Strona 1 z 5

[2.3] problem ze świecami

PostNapisane: 08 paź 2009 21:47:36
przez MrBOOSS
Od pewnego czasu mam problem juz po odpaleniu silnika kontrolka świecy żarowej mruga muszę wyłączyć i włączyć silnik żeby już sie nie mrugała. Co to może oznaczać
Posiadam Frotke z 1994r 2.3 td

Z góry wielkie dzieki za pomoc.

Re: problem z kontrolka swiec

PostNapisane: 08 paź 2009 22:47:44
przez ADAM SP3WXO
A czy nie kończą się przypadkiem świece :?:

POMOCY

PostNapisane: 15 paź 2009 20:41:34
przez kukul
Witam wszystkich mam pytanko ma moze ktos schemat elektryczny od 2.3 TD ? Bo padł mi przekaznik od świec zarowych i nie mam pradu na listwie a nie wiem gdzie jest ten przekaznik :-)

Pozdrawiam serdecznie Kukul

Re: POMOCY

PostNapisane: 15 paź 2009 22:39:59
przez mizsio

Re: POMOCY

PostNapisane: 15 paź 2009 22:48:54
przez janusz64
spawać se najpierw bezpieczniki.

Re: POMOCY

PostNapisane: 15 paź 2009 22:53:08
przez mizsio
:mrgreen: janusz jestes moim idolem :)

Re: POMOCY

PostNapisane: 15 paź 2009 23:35:51
przez janusz64
mizsio zawsze musisz odpisywać tak nie zrozumiale?
A w ogóle to dobrze że choć ty mnie uwielbiasz, bo moja żona nie :lol:

Re: POMOCY

PostNapisane: 16 paź 2009 21:42:24
przez kukul
bezpieczniki sa ok

Re: POMOCY

PostNapisane: 16 paź 2009 22:13:12
przez Balkandriver
janusz64 napisał(a):spawać se najpierw bezpieczniki.

mizsio napisał(a)::mrgreen: janusz jestes moim idolem :)

janusz64 napisał(a):A wo gule to dobrze że choć ty mnie uwielbiasz

Janusz, jak tak dalej pójdzie, to staniesz się forumowym idolem.

BALKANDRIVER

Re: POMOCY

PostNapisane: 16 paź 2009 22:18:25
przez janusz64
Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje mi się pod maską od strony kierowcy jest skrzynka na wierzchu i tam są przekaźniki.u mnie musiałem chwile odczekać po zgaśnięciu kontrolki, i dopiero startowałem.Było tak że kontrolka gasła a świece nie były jeszcze dogrzane i słabo mi palił.świece żarowe rozłączały się w momencie startowania.

Re: POMOCY

PostNapisane: 18 paź 2009 19:31:28
przez Indian
I jak, poradziłeś sobie? Bo jak nie to daj znać to może jakoś pomogę.

Re: POMOCY

PostNapisane: 19 paź 2009 22:15:56
przez Balkandriver
Jeśli jest wszystko w porządku z instalacją i jakością świec żarowych, to po zgaśnięciu kontrolki można odpalać. Można spróbować podgrzać świece 2 , 3 razy, przekręcając kluczyk w stacyjce.
Natomiast świece nie zostają rozłączone po zgaśnięciu kontrolki, są nadal podgrzewane przez kilkanaście sekund podczas pracy silnika, to można zaobserwować na woltomierzu.
W momencie ich rozłączenia napięcie wzrasta skokowo.

BALKANDRIVER

Re: POMOCY

PostNapisane: 20 paź 2009 17:49:24
przez kukul
nadal nie mam pradu na listwie od swiec :-( świece wsadzilem nowe ale przed wymiana swiec zorientowalem sie ze nie mam tego cholernego pradu

Re: POMOCY

PostNapisane: 20 paź 2009 20:39:09
przez janusz64
Nie denerwuj się.sprawdź kawałek po kawałku przewód,może masz kabel uszkodzony.

Re: POMOCY

PostNapisane: 20 paź 2009 21:25:16
przez wikked
Balkandriver napisał(a):Jeśli jest wszystko w porządku z instalacją i jakością świec żarowych, to po zgaśnięciu kontrolki można odpalać. Można spróbować podgrzać świece 2 , 3 razy, przekręcając kluczyk w stacyjce.
Natomiast świece nie zostają rozłączone po zgaśnięciu kontrolki, są nadal podgrzewane przez kilkanaście sekund podczas pracy silnika, to można zaobserwować na woltomierzu.
W momencie ich rozłączenia napięcie wzrasta skokowo.

BALKANDRIVER

Andrzej chciałbym podrążyć temat bo nie mam doświadczenia w dieselkach Oploskich ale czy jesteś pewien że to świece są podgrzewane po starcie? Ja zawsze myslałem że to paliwo bo w moich dieselach miały podgrzewacz paliwa? Daj znać.

Re: POMOCY

PostNapisane: 21 paź 2009 13:11:01
przez Indian
kukul napisał(a):nadal nie mam pradu na listwie od swiec :-( świece wsadzilem nowe ale przed wymiana swiec zorientowalem sie ze nie mam tego cholernego pradu


Przyczyn może być kilka. Jeśli nie masz pomysłu jak się do tego zabrać to mogę podjechać do Ciebie i luknąć co mogło się wykrzaczyć.

Re: 2.3 td problem ze świecami

PostNapisane: 21 paź 2009 18:47:09
przez kukul
wikked mialem doslownie ten sam problem co i Ty wymieniłem swiece i jest ok kontrolka juz nie miga ale za to prad z listwy poszedl w uj......... _(

Re: 2.3 td problem ze świecami

PostNapisane: 22 paź 2009 09:08:13
przez POPO
przy wymianie mogłęs zrobić zwarcie sprawdź bezpiecznik a jak co to przekaźnik
u mnie (ale w 2,8) przekaznik sie wieszał wiec dostał "strzała" i działa :const:

Re: 2.3 td problem ze świecami

PostNapisane: 25 paź 2009 13:14:51
przez dolas
witam wszystkich
mam właśnie problem z lampką grzania świec
kilka dni temu odebrałem samochód z warsztatu - była robiona uszczelka pod głowicą i od tej pory po uruchomieniu silnika w/w lampka miga mi regularnie przez ok minutę - żadnych innych niepokojących objawów, lampka gaśnie po tym czasie i tyle
każde uruchomienie silnika wygląda teraz tak samo
podobno wymieniali jakieś podkładki pod świecami a świece były sprawdzane
bezpiecznika jeszcze nie sprawdzałem
no więc wiecie może o co kaman?

Re: 2.3 td problem ze świecami

PostNapisane: 25 paź 2009 13:53:27
przez kasalka
Prosty sposób sprawdzenia czy świece żarowe są ok. Kluczyk NIE MOŻE być w stacyjce. Potrzebny kawałek kabla w miarę grubego ok 2-2,5 mm2 z oczyszczonymi z izolacji końcówkami. Zdejmujemy przewody ze świec, jeden koniec kabla wkładamy pod klemę + DODATNIĄ akumulatora, a drugim końcem dotykamy główki świecy. Jeśli iskrzy to świeca przewodzi prąd i raczej jest sprawna. lecz może mieć przebicie i jednak nie grzać.
drugi sposób bardziej miarodajny: wykręcasz świece podłączasz przewód + do główki (bezpośrednio z aku) i obudową dotykasz do np bloku silnika, wtedy też widzisz i czujesz czy świeca grzeje. Jednak drugi sposób jest trochę niebezpieczny, można się oparzyć więc stosujcie rękawice i kleszczyki izolowane. trochę czasu zajmuje ale są to pewne sposoby, a można sobie :beer: i :boss:
Dla tych co by się bali, że się coś spali (bezpiecznik itp) najważniejsze nie wkładać kluczyka do stacyjki, ewentualnie zdjąć PUSOWĄ z aku, zabezpieczyć przed zwarciem, podpiąć w/w kabel i sprawdzać