Witamy !



[2.3] zębatki pompy oleju kontrolka się świeci

[2.3] zębatki pompy oleju kontrolka się świeci

Postprzez stefko25 » 18 wrz 2007 18:30:34

Witam - dzisiaj dostalem niezle w kosc od swojej Fronterki . Kilka dni temu kupilem polos do opla 2,3 td (czyli taki jaki mam ) po podniesieniu przez mechanika okazalo sie ze moja polos jest o okolo 1 cm grubsze przeguby - czyli 9,2 cm a nie jak ten co dostalem 8cm - Tragedji jeszcze nie bylo bo po rozmowie telefonicznej facet tory sprzedal mi polos stwierdzil ze w tych modelach sa dwa rozmiary polosi i akurat ma ta grubsza ale z uszkodzonymi gumami - pomyslalem ze wymiana gum nie ma problemu - kupilem wiec gumy do scisle okreslonego modelu czyli 2,3 td 1992 r - niestety nie zmierzylem ( zapomnialem ) - oczywiscie gumy byly za waskie - i teraz co ciekawe W SZCZECINIE W ZADNYM ZE SKLEPOW Z CZESCIAMI DO OPLA NIE MIELI TAKICH GUM GDYZ STWEIRDZILI ZE NIE MA TAKICH PRZEGUBOW W OPLU FRONTERZE TJ 9,2 cm - po kilku godzinnej zabiawie z dobieraniem gum kupilem gumy od renault laguna - problem przegubu zostal rozwiazany . Jednak dzien nie zakonczyl sie tak fajnie - przy calej zabawie z wymiana dolnych sworzni i polosi mechanik urwal laczniki stabilizatora - pomyslalem no nic trudno pojade kupic ---- i co ? znowu problem - okazuje sie ze moja frota ma nietypowy lacznik - w zadnych katalogach nie ma takiego jaki mam ja - wszedzie sa to dwa przeguby polaczone pretem - a moj ???? - naprawa lacznika polegala na tym ze upilem lacznik od opla kadeta i mechanik bedzie mial co dzisiaj jeszcze robic :() . Na domiar tego od wczoraj zapala mi sie na niskich obrotach czerwona dioda oleju ( do wymiany zebatki pompy oleju - najprawdopodobniej - podobno w tych silnikach czesto wyrabiaja sie zebatki i silnik nie dostaje oleju po czym sie zaciera ) - A teraz powiedzcie mi o co tu chodzi ?????????????? - ALE POMIMO WSZYSTKIEGO BARDZO LUBIE FRONTERE :)
stefko25
 

Postprzez Elektro001 » 19 wrz 2007 00:35:30

Nie przejmuj się ten typ tak ma. Ja też miałem problemy z łącznikami stabilizatorów, wspornikiem układu kierowniczego (szukałem 3 miesiące),nagrzewnicą, chłodnicą oleju ale w każdym związku uczuciowym czasem są zgrzyty, żeby potem było lepiej :D . Co do pompy olejowej to miałem (może nadal będę miał-to się okaże) ten sam problem co Ty. Jakieś dwa miesiące temu się zaczęło. Za pierwszym razem pomogła wymiana czujnika ciśnienia i odwrócenie zębatek pompy olejowej. Wczoraj znów na ostro rozgrzanym silniku kontrolka zaczęła się świecić na wolnych obrotach. Postawiłem auto na kanał i pierwsze to zmieniłem olej i filtr, oraz dałem podkładkę o grubości 1 mm pod sprężynę regulatora ciśnienia. Efekt jest taki, że ciśnienie na wskaźniku na rozgrzanym silniku jest mniej więcej na kresce 1/4, a przy 2300-2500 obr/min. ponad 3/4 (wcześniej przy 3000 obr/min była niecała 1/2). Na razie jest dobrze ale przymierzam się do dorobienia nowych zębatek do pompy.
Elektro001
 

Postprzez stefko25 » 19 wrz 2007 15:20:54

Zebatki zamowione w servisie - koszt 260 zl - chce miec spokojna jazde - podobno w 2,3 td trzeba uwazac na ta pompe bo mozna zatrzec motor . No nic kupilem fronterke mam zabawe :) P.S. mialem jeszcze niezla zabawe z koncowkami drazkow kierowniczych ( rozne firmy roznie robia gwinty w koncowkach - jedna firma w zewnetrznej koncowce robi prawy gwint inna firma lewy gwint ) a wiec kilka razy bylem w sklepie dobierajac koncowki heh
stefko25
 

Postprzez smolin23 » 22 wrz 2007 22:01:46

dałem podkładkę o grubości 1 mm pod sprężynę regulatora ciśnienia


Elektro czy regulator ciśnienia to jest ten element na pokrywie pompy oleju, opisany w Haynes'ie jako "oil pump pressure relief valve"? Jśli tak to tą podkładkę dawałeś od strony śruby (korka), czy od strony samej główki zaworu? Mam tą samą przypadłość co u Ciebie i chcę zmałpować pomysł :mrgreen:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Elektro001 » 22 wrz 2007 22:49:35

Zgadza się, to jest regulator. Ja dałem podkładkę od strony śruby.
Elektro001
 

Postprzez stefko25 » 23 wrz 2007 17:49:18

Włąsnie wymienilem zebatki pompy oleju ( koszt troszke nizszy niz umowione na poczatu 250zl - bo 200zl ) ale efekt niestety niezadawalajacy - a mianowicie brak zmian - kontrolka cisnienia oleju swieci sie na niskich obrotach eh . No nic moze to czujnik - zobaczymy . A przy okazji pytanie ----------> Czy czujnik cisnienia oleju rownierz odpowiada za czerwona diode oleju >? tzn czy jest jeszcze jakis jeden czujnik oprocz tego "zegarowego "?
stefko25
 

Postprzez Elektro001 » 23 wrz 2007 19:45:02

Czujnik ciśnienia oleju ma wyjście na wskaźnik, więc wymieniając czujnik ciśnienia oleju, wymieniasz i wskaźnik ciśnienia.
Elektro001
 

Postprzez stefko25 » 29 wrz 2007 20:39:41

Znalazlem cos dotyczacego fisiujacego poziomu cisnienia oleju ale moj angielsi jest dosyc ciezki :) moze ktos bedzie mial cierpliwosc i chec opanowac ten tekst - z checia bym go poznał :)
stefko25
 

Postprzez stefko25 » 29 wrz 2007 20:40:48

Diesel 2.3 Only

Examine the filter adapter it has sometimes been found that the pin that pushes the thermostat open, push through the base of the thermostat.
This can be seen sticking out of the base by the spring, remove the circlip and prise the cap out by putting an allen key inside the hole in the adapter.
By pushing from inside it is possible to remove it even when it is solidly stuck, after getting it out and replace the thermostat and o ring seals.
By replacing everything the oil cooler will work fine
Things to note:
Make sure the pipes from the oil cooler don't get switched round, hot oil flows into top of cooler and back to filter from the bottom.
An easy way to prime the pump is to do it before you replace filter adapter by pushing a small bit of hose down the pipe, this pipe comes from the oil pump and squirting oil into pump using an oil can on the other end of the hose.
When oil drips out of the hole where the adapter plate goes( not the big one in the middle the one to the side and quite high up inside) let it stand for a while.
Fill some more it takes about as much as a coke can holds, about 300ml, the pump should then be full by then and ready to go.
Once everything is back together , pull the wire on the fuel pump solenoid and turn engine over a few times until oil light goes out.
Re attach wire and start her up and take her for a spin.
Do not forget to check your oil levels as well before you start the engine, as you will get a false low reading
If you check after the engine has been running.
Thanks to Jason for 2.3 diesel oil cooler info
stefko25
 

Postprzez smolin23 » 03 paź 2007 12:25:54

Hej hej. Nikt się nie podejmie przetłumaczenia tak krótkiego tekstu. Ja tam lingwistą nie jestem, dlatego czekam na tłumaczenie, bo ten problem i mnie dotyczy. Może ktoś jednak by to przełożył na jedyny w pełni zrozumiały (choć i to nie zawsze :mrgreen: ) dla mnie język.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Andy » 03 paź 2007 18:34:26

Mogę to zrobić, ale dopiero w przyszłym tygodniu będę miał czas :(
Jeżeli wytrzymasz, to poniedziałek - wtorek...
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez smolin23 » 05 paź 2007 08:39:44

Spoko spoko aż tak mi się nie pali. Poza tym i tak nie wiadomo czy to pomoże ale warto sprawdzić. Na ile pozwalał mój angielski oczywiście nie techniczny to chyba chodzi o chłodnicę oleju, a konkretnie o jakiś zawór - termostat. ale czekam na tłumaczenie fachowca :D
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez smolin23 » 05 paź 2007 08:54:49

okazalo sie ze moja półos jest o okolo 1 cm grubsze przeguby - czyli 9,2 cm

Ja też noszę się z zamiarem kupna przegubu bo mój już trochę strzela co zresztą było słychać na zlocie. No i profilaktycznie po poście Stefka zmierzyłem swój przegub i okazało się, że też ma 9 cm z hakiem. A na sklepie rajdów4x4 pisze wyraźnie, że do 2,3 są te mniejsze. No i o co chodzi. Nie jestem tym pocieszony, bo to około 200 PLN większy wydatek. Chyba, że z jednej strony zostawię większy, a z tej dam mniejszy :mrgreen:
A może ktoś ma namiary na tańsze :?:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez stefko25 » 05 paź 2007 12:40:28

tutaj jest caly artykul

http://www.fronteraowners.co.uk/info/oil_pressure.htm

zreszta calkiem ciekawa strona - warta ogladniecia
stefko25
 

Postprzez stefko25 » 06 paź 2007 14:50:48

http://www.allegro.pl/item253275212_pol ... mplet.html

polosie uzywane na allegro - moze sie przyda
stefko25
 

Postprzez Andy » 10 paź 2007 18:25:02

Dopiero dziś miałem chwilkę żeby usiąść do tego tekstu. I dobrze, że usiadłem, bo bym padł. Ten angielski jest inny niż ten który (z grubsza) znam :shock:
Z grubsza się zorientowałem o co biega, ale nie chciałbym na podstawie tego nic robić. Jeszcze jutro spróbuję wymyślić o co autorowi chodziło. Ale coś mi się wydaje, że na sali jest zawodowy anglista?
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez smolin23 » 10 paź 2007 18:26:10

Tak? A kto to taki? Dawajcie go tu :D
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Andy » 11 paź 2007 12:51:54

Moja luźna interpretacja tekstu. Nie do końca wiem co autor miał na myśli pisząc adapter, dla mnie to jakaś podstawa/przejściówka czy coś.
Interpunkcja pochodzi ode mnie i jest tak użyta, żeby opis zgadzał się z moją (bardzo skromną) wiedzą mechaniczną.

Tylko dla Diesla 2.3

Sprawdź mocowanie filtra, to czasami jest widoczne tak, że popychacz, który popycha termostat do otwarcia, przechodzi na wylot przez podstawę termostatu.
To może być zauważone jako zakleszczenie na zewnątrz podstawy przez sprężynę???, zdejmij pierścień zabezpieczający i podważ pokrywę przez wciśnięcie klucza imbusowego do środka otworu w podstawie.
Przez popychanie ze środka jest możliwe zdjęcie tego nawet gdy jest solidnie przyklejony, po wyjęciu tego na zewnątrz i zdjęciu termostatu i uszczelki o-ring.
Przez wymianę wszystkiego chłodnica oleju będzie pracować poprawnie.
Rzeczy do zapamiętania/sprawdzenia/upewnienia się:
Upewnij się, że rury z chłodnicy oleju nie są podłączone odwrotnie, gorący olej wpływa z góry chłodnicy i wraca do filtra z dołu.
Prostym sposobem wstępnego napełnienia pompy jest zrobić to zanim założysz podstawę filtra przez wciśnięcie małego kawałka węża na rurkę, ta rurka idzie od pompy oleju i wstrzykiwanie oleju do pompy, używając puszkę oleju na drugim końcu węża.
Jeżeli olej wycieka na zewnątrz otworu gdzie płytka podstawy przychodzi ( nie ten duży po środku ten po boku i trochę wyżej wewnątrz) pozostaw to w bezruchu na chwilę.
Napełnij trochę bardziej niż to mieści mniej więcej tyle ile puszka koli, około 300ml, pompa powinna być pełna i gotowa do pracy.
Jak wszystko jest z powrotem razem , rozepnij przewody cewki pompy paliwa włącz silnik więcej niż kilka razy aż światełko oleju zgaśnie.
Podłącz przewody włącz ją i daj jej kilka obrotów.
Nie zapomnij sprawdzić, że poziom oleju jest dobry zanim uruchomisz silnik, inaczej uzyskasz fałszywie niski odczyt jeśli sprawdzisz po uruchomieniu silnika.
Podziękowania dla Jasona za informacje o chłodnicy oleju Diesla 2.3


Nie biorę odpowiedzialności za czynnosci wykonane w oparciu o ten tekst :!: :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Postprzez mazurkas007 » 11 paź 2007 15:20:20

Dla rozjasnienia sprawy tłumaczenie z automatu :D :

Oglądać dokładnie filtr adaptator to czasami zostało znalezione że szpilka, która naciska termostat odkryty, popychać podstawę termostatu.
To może być dostrzeżone przyleganie z spodu przed sprężyną, zdejmować circlip i wyciągać kapsel przez nakładanie klucz wewnątrz dziury w przejściówce.
Przez naciskanie z wewnętrzny można usunąć to nawet gdy; nawet jeśli to jest solidnie zablokowane, po wyciąganiu tego i odkładać na miejsce termostat i o założyć/zakładać kółko pieczęcie.
Przez zastępowanie wszystkiego paka naftowa będzie pracować świetny
Rzeczy do zwrócić/zwracać uwagę:
Upewnić się faktycznie, że rury z paki naftowej nie odbierają zamieniła się, gorący olej wpływa do końca paki i popierać do filtru ze spodu.
Łatwa droga aby główny pompa ma robić to zanim odkładasz na miejsce złączkę filtru przez naciskanie niewielkiej końcówki węża w dół rurki, ta rurka jest wytwarzana z pompy olejowej i tryskanie oleju do pompy używaniem oleju może na drugim końcu węża.
Gdy olej kapie z dziury gdzie płytka rozgałęźnika idzie (mniej niż duży w środku jeden do strony i całkiem wysoki w górę wewnątrz) niech to będzie godzić się na chwilę.
Napełniać się trochę więcej to mieści o ponieważ dużo jako koks pojemnik mieści, około 300ml, pompa wtedy powinna być pełna do tego czasu i gotowy by jeździć.
Jak tylko wszystko wróci razem, wyciągać drut na pompie paliwowej solenoid i obracać silnik przez kilka czasów do zapalić/zapalać się naftowego gaśnie.
Re przymocowywać drut i zaczynać ją w górę i wziąć ją za obrót.
Nie zapominać sprawdzić twoje poziomy oleju też przed tobą uruchamiać silnik, ponieważ dostaniesz nieprawdziwe niskie czytanie
Jeśli powstrzymywać się, że pomimo że silnik działał.
Podziękowania dla Jasona dla 2.3 olej do diesli super informacje
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez Adam » 11 paź 2007 15:59:01

to co napisał Andy to literatura piękna
to co mapisał Mazurkas to literatura techniczna
a to co się spierniczyło (samo) to trzeba naprawić
Adam
 

Następna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość