radi napisał(a):Odłączenie akumulatora nic nie wnosi, kontrolka silnika tez nie sygnalizuje problemów. Prawdopodobnie pozostaje tylko reset błędów przy pomocy komputera.
Dawno nie "gadałem" z tym motorem, ale jak w większości, na 2000 obrotów komputer zezwala gdy wchodzi w tryb awaryjny (np. uszkodzenie czujnika wału korbowego, rozrządu, przepływomierza) ale powinien sygnalizować to kontrolką. Jeśli się nie świeciła to raczej nic takiego nie miało miejsca. Z tego co pamiętam, to jeśli błąd wystąpił tylko chwilowo, to jest on w pamięci ale nie jest brany pod uwagę i silnik powinien śmigać a po kilkudziesięciu uruchomieniach zostanie automatycznie wykasowany. (przynajmniej w układach simtec i bosch motronic)
W związku z powyższym szukałbym przyczyny bardziej mechanicznej jak sugerował jrzeuski, może filtr załapał błoto i już do wymiany. Choć bardziej stawiam na układ paliwowy, bo pisałeś, że były problemy z odpaleniem i nie idzie ponad 2k - filtr, pompa paliwa. To, że właśnie wówczas padało, czy tez jechałeś po progi w wodzie nie koniecznie musi być przyczyną usterki.
