkę.
nightman
 

Recyrkulacja spalin w 2.8TD

Postprzez MaciejewskiWaldek » 25 lip 2008 21:25:32

Witam mam problem w frotce 2.8TD z układem recyrkulacji spalin tzw.ssanie.
moje autko wyposażone jest w webasto postojowe i troszeczke pod maska przestawiono elementy recyrkulacji spalin sprowadzone jest z niemiec od pierwszego wlasciciela i motaz ogrzewania post.był w serwiskie.
Troszeczkę skruszały te wezyki od recyrkulacji i sie poodlanczaly. czy dysponuje Ktoś schematem dokładnej instalacji i gdzie jaki weżyk powinien iść ??????
bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam.
MaciejewskiWaldek
 

Re: Recyrkulacja spalin w 2.8TD

Postprzez Balkandriver » 09 wrz 2008 19:22:44

Długo mnie nie było. Czy sprawa aktualna?

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

2.8 tdi ssanie

Postprzez ghjkl » 01 gru 2008 23:28:44

Witam

Posiada ktos moze schemat wezykow od podcisnien lub zna jakas "typowa" przyczyne braku ssania. Objaw jest taki ze przy pierwszym odpalaniu w danym dniu mam za niskie obroty i jak dluzej postoi to tez. Pompa wtryskowa jest sprawna i ten caly "dynks od ssania tez". Mechanik mowil ze jak pociagnal ustami (hehe posiweca sie chlopak) to ssanie sie poruszalo. Niestety nie doszedl co jest powodem braku podcisnienia otwierajacego ssanie. Jakies pomysly ?


pozdrawiam
Adam.
ghjkl
 

Re: 2.8 tdi ssanie

Postprzez mkmb » 02 gru 2008 13:44:40

Temat był już poruszany, ale bez efektu. Widocznie to rozwiązanie isuzu jest mocno nietypowe. Robiłem jeszcze jedno podejście naprawienia tego, ale mechanik na wstępie poradził sprzedać auto. Później stwierdził, że może naprawi, może zrobi sterowanie ręczne i jakoś tak stwierdziłem, że sobie odpuszczę tą naprawę. Jak jest temperatura poniżej zera to przy odpalaniu wciskam trochę gazu i pali normalnie jak w lato.
mkmb
 

Re: Ssanie w 2.8 tdi

Postprzez ghjkl » 02 gru 2008 20:20:07

Dzieki za przeniesienie mojego tematu, nie doczytalem ze juz bylo. Mojej tez przy niskich temperaturach daje troszke gazu i pali normalnie. Jednak troche denerwujace jest to ze przez chwile musze trzymac te troszke gazu, bo ma za niskie obroty. Jednak chcialbym miec tak jak maly zolty czlowiek wymyslil ;)
ghjkl
 

Re: Ssanie w 2.8 tdi

Postprzez Balkandriver » 02 gru 2008 20:46:31

@mkmb - nie sprzedawaj auta, tylko zmień mechanika 8)
Jeśli Ci / Wam to pomoże, poniżej załączam, co mam w tym temacie:
System podgrzewania (ten przycisk, o którym mowa) :
Obrazek

EGR:
Obrazek

Obrazek

System kontroli wydechu / spalin:
Obrazek

Obroty po odpaleniu są zawsze niższe od 1000 / w granicach 800 , mówimy o zimnym silniku.
Zawsze należy odczekać, aż przestanie się palić kontrolka grzania świec żarowych i dopiero wtedy odpalać silnik, ale nawet po jego odpaleniu świece grzeją jeszcze przez chwilę i ich koniec działania objawia się kliknięciem przekaźnika (nie usłyszycie, mając już zapodaną muzę na full) i podskoczeniem napięcia na voltomierzu.
Najważniejsze, by silnik "zagadał od kopa", jeśli ma tendencje do "klekotania", bądź bardzo niskich obrotów - należy zaraz po odpaleniu lekko przygazować, ale lekko, parę delikatnych depnięć na gaz i wszystko działać powinno w normie.
Jeśli chodzi o przepustnicę na wydechu, musi ona mieć swoją wartość otwarcia "w stanie spoczynkowym", to uchylenie reguluje się śrubą na "puszce" urządzenia, musi mieć również połączenie króciec metalowy, wychodzący z "puszki" z wężykiem gumowym idącym dalej do przegrody silnika i do sterowników. A podczas zabaw w terenie to połączenie często ulega przerwaniu, gdyż fabrycznie nie jest zabezpieczone.
Aaa, zapomniałbym - czujnik odpowiedzialny za odczyt aktualnej temperatury do zadziałania systemu "Warming Up" jest umieszczony przy chłodnicach, zaraz za maskownicą plastikową .

Może coś pomogłem
Pozdrawiam

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ssanie w 2.8 tdi

Postprzez Pawel » 20 gru 2008 21:05:41

Balkandriver, jak wyregulować tą przepustnicę na wydechu :?: W którą stronę kręcić śrubą żeby było dobrze, tzn. obroty zimnego silnika podskoczły wiecej niz o około 200 (z 800 na 1000) w moim przypadku... :(
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Recyrkulacja spalin w 2.8TD

Postprzez MaciejewskiWaldek » 31 gru 2008 15:08:52

Witam sprawa jak najbardziej aktualna
do dziś nie mogę nigdzie znaleźć schematu układu recyrkulacji spalin jeśli ktoś może i posiada coś takiego to bardzo proszę.
MaciejewskiWaldek
 

Re: Ssanie w 2.8 tdi

Postprzez POPO » 03 sty 2009 12:21:39

Witam
Podepnę sie pod temat
Mam problemy aby odpalić rano przy minusowych temperaturach :evil:
Przycisk "ssania" działa prawidłowo -> zwiększa obroty jak odpali aż silnik sie nagrzeje później gaśnie i jest oki
Świece działają/świecą b.krótko bo około 2-3 sekund nawet kilkakrotne (około 5-8razy) podgrzanie nic nie daje
trzeba kilkakrotnie kręcić około 10-15sek rozrusznikiem aż zacznie "łapać" a później dalej kręcić aż całkowicie zacznie pracować :(
dla mnie to trochę dziwne
mam do czynienia ze starymi dieslami ale tutaj wg mnie to trochę za długo trzeba kręcić rozrusznikiem a świece za krótko grzeją
aa jeszcze jedno wskazówka temperatury nawet jak silnik jest ciepły (tak mi sie wydaje bo jeździ prawidłowo i kontrolka przycisku "ssania" gaśnie) wychyla sie do pierwszej kreski i nie idzie dalej nawet podczas dłuższej jazdy??

Ktoś ma jakieś przeczucia, wiedzę, lub inne wieści co, gdzie i jak trzeba zrobić aby to działało "normalnie"??
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie :)
ObrazekObrazekObrazek

" :)))))
....)))))

POPOfon - 733530005
POPO
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Dołączył(a): 08 gru 2008 14:44:26
Lokalizacja: Bielsko Biała
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Ssanie w 2.8 tdi

Postprzez lala m » 05 sty 2009 21:55:37

Witam!ja mam podobnie ,świeci ale niedziała i też na zimnym silniku troszkę mi głośniej warczy silnik na wysokich obrotach a kiedy temperatura dojdzie do pierwszej kreski to słychać takie cyknięcie jakby jakiś przekażnik i nagle chałas zanika i silnik cicho pracuje.Też mam zamontowane Webasto i jak żuciłem okiem na tę pajęczyne wężyków i kabelków to zrezygnowałem ze zrozumienia czegokolwiek.


..............................
Fronterka2.8TDI
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Ssanie w 2.8Tdi

Postprzez Pawel » 23 sty 2009 20:07:04

Powiedzcie, który przekaźnik odpowiedzialny jest za uruchamianie "ssania" :?: Dziś mi zgłupiało, po wciśnięciu przycisku zielona dioda, na nim, miga i słychać "cykanie" przekaźnika przy lewym słupku... :evil:
Ostatnio edytowano 24 sty 2009 00:45:11 przez konik, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przeniesiony z innego tematu (konik)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.8 TDI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron