Strona 1 z 8

[2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 05 lut 2009 19:06:38
przez neoquatro
problem z cisnieniem oleju
a biegu jałowym po nabraniu temperatury swieci sie OLEJ.
co robic HELP mysle o wymianie pompy oleju ale niewiem jak sie do tego zabrac??

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 05 lut 2009 19:45:30
przez Balkandriver
Spokojnie
Zacznij od stanu licznika i typu oleju, jaki masz zalany.
Może jest za rzadki jak na Twój przebieg (a raczej Twojego auta).
Zmień na gęstszy, to może być przyczyna. A może ich być więcej, owszem pompa oleju, ale i panewki, zawór zwrotny.
Spróbuj najpierw metod najmniej inwazyjnych i kosztownych, później sukcesywnie dalej.
Jeszcze kwestia - kontrolka świeci ciągle, czy "pulsuje" lub "migocze" na wolnych obrotach (i jaką wartość tych obrotów wtedy masz?).

BALKANDRIVER

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 06 lut 2009 20:30:28
przez neoquatro
po rozgrzaniu swieci cały czas az do 1900 obrotów około,
jaki zawór wspomniałeś?i jak go ugryżć? może jakieś foto??
przebieg to około 20 tyś.

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 07 lut 2009 13:05:00
przez neoquatro
dodam jeszcze ze dzis sprawdziłem na cieplym,gorącym silniku chlodnica lód!? czemy ??

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 07 lut 2009 20:10:27
przez Artus
neoquatro napisał(a):dodam jeszcze ze dzis sprawdziłem na cieplym,gorącym silniku chlodnica lód!? czemy ??


termostat

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 08 lut 2009 08:00:21
przez neoquatro
Artus napisał(a):
neoquatro napisał(a):dodam jeszcze ze dzis sprawdziłem na cieplym,gorącym silniku chlodnica lód!? czemy ??


termostat

chlodnica oleju :!: :!:

pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 08 maja 2009 19:12:36
przez stashek2
odkrecilem dzisiaj dekielek pompy i zebatki same wypadly i nawet nie mialem szansy zmierzyc luzu miedzyzebnego. luz na tej zebatce z wieloklinem jest spory. pokrywa nie jest wyrobiona przez zebatke, ma raptem jedna ryse. i tu pytanie czy mozna ja splanowac na rowno ? czy trzeba bedzie poglebiac te dwa dolki ? mam na mysli zebranie max 0,5mm materialu bo tyle u mnie jest mniej wiecej glebokosci tej rysy.
mam zamiar zakupic nowe kola zebate i tu pytanie gdzie to dostac bo na allegro widze gosc ma za 255 ale ktos kiedys pisal na forum ze mozna i za 180 dostac?

edit:
wlazlem jeszcze raz pod zloma i zmierzylem luzy. okolo 0,17 jest miedzy zebami. wie ktos ile ma byc?
ponadto luz na frezie jest taki ze zebatka da rade obrocic sie na walku o okolo 1/2 zeba (nie wiem ile to w stopniach bedzie) i czuc wyrazny rant na frezie zebatki.

pytanie czy sam luz na frezie powodowalby az taki spadek cisnienia? bo chyba luz miedzyzebny jest w normie?
w haynesie jest:
Inner rotor tip to outer rotor : 0,130-0,230
czy to jest wlasnie luz miedzyzebny ?

i jeszcze jedno. czy tak na dobra sprawe nie wystarczy wymienic kolka z frezem ? czy to drugie tez sie jakos zuzywa?

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 08 maja 2009 21:41:32
przez pedroo
Na temat pompy olejowej wiem niewiele,ale na cisnienie oleju mają tez wpływ panewki(główne i korbowodowe)więc sama naprawa pompy może nie pomodz.

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 08 maja 2009 22:41:59
przez stashek2
dzieki za rady ale budowe silnika i zasade dzialania to ja znam.

tak wyglada zuzycie frezu:

Obrazek

a tak wyglada dekiel. moim zdanien nienajgorszy.

Obrazek

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 09 maja 2009 07:52:57
przez Pawel
Może nie w temacie, ale tu masz wszystko o olejach, których ja używam...:
www.fuchs-oil.pl

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 09 maja 2009 22:35:08
przez stashek2
dzieki. oleje juz mam rozkminione. w poniedzialek zakladam pompe i zobaczymy co sie bedzie dzialo na zwyklym lotosie. mam nadzieje ze na nowej pompie bedzie przynajmniej 1,5bar. a na wyjazd zaleje smoły 20w50 albo przynajmniej 15w50 fuchsa.
a tak w ogole to dzisiaj sprawdzilem symbol czujnika i okazalo sie ze mialem zalozony od corsy, ktory powinien zapalac kontrolke cisnienia przy 0,4 a zapalal przy okolo 1,2 wiec totalnie niemiarodajne wskazania dawal. generalnie zamierzam na stałe zamontowac manometr z prawdziwego zdarzenia.

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 09 maja 2009 23:19:31
przez neoquatro
a wiec temat ugryzłem tak;
kupiłem drugi motor ,po niedzieli przekładka
co prawda od omegi ale trochę motania i będzie pasował
mam tylko pytanie wyciągając go do góry zmieszczę sie koło mostu czy też go muszę wyciągnąć??
pozdrawiam
ps. dodam że braklo cisnienia góra i dół rano prblem z odpaleniem nawet na plusie
potem juz latała przez cały dzień ale rano,
lipa....
mam tylko pytanie jaki mu olej wlac do motora bi nieznam jego histori...

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 10 maja 2009 00:59:14
przez brum
Chyba lepiej jest przeszczepić 2.8TDI

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 10 maja 2009 08:11:19
przez Pawel
Tak jak ja, za jakiś czas zamontuję inny czujnik i dedykowany do niego manometr. Wczoraj wskaźnik ciśnienia zgłupiał, ale już działa normalnie, a winą jest okablowanie przy czujniku, tylko gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w 2,8 tdi :?: :?

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 10 maja 2009 08:24:20
przez Pawel
Zalej 15W50 i będziesz zadowolony, a zamiana z 2,3 na 2,8 tdi... :>: :mrgreen:

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 10 maja 2009 12:36:10
przez stashek2
zgaduje ze gdzies kolo pompy

Re: CISNIENIE OLEJU 2.3TD

PostNapisane: 10 maja 2009 16:24:00
przez neoquatro
tak zrobie 15 w40
tylko lotos czy mobil a moze jeszcze cos innego?
jesli chodzi o 2.8 to koszty chyba duze? niemam pojecia bo za 2.3td zaplaciłem 1,5tyś
podjechałem z zaskoczenia i zapalił na strzała!
:!:

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 10 maja 2009 16:38:16
przez Pawel
stashek2 napisał(a):zgaduje ze gdzies kolo pompy

Pewnie/może i tak, ale widziałeś jak wygląda 2,8 tdi w komorze silnikowej, na żywo :?: Tam nie ma gdzie ręki włożyć, a o szukaniu jakiś czujników, organoleptycznie, nie wspomnę... :?

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 10 maja 2009 18:52:45
przez szymon.ha
We mojej frocie A 2.4, patrząc od przodu auta, czujnik jest na dole po prawej, kładąc się z przodu pod autem widać go bez problemu.

Re: pompa oleju 2,3td - wymiana

PostNapisane: 14 maja 2009 04:49:15
przez stashek2
jestem po wymianie kol zebatych pompy.
zanim odpalilem motór na nowej pompie mialem mieszane uczucia. a to dlatego ze nowe kolko nie siedzialo na walki jakos specjanie "mocno". wlazlo leciutko bez oporu. przypuszczam ze jest to wina wyrobionego frezu tez na samym walku. wyczytalem na forum ze nowe czesci spasowane sa na lekki wcisk. no nic, pomyslalem trudno sie mowi, 2 stowki poszlyyy... :mrgreen:

odpalilem zlom. i zostalem bardzo milutko zaskoczony. cisnienie na rozgrzanym silniku ( pol godziny jazdy po miescie) oscyluje miedzy 1,5-1,65 bar na oleju lotos 15w40. przebieg auta to 280 lub 380tys (ciezko stwierdzic)

na starych kolach mialem 0,75 i 1,15 z podkladka 2mm pod sprezyna od zaworu. warto dodac ze jesli ktos zamierza robic pompe to niech tez zakupi nowa sprezyne. kosztuje 3 zlote. roznica miedzy stara sprezyna a nowa to okolo 3-4mm w dlugosci oraz sporo w twardosci (nie da sie liczbami opisac ale nowa byla sporo twardsza). dzieki nowym kolom i sprezynie uzyskalem dwukrotne zwiekszenie cisnienia oleju. jezeli komus nie szkoda kasy to mozna sie tez pokusic o nowy zaworek (55zl). stary moze nie byc szczelny. ogolnie rzecz biorac ta pompa to jedno wielkie konstrukcyjne GÓWNO.

przy okazji - nie ma sie co sugerowac wskazaniem na zegarach. ja cisnienie miezrylem zewnetrznym manometrem. a kontrolka smarowania jak sie zapalala, tak sie zapala nadal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a i robi to juz od 1,9bar. jezli kogos to wkurza to mozna wkrecic czujnik od lanosa za 10 zl jednak wtedy nie bedziemy miec wskaznika cisnienia.

jak mi sie bedzie chcialo to zdemontuje jeszcze raz i splanuje lekko dekiel. mysle ze uzyskam 0,1bar dodatkowo.

KOSZT:
kola zebate 115 za sztuke w ASO OPEL - nie warto kupowac na allegro za 255
sprezyna 3zl
z rabatem zaplacilem za wszystko 207zl