Witamy !



[2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

[2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez lewy » 14 lip 2013 20:40:00

Witam, mam problem na ciepłym silniku, nie chce odpalać jak się rozgrzeje a w terenie trochę to przeszkadza

objawy są identyczne jak w tym filmiku tylko że po trzeciej próbie odpalenia (każda trwa 10 -15sekund kręcenia rozrusznikiem) odpala ale z kłębami czarnego dymu. jak odpali to już działa. dodatkowo łatwo ją zgasić jadąc bez gazu (w porównaniu do innych terenówek).


AKCJA OD 3:00


http://www.youtube.com/watch?v=7hbfVCWSQ1U


swoją drogą czy ta frontera nie jest od nas z forum? coś mi się kojarzy to dwukolorowe nadwozie...
lewy
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Komand » 15 lip 2013 17:54:30

lewy napisał(a):Witam, mam problem na ciepłym silniku, nie chce odpalać jak się rozgrzeje a w terenie trochę to przeszkadza

objawy są identyczne jak w tym filmiku tylko że po trzeciej próbie odpalenia (każda trwa 10 -15sekund kręcenia rozrusznikiem) odpala ale z kłębami czarnego dymu. jak odpali to już działa. dodatkowo łatwo ją zgasić jadąc bez gazu (w porównaniu do innych terenówek).


AKCJA OD 3:00


http://www.youtube.com/watch?v=7hbfVCWSQ1U


swoją drogą czy ta frontera nie jest od nas z forum? coś mi się kojarzy to dwukolorowe nadwozie...

Sprawdź czy przypadkiem nie masz uszkodzonego zaworu EGR (o ile go masz i jest poprawnie podłączony).
EGR (poprawnie podłączony) na zimnym silniku jest zamknięty, na ciepłym otwarty i być może za dużo spalin próbuje wrócić razem z powietrzem do silnika co go dusi.
Warto chyba sprawdzić też ustawienie pompy wtryskowej.
Komand
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez UnrealGoD » 15 lip 2013 18:38:08

lewy napisał(a):swoją drogą czy ta frontera nie jest od nas z forum? coś mi się kojarzy to dwukolorowe nadwozie...


Na filmie jest oczywiście moja Frontera. Z resztą masz chyba mój nick w czołówce (?).

Jak Ci odpala i później działa to spoko. U mnie na ciepło w ogóle nie chciała odpalać (jak na filmie), nie było mocy i silnik pracował bardzo dziwnie. Zresztą, zobacz sobie w moim wątku masz to opisane.

U mnie to była wina źle ustawionej pompy.

Pewnie Cie też nie pocieszę ale efektem ubocznym jazd próbnych na źle wyregulowanym wtrysku były takie świece:
Obrazek
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Łukasz12502 » 01 wrz 2013 16:21:30

witam podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać.czytałem kilka wątków dotyczących nie palenia silników 2,3 na ciepłym i tym jak jest przodem wyżej.ale problem z moim autem polega na tym że to w sumie po trochu z każdego wątku.a mianowicie jak było gorąco to kilka razy po godzinnym postoju auto niechciało zapalic silnik 2,3TD(ciepły silnik)po 3minutach kręcenia wkońcu odpalił ale z tyłu siwy dym.czasami zdarzy się tak że rano zimny też niechce odpalić.po prostu niema reguły czy zimny czy ciepły czy przejade 5 czy 100km czy stoi na górce czy z górki.wymieniłem mechaniczną pompę paliwa na nową,dla pewności zaworek zwrotny,paliwo więc się niecofa.dodam jeszcze że od jakiegoś czasu zaczęło ciec z pompy wtryskowej w miejscu gdzie wychodzą te dżwigienki do gazu.i to też jest dziwne że raz jest tam sucho a raz mokro.nieraz tydzień jest ok a nieraz kapie.no i gdy chcę podpompować gdy niechce zapalić to właśnie z pompy zaczyna ciec.przepraszam za niefachowy język czy określenia.mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo już niewiem gdzie szukać przyczyny.ostatnim podejrzanym jest pompa wtryskowa ale czy to możliwe żeby to od niej?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Komand » 01 wrz 2013 20:10:20

Przy szczelnym układzie paliwowym i sprawnych zaworkach zwrotnych podczas pompowania grzybek na pompce paliwa powinien stawać się coraz twardszy aż zupełnie nie będziesz mógł go wcisnąć.
Jeżeli możesz pompować ręcznie aż do zmęczenia a grzybek dalej jest miękki to oznacza nieszczelność układu paliwowego (gdzieś łapie powietrze i/lub paliwo wycieka) lub uwalony któryś zaworek zwrotny.
Do sprawdzenia jest pompa wtryskowa jeżeli piszesz że gdzieś z niej cieknie przy ręcznym pompowaniu.
Sprawdź też wężyki powrotu paliwa.
Komand
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Łukasz12502 » 02 wrz 2013 18:14:56

sprawdziłem już wszystkie wężyki doprowadzające i przelewy,wszystko ładnie pięknie,ten grzybek od pompki twardy jak "skała",paliwo jest w wężykach,nowa pompa ta nadole mechaniczna,dodatkowo założyłem zaworek zwrotny na zasilaniu,na powrocie z pompy też podmieniałem na inne sprawne i d...!jak ciężko palił tak ciężko pali :( jak jest ciepły to jeszcze po15- 20 sekundach kręcenia odpali(nie zawsze)jak zimny to już loteria raz lepiej raz gorzej.jak zgaszę i odrazu zakręcę to jest ok bo pali na dotyk:D
jedyną żeczą która została do sprawdzenia jest pompa wtryskowa ale czy ona mogła by tak robic w hu..?,że raz jest lepiej raz gorzej???nie wiem już gdzie mam szukać przyczyny tego dziwnego zachowania.i niestety od dzisiaj auto stoi bo strach wyjechać wiedząc że może nieodpalić :( będe wdzięczny za jakąkolwiek pomoc,sugestie,rade bo naprawdę niemam juz pojęcia co to może być.z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam Łukasz.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez jrzeuski » 02 wrz 2013 19:32:55

A świece grzeją? Jak tam kompresja się miewa?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Komand » 03 wrz 2013 14:43:37

jrzeuski napisał(a):A świece grzeją? Jak tam kompresja się miewa?

Tak myślę że jakby świece nie grzały to i tak latem odpalałby bez większego problemu (gorzej zimą).
Przy opisanej sytuacji raczej skłaniałbym się ku wizycie u pompiarza.
A co do braku kompresji: jak już uda się zapalić to dobrze chodzi? ciągnie jak trzeba? nie kopci?
Przy wizycie u pompiarza nie zaszkodzi też sprawdzić wtrysków.
Komand
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez broda » 03 wrz 2013 16:04:47

Łukasz12502 napisał(a):witam podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać.czytałem kilka wątków dotyczących nie palenia silników 2,3 na ciepłym i tym jak jest przodem wyżej.ale problem z moim autem polega na tym że to w sumie po trochu z każdego wątku.a mianowicie jak było gorąco to kilka razy po godzinnym postoju auto niechciało zapalic silnik 2,3TD(ciepły silnik)po 3minutach kręcenia wkońcu odpalił ale z tyłu siwy dym.czasami zdarzy się tak że rano zimny też niechce odpalić.po prostu niema reguły czy zimny czy ciepły czy przejade 5 czy 100km czy stoi na górce czy z górki.wymieniłem mechaniczną pompę paliwa na nową,dla pewności zaworek zwrotny,paliwo więc się niecofa.dodam jeszcze że od jakiegoś czasu zaczęło ciec z pompy wtryskowej w miejscu gdzie wychodzą te dżwigienki do gazu.i to też jest dziwne że raz jest tam sucho a raz mokro.nieraz tydzień jest ok a nieraz kapie.no i gdy chcę podpompować gdy niechce zapalić to właśnie z pompy zaczyna ciec.przepraszam za niefachowy język czy określenia.mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo już niewiem gdzie szukać przyczyny.ostatnim podejrzanym jest pompa wtryskowa ale czy to możliwe żeby to od niej?




Jeśli cieknie tam gdzie wchodzą dźwigienki gazu to masz do wymiany uszczelniacz u mnie w postach masz gdzieś to opisane to taka mała uszczelka jak pompujesz ręcznie to zaczyna z niego lecieć w tym miejscu może się zapowietrzać. Niech zgadnę jak spada temperatura to w tedy przecieka u mnie problem ujawnił się zimą przy -15 wszystko się obkurcza i zaczyna lecieć



tu masz opisane viewtopic.php?f=15&t=13657
broda
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Łukasz12502 » 03 wrz 2013 19:31:04

Komand napisał(a):
jrzeuski napisał(a):A świece grzeją? Jak tam kompresja się miewa?

Tak myślę że jakby świece nie grzały to i tak latem odpalałby bez większego problemu (gorzej zimą).
Przy opisanej sytuacji raczej skłaniałbym się ku wizycie u pompiarza.
A co do braku kompresji: jak już uda się zapalić to dobrze chodzi? ciągnie jak trzeba? nie kopci?
Przy wizycie u pompiarza nie zaszkodzi też sprawdzić wtrysków.

świece raczej grzeją bo bez podgrzania wogule bym nie odpalił bo próbowałem.ciepły po duższym kręceniu odpali.
jak odpali chodzi równiutko,ciągnie bez problemu,co do kopcenia to jak zimny lekka mgiełka siwego po odpaleniu,puzniej ok,wiadomo przy gwałtownym dodaniu gazu lekko na czarno,więc niema niepokojących objawów.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Komand » 03 wrz 2013 19:37:51

Łukasz12502 napisał(a):świece raczej grzeją bo bez podgrzania wogule bym nie odpalił bo próbowałem.ciepły po duższym kręceniu odpali.
jak odpali chodzi równiutko,ciągnie bez problemu,co do kopcenia to jak zimny lekka mgiełka siwego po odpaleniu,puzniej ok,wiadomo przy gwałtownym dodaniu gazu lekko na czarno,więc niema niepokojących objawów.

No to wychodzi na to że jednak pompa wtryskowa do sprawdzenia.
Ja też muszę moją dać do pompiarza przed zimą (u mnie odpala zawsze ale trzeba trochę pokręcić żeby zaskoczył, chwilę po zgaszeniu odpala od strzała).
Komand
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Łukasz12502 » 03 wrz 2013 20:02:47

Komand napisał(a):No to wychodzi na to że jednak pompa wtryskowa do sprawdzenia.
Ja też muszę moją dać do pompiarza przed zimą (u mnie odpala zawsze ale trzeba trochę pokręcić żeby zaskoczył, chwilę po zgaszeniu odpala od strzała).

u mnie generalnie jest tak cały czas właśnie tak jak piszesz+dodatkowo jak coś jej odwali wogule niechce odpalić.
orientujesz się może kolego jakie są koszty związane z takim sprawdzeniem,regeneracją?może ktoś zna jakiś dobry adres pompiarza w okolicach ostrowa wlkp.(wielkopolska)a może ktoś ma na pozbyciu taką pompę do 2,3?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Komand » 04 wrz 2013 16:22:50

Łukasz12502 napisał(a):u mnie generalnie jest tak cały czas właśnie tak jak piszesz+dodatkowo jak coś jej odwali wogule niechce odpalić.
orientujesz się może kolego jakie są koszty związane z takim sprawdzeniem,regeneracją?może ktoś zna jakiś dobry adres pompiarza w okolicach ostrowa wlkp.(wielkopolska)a może ktoś ma na pozbyciu taką pompę do 2,3?


Co do kosztów to nie mam pojęcia (jeszcze...), ja nie z Twoich okolic więc tam nie znam nikogo, a pompy na Alledrogo widziałem za okolo 250 zl.
Na szrotach poszukaj, z tego co się orientuję pasuje też od Omegi 2.3 .
Komand
 

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Łukasz12502 » 05 wrz 2013 18:12:12

broda napisał(a):Jeśli cieknie tam gdzie wchodzą dźwigienki gazu to masz do wymiany uszczelniacz u mnie w postach masz gdzieś to opisane to taka mała uszczelka jak pompujesz ręcznie to zaczyna z niego lecieć w tym miejscu może się zapowietrzać. Niech zgadnę jak spada temperatura to w tedy przecieka u mnie problem ujawnił się zimą przy -15 wszystko się obkurcza i zaczyna lecieć

tu masz opisane viewtopic.php?f=15&t=13657


u mnie cieknie niezależnie od temperatury poprostu raz cieknie raz nie.dzisiaj wyciągałem alternator do przejrzenia przed zimą i zajrzałem do tej pompy,po odkręceniu tych dźwigienek od gazu widać ośkę i i tak jakby była w jakiejś tulejce miedzianej ale jak to rozebrać żeby czegoś nie zepsuć?czytałem te posty które załączył kolega "broda" ale te obrazki mi się nie wyświetlają i za bardzo nie wiem o co chodzi. może ja mam inną pompę?

-- Dodano 05 wrz 2013 18:20:25 --

sorry nie doczytałem dokładnie że trzeba pompę rozkręcić.jakby ktoś miał te ilustracje krok po kroku to poproszę bo u mnie się nie wyświetlają.
dziękuje i pozdrawiam
Łukasz

-- Dodano 05 wrz 2013 18:30:02 --

Komand napisał(a):Co do kosztów to nie mam pojęcia (jeszcze...), ja nie z Twoich okolic więc tam nie znam nikogo, a pompy na Alledrogo widziałem za okolo 250 zl.
Na szrotach poszukaj, z tego co się orientuję pasuje też od Omegi 2.3 .

ja rozmawiałem z byłym właścicielem mojej frontery i mi powiedział że on już raz zmieniał pompe w tym aucie jakies 2lata temu bo też przestała mu palić i tez z neta kupował,i tu właśnie problem bo niewiadomo co się kupi i ile pochodzi.a w mojej okolicy z cześciami używanymi do frontery ciężko.i tak się właśnie zastanawiam czy kupić urzywke z neta czy dołożyć kase i do regeneracji? co sądzicie?
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] problem z odpaleniem na ciepłym

Postprzez Komand » 06 wrz 2013 16:22:25

Łukasz12502 napisał(a):ja rozmawiałem z byłym właścicielem mojej frontery i mi powiedział że on już raz zmieniał pompe w tym aucie jakies 2lata temu bo też przestała mu palić i tez z neta kupował,i tu właśnie problem bo niewiadomo co się kupi i ile pochodzi.a w mojej okolicy z cześciami używanymi do frontery ciężko.i tak się właśnie zastanawiam czy kupić urzywke z neta czy dołożyć kase i do regeneracji? co sądzicie?

Jeżeli różnica w cenie używanej pompy w stanie nieznanym a cenie regeneracji swojej pompy (z gwarancją) nie jest kosmiczna to ja szedłbym w regenerację.
Komand
 


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron