[2.3] Wymiana uszczelki miski olejowej

pojawił się u mnie mały wyciek z miski(w miejscu gdzie jest półokrągła z przodu za pompą oleju)niby nie mocno ale jak pochodzi z 5 min to już po misce strużka idzie.jest jakiś patent na wymianę czy trzeba silnik lub most ruszać?da się to pod domem zrobić samemu czy niema sensu się męczyć i do mechanika lepiej oddać???będę miał trochę urlopu to bym sam spróbował.czytałem wątek o 2.0 to roboty jest trochę z tym,w 2.3 analogicznie wymiana wygląda?czy da się prościej???proszę o jakieś porady i wskazówki w tym temacie.
-- 06 sie 2015 19:57:38 --
jednak da się bez kanału to zrobić
chociaż łatwe to nie jest.morze się to komuś przyda to napisze jak ja to robiłem.
ja zacząłem dla ułatwienia dostępu od wyjęcia obudowy filtra powietrza i węża od turbiny i IC.
niestety trzeba odkręcić pompę wspomagania żeby mieć dostęp do rurki oleju zasilającej turbo
od spodu odkręcamy płytę,poprzeczkę,wyprzęgnik żeby odkręcic i wyjąć wspornik przy skrzyni
spuszczamy olej,odkręcamy wspomnianą wcześniej rurkę od turbo i przy podstawie filtra też trzeba odkręcić jeden przewód idący do chłodnicy oleju(tylko przy filtrze)żeby mieć dostęp do jednej ze śrub miski oleju
odkręcamy wał od mostu
najlepiej koła na maxa w prawo,(dostęp do śrub mostu)lewarek pod most porządny nasad 22 odkręcamy 4 śruby i most maksymalnie na dół
od miski musimy jeszcze zdjąć dwa wężyki olejowe od vacum i odkręcić przewód powrotu oleju z turbo i wyjąć miarkę oleju(łatwiej wyjąć miskę)
14nasad i odkręcamy śruby od miski
no i micha tyłem w dół i do tyłu wychodzi bez odkręcania smoka.u mnie jeszcze oryginał GM uszczelka była
potem micha płynem do silników umyta i oczywiście wszystko odtłuszczone
za uszczelkę z REINZA dałem 50pare zł i dla pewności tam gdzie miska półokkrągła na rogach dałem trochę sylikonu 350stopni.
montaż wiadomo w odwrotnej kolejności.
rozebranie zajęło mi jakieś 3,5h,trochę roboty jest ale da się zrobić
.z kanałem pewnie szybciej i człowiek by się tak nie
leżąc pod autem.ja przy okazji dałem jeszcze ten wąż od zasilania turbo i jeden od chłodnicy do zakucia na nowo bo też już się pociły.znalazłem gościa co za stówke dorobi mi na poniedziałek.narazie reszta złożona i czekam na węże.dodał bym foto ale niewiem jak tu się dodaje.za dobry w pisaniu nie jestem ale starałem się to krok po kroku opisać,jak coś źle napisałem niech mnie ktoś poprawi.
-- 06 sie 2015 19:57:38 --
jednak da się bez kanału to zrobić

ja zacząłem dla ułatwienia dostępu od wyjęcia obudowy filtra powietrza i węża od turbiny i IC.
niestety trzeba odkręcić pompę wspomagania żeby mieć dostęp do rurki oleju zasilającej turbo
od spodu odkręcamy płytę,poprzeczkę,wyprzęgnik żeby odkręcic i wyjąć wspornik przy skrzyni
spuszczamy olej,odkręcamy wspomnianą wcześniej rurkę od turbo i przy podstawie filtra też trzeba odkręcić jeden przewód idący do chłodnicy oleju(tylko przy filtrze)żeby mieć dostęp do jednej ze śrub miski oleju
odkręcamy wał od mostu
najlepiej koła na maxa w prawo,(dostęp do śrub mostu)lewarek pod most porządny nasad 22 odkręcamy 4 śruby i most maksymalnie na dół
od miski musimy jeszcze zdjąć dwa wężyki olejowe od vacum i odkręcić przewód powrotu oleju z turbo i wyjąć miarkę oleju(łatwiej wyjąć miskę)
14nasad i odkręcamy śruby od miski
no i micha tyłem w dół i do tyłu wychodzi bez odkręcania smoka.u mnie jeszcze oryginał GM uszczelka była
potem micha płynem do silników umyta i oczywiście wszystko odtłuszczone
za uszczelkę z REINZA dałem 50pare zł i dla pewności tam gdzie miska półokkrągła na rogach dałem trochę sylikonu 350stopni.
montaż wiadomo w odwrotnej kolejności.
rozebranie zajęło mi jakieś 3,5h,trochę roboty jest ale da się zrobić


