Witamy !



[2,5 tds] dziwne zachowanie

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 07 lis 2011 20:03:52

Ma być 10W40, ale jeśli uwaźasz, źe istnieje specjalny olej do włoskich silników to go kupuj i lej :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez Pawel » 07 lis 2011 20:17:36

jrzeuski napisał(a):Ma być 10W40, ale jeśli uwaźasz, źe istnieje specjalny olej do włoskich silników to go kupuj i lej :D

http://oleje.agip.pl/ :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez tosiekr1 » 08 lis 2011 07:16:07

Typ oleju Oznaczenie
silnik
pojemność: 5,5-6,3 l AGIP FORMULA MS B04 5W30
AGIP 7008 5W30
SINT EVOL. 5W40
SINT 2000 10W40
SINT COM. RAIL 5W40
skrzynia
pojemność: 3 l SINT 2000 10W40
http://www.sklepzolejami.pl/informacyjna-6.html
tosiekr1
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 09 lis 2011 23:20:09

co do oleju to w tds to też slyszalem o tym ze olej musi byc odpowiedni ale ile w tym prawdy to nie wiem w moim mam ELF TURBO DIESEL 15W-40 wymieniam stosunkowo czesto bo co 7tys i tak też wymieniam w skrzyni i leje tam ten sam olej co do silnika

a co do wypadania lasek przez olej to nie wiem ale wydaje mi sie ze to nie bedzie mialo za wiele wspolnego ja wymieniam olej i nie mam problemów z wypadaniem po remoncie nie dawno przeprowadzonym (wymiana leski hydropopychacze prowadzenia lasek ) przed remontem wypadały laski i to nie było zwiazane z wymiana oleju w moim aucie
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 10 lis 2011 09:23:39

Katalogowo powinien być 10W40. W skrzyni też.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 10 lis 2011 21:23:42

moze byc 10/40 ja leje 15/40 bo do takiego mam dostep za dobra kase :D i mysle ze nie zaszkodzi jak bede dalej lal ten olej :niewiem:
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 11 lis 2011 06:41:18

Moim zdaniem ten silnik by przeżył nawet jazdę na oleju z Biedronki :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez tosiekr1 » 14 lis 2011 13:34:05

popychacze i olej wymienione silnik pracuje bez problemów :gears:
tosiekr1
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 18 lis 2011 21:39:16

potrzebna pomoc bo nie wiem co to moze byc za przyczyna ze mam duzy problem z odpaleniem mojej frotki...

wtrysk sterujacy wymieniony na regenerowany
akumulator nowy- 80ah/700a
świece grzeja sprawdzone
paliwo 99% nie zchodzi bo wymieniłem podstawe bo tamta byla cos nie tak bo paliwo zchodziło

a objaw jest taki ze jak stoi długo 8godzin to mam problem z odpaleniemdo tego stopnia ze akumulator juz pada a auto nie chodzi a słychac jak juz chwyta zeby odpalic i nie odpala a wystarczy pociagnac kawalek i pali odrazu i jak juz odpali to potem jest dobrze... jednak czasami po trudach odpali. a bywaja takie tez sytuacje ze odpale bez jakis wiekszych problemów

i kto ma jakis pomysł sprawdze kazdy

-- Dodano Pt 18 lis 2011 21:59:08 --

a co myslicie moze to imobilajzer robi takie problemy...? :niewiem:
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 19 lis 2011 14:13:21

Jeśli pali na pych, to nie immobilizer. A sprawdziłeś czy jak kręcisz to paliwo cieknie z wtryskiwaczy przy poluzowanych śrubach na przewodach?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez tosiekr1 » 19 lis 2011 19:33:02

ja miałem podobny problem ale kolega doradził mi żebym grzał świece 2 razy i auto lepiej pali
tosiekr1
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 19 lis 2011 19:43:07

tosiekr1 napisał(a):kolega doradził mi żebym grzał świece 2 razy i auto lepiej pali
To akurat nie ma większego sensu, bo świece grzeją jeszcze długo po tym jak zgaśnie kontrolka (ok. 30 sekund, jeśli nie odpalasz do nawet paru minut po uruchomieniu silnika zanim się nie rozgrzeje). Sprawdź sam obserwując wskaźnik napięcia akumulatora w zegarach ;-) Także wystarczy odczekać kilka(naście) sekund po zgaśnięciu kontrolki i wtedy przekręcić kluczyk w pozycję START i efekt ten sam co drugie grzanie świec. Ja już się tak do tego przyzwyczaiłem, że w ogóle mi do głowy nie przychodzi kręcić jak tylko kontrolka zgaśnie :D

PS. Warto też wykręcić świece, położyć na silniku z podpiętymi kablami i popatrzeć sobie jak grzeją. Może już słabo.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 19 lis 2011 20:58:30

swiece grzeja dobrze sprawdzone nie dawno wymieniane jak robilem remont, kilku krotne grzanie przerabialem to juz nic nie pomaga dzisiaj wymienilem od starej podstawy filtra czujnik temp paliwa zobacze co bedzie jaki bedzie efekt... bo dzis rano odpalila po kilku krotnym kreceniu a po 9 godz stania za pierwszym strzalem dzis :D tylko nie wiem czy to zwiazane jest z tym tez to ze ma nie rowne obroty na wolnych :niewiem: paliwo napewno mam dobrej jakosci wiec to powodem nie bedzie dzisiaj tez wymienilem wezyki od powrotu z wtryskow wygladaly na dobre ale dla pewnosci to zrobilem...


a jest jakis jeszcze czujnik w pompie co otwiera paliwo albo cos takiego moze sie zawiesza i to dla tego albo cos... juz nawet sie zastanawialem nad zmian pompy ale podejrzewam ze gdyby to z nia cos nie tak to cieply tez by nie palil pewnie :niewiem:


:niewiem: ciekawe co to za przypadlosc dopadla moja zlota strzale ??? :cry2:
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 19 lis 2011 21:37:25

rakol napisał(a):a jest jakis jeszcze czujnik w pompie co otwiera paliwo albo cos takiego moze sie zawiesza i to dla tego albo cos...
Tam jest zawór odcinający paliwo, żeby zgasić silnik (immobilizer też chyba na tej zasadzie działa). Dlatego pytałem czy na wtryskach jest paliwo w trakcie kręcenia rozrusznikiem, bo jakby ten zawór się zacinał albo coś mu kazało nie puszczać, to wtryski byłyby suche.
juz nawet sie zastanawialem nad zmian pompy ale podejrzewam ze gdyby to z nia cos nie tak to cieply tez by nie palil pewnie :niewiem:
Też tak sądzę. Sama się raczej przestawić nie mogła chyba, że ukręciło tryby w silniku, które ją napędzają, ale wtedy i na ciepło by nie chodził. Podejrzenie czujnika temperatury paliwa to raczej zły trop, bo on steruje czasem grzania świec a skoro mówisz, że świece grzeją mocno i długo po wyjęciu z głowic... Jesteś pewien, że nie ma powietrza w paliwie? To falowanie obrotów mogłoby na to wskazywać. Ale wtedy nie miałby też mocy na obrotach. Jak jest ciepły to nie ma żadnych problemów?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 19 lis 2011 21:55:14

z ta moca to bywa tak ze raz mam taka ze strach cisnac na gaz a czasami go muli wiec chyba bede sie bral za sprawdzanie szczelnosci i za przecieki musz to sprawdzic czytalem na forum ze trzeba obejsc filtr podlaczyc bezposrednio pod zasilajacy wezyk ze zbiornika pompe jak odpali to juz jest dobrze pali bez problemow
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 19 lis 2011 21:59:06

rakol napisał(a):czytalem na forum ze trzeba obejsc filtr podlaczyc bezposrednio pod zasilajacy wezyk ze zbiornika pompe jak odpali to juz jest dobrze pali bez problemow
Ale nie bezpośrednio tylko przez jakiś filterek za kilka złotych, bo jak Ci zassie jakiś syf z baku do pompy, to jej czyszczenie będzie kosztowało duuużo więcej. Daj filterek z przezroczystą obudową to przy okazji zobaczysz czy idzie powietrze z paliwem (to samo da wstawienie kawałka przezroczystego wężyka).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez rakol » 19 lis 2011 22:17:34

zastanawiam sie czy nie wyczyscic zbiornika jeszcze bo jak zmienialem podstawe filtra paliwa to po rozebraniu taj starej ujrzalem pelno smieci

jutro rano zrobie wymiane klockow w plaskaczu zony i biore sie za moja fronterke

a w tym wezyku niby nie widac zeby jakis pechezyk sie pojawial
tak nawet bym nie ryzykowal bez filterka takiego zwyklego malego
rakol
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez radi » 24 lis 2011 23:58:24

Napisz, czy miałeś tak gdy na zewnątrz było powyżej 10 stopni. W moim przypadku, a również sprawdzałem grzanie świec ułożonych na bloku silnika, pomogło zwykłe ściśnięcie szczypcami (z wyczuciem) fajek od świec żarowych. Podobno czasem fajki kruszeją, wtedy trzeba kombinować (rozwiązanie było opisane na forum).
radi
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez thral666 » 25 lis 2011 12:39:30

rakol napisał(a):moze byc 10/40 ja leje 15/40 bo do takiego mam dostep za dobra kase :D i mysle ze nie zaszkodzi jak bede dalej lal ten olej :niewiem:


Jeżeli 2.5 TDS to ten motor z BMW to w mojej książce od serii 5 pisze wyraźnie, że najlepiej 5w40 :) można na 10w40 i wręcz bym powiedział, że prawie zabraniają stosować 15w40 wiadomo oczywiście jak to producenci ale po co lać 15w?? Przecież na rzadszym oleju to i nawet łatwiej zimą odpalić ten motor :) Jak kupiłem E39 to miała lany 10w40 wymieniłem na 5w40 castrola i o wiele lepiej odpala w mróz. A czasy kiedy silniki rozszczelniały się od rzadkiego oleju już minęły to nie FSO :)

I nie ma się co dziwić, że nagle silnik zaczyna stukać jak się leje to co się ma za darmo...ja też mam dostęp do 15w40 Statoila pytanie tylko czy warto oszczędzać na oleju a wydawać na części do silnika. :niewiem:
thral666
 

Re: [2,5 tds] dziwne zachowanie

Postprzez jrzeuski » 25 lis 2011 13:16:03

thral666 napisał(a):Jeżeli 2.5 TDS to ten motor z BMW
To nie ten motor. Poczytaj najpierw kolego o nim zanim zaczniesz dawać rady, bo tylko niepotrzebnie mieszasz. Ma być 10W40 i tyle. Każdy inny nie będzie dobrze służył turbinie. Do tego ten silnik ma cały rozrząd w bloku i jak się naleje oleju o lepkości wody to hydropopychacze nie będą poprawnie pracować.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.5 TDS



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość