Strona 1 z 2

[A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 10:57:54
przez rtr.archie
Witam,
W naszej Frotce występuje problem braku mocy powyżej 2tys. obrotów. Nie pojedzie więcej niż 80km/h na 5-tym biegu. Tak jakby nie włączało się turbo. A ze zbiorniczka na podciśnienie słychać delikatne brzęczenie po jeździe. Aktualnie wóz jest u mechanika, który ma przeczyścić turbo i sprawdzić jakieś tam klapki. Niestety nie znam się na tym i temu pytam ludzi bardziej obeznanych i doświadczonych. ;)
Z góry dzięki za pomoc i jeśli trzeba czegoś więcej to postaram się o tym powiedzieć.
Pozdrawiam.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 11:25:46
przez lychasc
Wystarczy odczytać błędy i naprawić to co siadło bo teraz jest w trybie awaryjnym i turbina nie dmucha. Czyszczenie turbo nic nie da.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 11:41:36
przez rtr.archie
Podobno ten koleś ze złomowiska miał go podpiętego do kompa i nic nie wykazał. Ale może kijowo to robił. Ciśnienia sprawdzaliśmy są ok. Wezmę go na kompa porządnego.
Dzięki za odpowiedź. Może wypowie sie jeszcze ktoś kto mial podobny problem.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 12:39:37
przez lychasc
Gdzie mieszkasz? Ja posiadam kabel diagnostyczny który łączy sie z Twoim silnikiem

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 13:17:36
przez rtr.archie
W Brennej nie daleko Cieszyna

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 13:25:37
przez lychasc
no to do mnie masz daleko. Szukaj kogoś na miejscu na pewno jest jakiś błąd.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 27 lip 2014 22:04:32
przez jrzeuski
Błędu nie będzie. Do sprawdzenia sterowanie EGRem. Stawiam na dziurawy wężyk i zawór jest caly czas otwarty, więc silnik się dusi własnymi spalinami.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 28 lip 2014 06:29:30
przez rtr.archie
Także myślałem o dziurawym wężu od podciśnienia rozumiem? Sprawdzę to. Na komputer też go wezmę, bo teść ma kabel do kompa a jeśli nie tym kablem to załatwi ten specjalistyczny komputer. Dzięki za pomoc i porady. Mam nadzieję, że nasza frotka znowu będzie śmigać :)
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 29 lip 2014 18:17:40
przez Sailor
Ale jak dziurawy wężyk od podciśnienia , to zawór EGR się nie otworzy chyba :?: bo zasadniczo to on zamknięty jest ... Ja obstawiam wtrysk sterujący lub jego wtyczkę ;) . W ramach testów kiedyś badałem temat trybu serwisowego , u mnie występował tylko przy:
- odpięciu wtrysku sterującego ( nie wkręcał się powyżej 2k tylko pod obciążeniem )
- odpięciu dwupinowego czujnika temp. - ( nie był w stanie wkręcić się powyżej 2k nawet na luzie )

Odpięcie przepływki skutkowało tylko lekko zmniejszoną mocą, natomiast dało się sensownie jechać .

Większość TDS-ów udało mi się bez problemu odczytać zwykłym śmiesznym kabelkiem Vag com KKL + Opel tech lub AB-com .( błędy i live data )

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 29 lip 2014 19:59:18
przez rtr.archie
Dzięki za odpowiedź, kolejna rzecz do sprawdzenia to wtrysk. Jak można go zdiagnozować?
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 29 lip 2014 21:24:44
przez lychasc
Ja u siebie podpinałem pod kompa i wszytko wiedziałem. Wtrysk sterujący mi sie sypnął po regeneracji kable pourywali w warsztacie, ale kupiłem w śmiesznej cenie z bmw 2,5tds i z dwóch zrobili mi jeden i śmigało aż miło.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 29 lip 2014 21:34:13
przez Sailor
rtr.archie napisał(a):Jak można go zdiagnozować?


Było na forum wielokrotnie... rozpinasz kostkę od wtrysku i mierzysz opór między pinami we wtyczce od strony wtryskiwacza. Poprawna wartość to, o ile pamiętam, 100-120 Ohm.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 03 sie 2014 06:29:15
przez rtr.archie
Mam jeszcze pytanie. Zauważyłem że wskazówka ciśnienia oleju jest jakby wystrzelona ponad maximum, nie dzieje sie tak od czujnika?
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 03 sie 2014 06:30:49
przez rtr.archie
Chodzi mi o te problemy z obrotami.
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 03 sie 2014 08:37:21
przez jrzeuski
Olej cały czas na max to uwalony czujnik lub kabel od niego albo słaba masa na silnik. W tym ostatnim przypadku wariują też inne czujniki, alternator i rozrusznik.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 07 sie 2014 16:38:16
przez rtr.archie
Komputer pokazał błędy lecz ich wykasowanie nie dało efektu. Co jeszcze warto sprawdzić poza wężykami z podciśnienia? Wtrysk sterujący? Z BMW 2.5 tds podobno można dorobić
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 07 sie 2014 19:08:33
przez JaGrab3
Wykasowanie nie dało efektu? Od kiedy kasowanie leczy :-). Przynajmniej zapisałeś te błędy?

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 07 sie 2014 21:03:05
przez lychasc
Jakie błędy Ci pokazało? Wtrysk sterujący będzie działał robiąc jeden z dwóch czyli dół z frontery a elektronika z bmw. Mnie taki myk robił pompiarz i działało aż miło. Nie radzę tego robić samemu bo nie ustawi się go tak jak powinno.

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 08 sie 2014 19:20:45
przez rtr.archie
Nie zapisałem bo kasowali je teść z mechanikiem. Ten mechanik mówił właśnie o wtrysku
Sent from my GT-I8750 using Tapatalk

Re: [A 2.5] Problem z brakiem mocy po 2k obrotów

PostNapisane: 08 sie 2014 21:43:00
przez JaGrab3
no to kasa w błoto....
Dowiedz się od mechanika co to za kody błędów.