Strona 3 z 4

Re: 2,5 TDS 1998 r. rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 24 lut 2010 15:37:24
przez Krogulec
Jedno jest pewne - do wszystkich samochodów napinacze są nie zbyt drogie i są też zamienniki, tylko nie do ... właśnie 2,5 TDS VM
trzeba tysiączka wysupłać albo regeneracja "po polsku"
To samo z rolkami prowadzącymi.

Re: 2,5 TDS 1998 r. rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 21 kwi 2010 19:13:24
przez Leszek 767
Witam wszystkich .
Też miałem problem z napinaczem.
Do szukania i cen bolała głowa.
Zrobiłem przeróbkę (rzemiosło).
Przeróbka polegała na :
rozebraniu,przetoczeniu obu części pod dwa łożyska obok siebie (aby była osiowość),dospawaniu ramion z aluminium na dołożenie amortyzatora sprężynowego z BMW za 20,- i jak mam do tej pory mam Święty Spokój.
Trochę zachodu jednak warto było.
Gdyby ktoś chciał fotki to podeślę.
Pozdrawiam.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 15 cze 2010 10:05:31
przez jrzeuski
Na zlocie strzeliła mi rolka prowadząca pasek (ta pod alternatorem). Rozpadło się łożysko. Po zholowaniu okazało się, że po wykręceniu osi rolki (lewy gwint!) z bloku silnika pasek można nałożyć z powrotem (napinacz ma dość zapasu) i w ten sposób udało mi się wrócić ze zlotu do domu o własnych siłach.

W domu roznitowałem rolkę, wybiłem bieżnię łożyska i zamówiłem nowe. Kod łożyska to 62304. W oryginale jest wersja ZZ (metalowe uszczelnienie), ale można też dać wersję 2RS (gumowe uszczelniacze). Chińskie łożysko 2RS kosztuje 7zł, niemiecki FAG ponad 50zł. Zamówiłem 2 chińczyki i będę jedno trzymał w garażu na wypadek kolejnej awarii. Oczywiście rolki nie będę z powrotem nitował tylko skręcę śrubami (M6 pasuje idealnie). Rolka ma 2 otwory centrujące, więc po przełożeniu przez nie drutu i skręceniu nie powinno być żadnego bicia. Zresztą samo łożysko siedzi ciasno i centruje obie części rolki. Jak odbiorę łożysko i je włożę do rolki to napiszę jak pracuje. Zobaczymy na jak długo starczy chińska produkcja :twisted:

Edit: łożysko wstawione, rolka skręcona śrubami M6 i zamontowana w silniku. Kręci się pięknie, zero bicia. Drugie łożysko trafiło na półkę. Bieżnie tego co się rozsypało też zachowałem, bo idealnie się nadają do wbijania nowego łożyska w rolkę. Licznik spisany :mrgreen:

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 16 cze 2010 21:34:32
przez Angel&Devil
My z Kolaszem zrobiliśmy to samy tylko zanitowaliśmy i wsadziliśmy te za 50zl ale jest ok i nic sie nie dzieje złego no i nie trzeba nowych rolek kupować ... :twisted: ... i znów kasa w kieszeni została... :boss:

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 26 lip 2010 17:34:00
przez Leszek 767
Witam zainteresowanych.
Mam przerobiony napinacz (-rzemiosło).
Z tego co wiem napinacz powinien pracować ponieważ likwiduje naprężenia spowodowane nierówną pracą silnika (na wolnych obr.ok;775).
Jak się zablokuje na stałe to może coś innego puścić niż tylko pasek klinowy - pompa podciśnienia,pompa wody..
Mając przeróbkę nadal szukam oryginału.
Dlatego piszę ponieważ znalazłem taki sam za o wiele mniej niż w OPLU.

http://czesci-usa.com.pl/pl,product,544 ... 97159.html
Pasuje z :

Jeep Cherokee 2.5 TD
Jeep Grand Cherokee 3.1 TD
Chrysler Voyager / Grand Voyager 2.5 TD

A mając znajomości /kontakty w USA pewnie jeszcze taniej wyjdzie!
Czyli jest szansa kupić za w miarę rozsądną cenę.
Pozdrawiam

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 26 lip 2010 17:52:38
przez jarecki7611
witam kolegów ich to chyba powaliło z tymi cenami za kawałek gówna 700 stów ja miałem jazde ostatnio ze sprzęglem mało gościa nie przegryzłem 1000pln za sprzęgło niech się pukną w głowe

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 20 sie 2010 10:46:07
przez Leszek 767
Witam ponownie.
Napinacz paska wielorowkowego do Opla Frontery 2.5 TDS
Doszukałem się po numerze przedmiotu ( 4897159AB )
Taki napinacz na rynku amerykańskim jest za 100$
do tego dochodzi jakieś 15$ za paczkę,co idzie do kraju ok 5 dni.
Przy obecnym kursie to wyjdzie ok 350 ,-
Teraz dopiero widać jakie jest przebicie na naszym rynku.
:...: :...: :...: :...: :...: :...: :...: :...: :...: :...: :...:
Pozdrawiam.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 24 sie 2010 17:00:22
przez kola
Miałem zamiennik dwa lata zrobiłem 25000km ,kosztował 700zł.Wymieniłem go na coś takiego http://moto.allegro.pl/item1184379134_n ... 0_dtl.html mała przeróbka i nareszcie cisza zero stuków spod maski .

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 24 sie 2010 22:33:29
przez kasalka
Kola taki sam jak na zdjęciu jest w 2.2 DTI u mnie

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 24 sie 2010 22:51:55
przez kola
Tak to jest od nowszego modelu ale pracuje ciszej i jest tańszy .Jutro wkleję zdjęcia płyty .Na życzenie wyśle kopię płyty.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 25 sie 2010 10:14:33
przez jrzeuski
kola napisał(a):Wymieniłem go na coś takiego http://moto.allegro.pl/item1184379134_n ... 0_dtl.html mała przeróbka i nareszcie cisza zero stuków spod maski .

Zapodaj jakieś szczegóły o tej przeróbce, please, bo cena rewelacyjna w porównaniu z VM-owskim oryginałem.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 25 sie 2010 13:41:23
przez Mefisto
Witam Kolegów. Moją Frotkę kupiłem rok temu. Niedawno okazało się, że pasek wieloklinowy piszczy. Poleciał napinacz paska a konkretnie sprężyna. Po wymontowaniu go stwierdziłem, że jest to napinacz od Fiata Panda a poprzedni właściciel prawdopodonie zaadoptował go do tego auta. Przeróbka polegała na nawierceniu otworu trzpienia napinacz i dokręceniu go. Postanowiłem, że przystosuję inny napinacz jednak jest to trudne nie mając wymiarów oryginału a od Fiata chyba jest za słaby. Ponawiam prośby kolegów o szczegóły przystosowania napinacza od Frotki 2.2.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 25 sie 2010 14:00:18
przez kola
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 25 sie 2010 14:57:57
przez jrzeuski
Widzę, że zmota banalna i udało się ustawić rolkę w osi paska. Ja mam co prawda ten drugi typ napinacza, ale jak kiedyś zdechnie (według serwisówki nie powinno mu się to zdarzyć), to już wiem co zamontuję :gears:

Ale czysty silnik :shock: Nie wiedziałem, że VM tak potrafi. Muszę kiedyś wyczyścić swój i zobaczyć skąd cieknie olej. Pokrywę zaworów już uszczelniłem (tubka silikonu poszła), ale chyba jeszcze przy filtrze oleju przecieka. Albo z przyłączy przewodów olejowych do chłodnicy. Warstwa błota zmieszanego z olejem jest tak gruba, że nic nie widać :mrgreen:

PS. A tego wężyka od pompy wody nie mam. Jest zbędny a do tego w pasek może się wkręcić jadąc przez głęboką wodę :twisted:

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 26 wrz 2010 10:05:44
przez Tormod
Panowie no i mnie też dopadł problem z samo napinaczem :( wymiana łożysk w dwóch rolkach prowadzących to pikuś teraz chciał bym wymienić łożysko w samo napinaczu tylko tu jest problem jakie łożysko może ktoś wie?? a może można dostać samą rolkę?? HELP

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 28 lut 2011 12:18:36
przez dragonblade
Witam
szukam napinacza paska wieloklinowego i znalazłem takowe ustrojstwo w IPARTS w śmiesznie niskiej cenie 156 zeta, żeby upewnić się czy nie ma tam jakiejś pomyłki zadzwoniłem do kosultanta, ktory powiedział że przy tym silniku sa dwa rodzaje napinacza. Czy można je stosowac zamiennie?
Pozdro
dragonblade

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 28 lut 2011 12:21:55
przez jrzeuski
Podobno tak, daj fotkę tego cuda po 150 zeta, bo coś dziwnie tanio.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 28 lut 2011 12:53:34
przez dragonblade

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 28 lut 2011 12:55:26
przez dragonblade
sorry ale nie wim jak wkleić zdjęcie zrobiłem linka mam nadzieje że działa.

Re: [2,5] Rolki napinające - pasek wieloklinowy

PostNapisane: 28 lut 2011 12:57:50
przez jrzeuski
Wygląda identycznie jak ten co oryginał, który mam zamontowany u siebie.