Strona 1 z 3

[2,5] Przedmuchy ciśnienia, uszczelka pod głowicą

PostNapisane: 21 maja 2010 18:26:58
przez KAMIL 73
Witam. mam problem z frotką 2,5 którą świeżo zakupiłem.Jeden to niedziałający zawór ERG przy dozowaniu zasilania powietrzem, ma najwyrażniej dziurawą membrane bo przepuszcza powietrze- czy trzeba wymienić cały zawór, i gdzie kupić najtaniej, czy jest możliwość naprawy tego ustrojstwa , a drugi poważniejszy problem to jak w temacie po 1 minucie pracy nawet na zimnym silniku i wolnych obrotach nie da się utrzymać ręką ciśnienia które się wytwarza w zbiorniczku wyrównawczym od układu chłodzenia, nie bardzo wiem co było przy niej robione, ale podobno jakiś fachowiec :killer: podobno przekładał jakieś wężyki przy silniku bo były niby żle podłączone ale nie bardzo chce mi się wierzyć że to ten powód, mi to wygląda na przedmuch spod uszczelki głowicy lub pękniętą tuleje. :roll: lecz wolę się upewnić, może ktoś miał taki przypadek i zna rozwiązanie problemu z autopsji.To narazie tyle pozdro. :gears:

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 21 maja 2010 18:31:28
przez Maciej1981
:hi: też Cię witamy :D

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 21 maja 2010 19:30:56
przez steele
Maciej1981 napisał(a)::hi: też Cię witamy :D

i też możemy opisać Ci nasze problemy :)

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 21 maja 2010 20:11:01
przez Pawel
Już się przywitał...

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 21 maja 2010 21:41:49
przez jrzeuski
Zawór EGR jest nienaprawialny, ale u mnie pomogło oczyszczenie membrany, gdy zaczęły się podobne problemy. Wymontowałem zawór i tak długo płukałem benzyną aż membrana była biała jak śnieg. Sprawdź też czy wężyk ciasno siedzi na króćcu w zaworze, bo tam też może gubić podciśnienie.

Co do przedmuchów, to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. A właściwie głowicami, bo w tym silniku są 4, dla każdego cylindra osobno. Niestety uszczelka jest wspólna czyli, żeby ją wymienić trzeba zdjąć wszystkie głowice. A potem trzeba wszystkie planować, czyli cenę szlifu pomnóż przez 4. Ode mnie wzięli 6 stów dwa lata temu i miałem szczęście, że były szczelne. Niestety ten silnik jest drogi w naprawie, ale za to oszczędza się na serwisie rozrządu.

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 23 maja 2010 09:38:18
przez przemekcrx
Takie macie uszczelki pod głowice w 2,5TDS?????
metalowA?????czy powlekaną......
Ja do swojego założyłem metalową,strasznie droga ,ale jest gitarka :D
Przyczaj jakiegoś kolesia co planuje głowice, zanieś mu do domu,może taniej coś zrobi :)

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 24 maja 2010 13:18:15
przez Shaker
Na bank pękły głowice pewnie ostatnia. Zwalasz 4 głowice i wysyłasz do sprawdzenia i sapwania wszystkie 4 wraz z dociskami. Są planowane wszyskie 4 naraz wraz z dociskami. spawa się też 4 a nie jedną bo w tym silniku to jak jedna walnie to reszta zaraz też. Uszczelka stal tylko a nie jakieś tam popierdułki. Śruby nówki żadne tam dociąganie na hama i takie tam tylko dynamometr. Nie zastosowanie się do którejś czynności spowoduje ponowną naprawę po czasie krótkim ( rekord 80 km :cry2: ) I od razu mówię części nie używa się dwa razy. (np uszczelkę bo krótko siedziała :killer: )
Naprawiając na skróty można ten silnik remontować bez końca.

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 27 maja 2010 15:54:25
przez KAMIL 73
:idea: Zakupiłem uszczelkę metalową i może jutro biorę się za rozbiórkę silnika jak znajdę trochę czasu wolnego. :guns: . Mam takie jeszcze pytanie w którym miejscu padają głowice że trzeba je spawać bo u mnie ciśnienie do układu wodnego idzie bardzo wolno lecz po minucie nie da się ręką utrzymać ciśnienia na zbiorniczku wyrównawczym więc nieszczelność musi być na 100 % między komorą sprężania o obiegiem wody więc w grę wchodzą ewentualnie gniazda zaworów lub komora sprężania, lub tuleja. Pytam o miejsce spawania bo jeśli to w innym miejscu głowicy to mnie to nie dotyczy, a chcę wyeliminować niepotrzebne problemy . :beer: Sorry za przydługi post :pomidor:

Re: [2,5] PRZEDMUCHIWANIE CIŚNIENIA DO UKŁADU CHŁODZENIA

PostNapisane: 27 maja 2010 20:43:47
przez KAMIL 73
:wsciekly: I po paru godzinach gdy popatrzyć miałem na silnik, a zaczołem rozkręcać efekt jest taki że wszystkie głowiczki są wymontowane na stole.były szczelne, uszczelki nie uszkodzone , głowice wyglądają ładnie lecz na 1 cylindrze w tulei jest skośna rysa więc przynajmiej wiem już co padło. Teraz muszę zakupić tuleje, oringi i podumać jak ją wymienić bez wyciągania silnika z ramy. Może się uda. :gears:

czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 09:44:27
przez dziuba8024
witam
jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc
frontere mam 2dzien i zauwazylem ze po dluzszej jezdzie wybija mi wode przez zbiorniczek(ale niewiele) po zakupie wracalem 200km i rano zobaczylem ze troche brakuje i jest rdzawy osad na zbiorniczku :( , znajomy wymontowal mi termostat ? (zamowil drogi) nie ma oleju w wodzie ,ani wody w oleju ,rano jak odpale (na dotyk) delikatnie przez chwilke jasno zakopci i pozniej normalnie , pali na dotyk czy zimny czy cieply frontera z 1997r motor 2.5 tds przebieg 160tys.
a temperatura nie dochodzi nawet do polowy.
prosze o pomoc
dziekuje

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 11:49:27
przez dziuba8024
bylem u mechanika jeden mowi ze wyglada mu na uszczelke , drogi ? zebym narazie zmienil korek od zbiorniczka bo mu ta uszczelka podpada , narazie zmienilem korek - zobaczymy

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 14:06:18
przez lanbo
miejmy nadzieję że to korek :1: podobno ten silnik jest upierdliwy w naprawie :mrgreen:

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 16:22:46
przez Wookash
Podjedz do jakiegos rozsadnego mechanika ktory ma tester na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia. Jak potestuje i wykarze obecnosc to uszczelka a jak nie to szukaj innej przyczyny.

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 20:34:21
przez dziuba8024
a jakie moga byc inne przyczyny ?
wymienilem korek i tak troche ucieka :( dzis zrobilem 80km (50 miasto i ok.30 lekki teren ) i ok.0.5l dolalem , gdzie szukac przyczyny ?

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 20:38:09
przez dziuba8024
bez termostatu temp. max do polowy dochodzila , ale i szybko spadala norma to 1/4 na zegarze , dzis na sloncu bylo chyba ze 30 stop.

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 21:51:44
przez przemekcrx
A ty latasz na wodzie czy płynie????
Jak na wodzie to odparuje troszkę, jak masz dupowaty korek...
1 Rano sprawdz po odpaleniu czy nie leci woda-płyn z tłumika
2 czy olej masz czysty -nie ma w nim mikro bąbelek wody..
3 Może masz przecieki z chłodnicy, węże wody, opaski ,sprawdz :wink: jest teraz bardzo ciepło,zdąży odparować i nie widać tego...

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 21:59:41
przez tadzikkasia
Przyczyna może leżeć po stronie pompy wodnej , może juz czas na nią ?

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 22:02:12
przez przemekcrx
tadzikkasia napisał(a):Przyczyna może leżeć po stronie pompy wodnej , może juz czas na nią ?


ooooooooooooooo :D przyczyn może być wiele :wink:

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 05 cze 2010 22:30:43
przez dziuba8024
napewno cisnienie wybija przez korek zbiorniczka , jest caly brudny (rdzawy osad)
olej czysty , jest woda nie plyn (narazie woda bo jezeli to uszczelka to szkoda plynu)

Re: czy to uszczelka pod glowica ?

PostNapisane: 06 cze 2010 13:12:41
przez dziuba8024
mam pytanko bo sie pogobilem czytalem ze te silniki to vm ? a na allegro uszczelki pog glowice sa do 2.5td vm a ja mam 2.5 tds (auto z 1997r) 4 cylindrowe to do jakiego silnika szukac uszczelki ?