Strona 1 z 1

[2.3] czy to jest opłacalne

PostNapisane: 23 lis 2011 23:01:32
przez emil1906
Witam posiadam frontere 2.3D od ponad roku,nabyłem ją z taką wadą,że nie miała w ogóle mocy,od dołu bardzo słabo ciągła,ale jak już się rozpędził to nawet leciała.Jeździłem tak do tej pory aż pojawił się problem ze spadkiem ciśnienia oleju.
Na zimnym silniku ciśnienie jest duże ale jak tylko silnik się rozgrzeje to na wolnych obrotach zapala się lampka.W pompie zostały wymienione koła zębate, olej został zmieniny na 20W 50 i nie ma żadnej poprawy...Odwiedziłem dwóch mechaników i żaden nie chcę się podjąć naprawy twierdząc,ze ten silnik to porażka i ,że to się nie opłaca,,,
Może ma ktoś jakieś doświadczenia z remontu tego silnika?jest to opłacalne?
Dodam jeszcze ,że auto ma 230tyś przebiegu więc to chyba nie jest dużo..

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 24 lis 2011 10:34:57
przez jrzeuski
emil1906 napisał(a):Dodam jeszcze ,że auto ma 230tyś przebiegu więc to chyba nie jest dużo..
Tyle to ma na zegarach. A silnik tyle to miał już 10 lat temu ;-)

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 24 lis 2011 11:09:51
przez sh0rty
pytanie, czy masz jakies doświadczenie w mechanice i jakies minimalne choćby zaplecze (garaż, klucze, silnych kolegów ew wyciągarkę do silnika)
napewno takiej wyjdzie przeszczep na Omegowe 2,3tdi

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 24 lis 2011 13:12:45
przez emil1906
Bardziej chodzi mi o koszty remontu +robocizna.Może ktoś wymieniał panewki?szlif wału,planowanie głowicy,wymiana tłoków, regeneracja turbiny.Wdzięczny bym za podanie przybliżonych kosztów.Choć trochę nie chcę mi się wierzyć ,że silnik który ma udokumentowane 230tys.przebiegu cały się sypie..

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 24 lis 2011 13:22:18
przez sh0rty
1,5-2 tys złotych - tak na moje oko... ale mogę się mylić

EDIT:
zdopiero doczytałem że z wymianą tłoków itd.. to może być coś ok 4-5k, przynajmniej tak mi kiedyś powiedzieli do benzynowego silnika w mojej astrze G

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 24 lis 2011 13:59:53
przez Trzeci
sh0rty napisał(a):1,5-2 tys złotych - tak na moje oko... ale mogę się mylić

EDIT:
zdopiero doczytałem że z wymianą tłoków itd.. to może być coś ok 4-5k, przynajmniej tak mi kiedyś powiedzieli do benzynowego silnika w mojej astrze G


Hm mam regenerowaną głowice na gwarancji i koszt :
1. Uszczelki
2. Szlif
3. Kontrola szczelności
4. Napawanie nowych gniazd zaworowych
5. 8 nowych zaworów
6 i wszystko inne
plus robocizna to 2300 pln.
To koszt samej góry.

Czytając objawy u kolegi powyżej to poleciały panewki.
I teraz tak jeżeli ma górę dobrą to jest sens robić dół jeżeli nie to przeszczep z OMEGI.
Tak jak piszesz koszt regeneracji całego silnika to około 5k pln. Za ta kwotę to ma parę silników z omegi wraz z robocizną

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 24 lis 2011 23:51:05
przez Kamilas72ga
Co do robocizny to trochę jej jest sam wiem po sobie sam wyciągałem sam rozbierałem, mechanik zrobił mi tylko wymianę wału zmienił panewki jedną korbę i pierścienie resztę zrobiłem znowu sam koszt ok 1500żł głowicę miałem ok
Udało mi się tanio kupić dół więc wał i korbę miałem prawie za free, pompę oleju kupiłem używkę z całą obudową do tego nowy łańcuszek uszczelka pod głowice i tyle. Nie wiem czy podjąłbym się tego znowu, ale przynajmniej wiem co mam ;-)

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 06:42:57
przez Trzeci
No ja też wiem co mam tylko jeżeli poleciał dół i góra to strasznie dużo kasy na remont pójdzie :(

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 08:18:50
przez POPO
kup uzywany, wymień i smigaj :)

ja to przerabiałem ale w 2,8
koszt remontu (remont "góry" i "dołu" wymiana tłoków, panewek, tulejowanie, uszczelki, itp itd) to było okolo 5-8tyś :( bo jak robic to wszystko a nie po łepkach :(
plus taki ze wiesz co masz i pewność ze na 90% nic ci sie nie wydarzy w przyszłości
ale koszty troche duże :( no i to same części bez robocizny
koszt silnika uzywki u mnie to okolo 3-5tys
np mi gościu odpalił silnik na "palecie" ;-) wiec można było sprawdzić niektóre "parametry" ;-)

dla ciebie najlepiej omega lub frotka (szukaj anglików czasami całe auto jest w cenie silnika :) )
no i koszty robocizny mechanika duzo mniejsze :)
no i najwazniejsze czas wymiana silnika to 2-3dni i masz gotowe a remont to okolo 1-2 tygodni ;-)
tylko dokładnie sprawdz jaki silnik potrzebujesz bo czaami sie róznia jakąś pierdoła ;-) ale wiekszosc osprzetu przełozysz ze swojego wiec nie powinno byc tragedii ;-) a reszte taili ze starego sprzedasz na częsci ;-) troche to potrwa ale...

Przemysl co bardziej opłacalne wzgl czasu jaki masz zamiar trzymac auto u siebie :-)

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 12:16:17
przez emil1906
Dzięki za odpowiedzi.Poszukam jakiegoś dobrego serwisu i tam dam auto niech zrobią rozeznanie i potem będę myślał co dalej.
A powiedzcie mi jeszcze co uważacie o tych silnikach nie mają za mało mocy?Na sprawnym silniku 2.3 spalicie gumę?Bo w moim jest to nie realne.
Pozdrawiam

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 14:34:56
przez POPO
halooooo
frotka to auto w teren a nie do palenia gumy :killer:
do palenia gumy trzeba plaskate rwd :beer:

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 15:14:57
przez jrzeuski
POPO napisał(a):do palenia gumy trzeba plaskate rwd :beer:
E tam, FWD lepiej pali. Tylko trzeba zaciągnąć ręczny :roll:

PS. A Frotką też da się palić gumę tylko trzeba 3.2 mieć pod maską :D

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 16:38:27
przez Ikis
emil1906 napisał(a):A powiedzcie mi jeszcze co uważacie o tych silnikach nie mają za mało mocy?Na sprawnym silniku 2.3 spalicie gumę?Bo w moim jest to nie realne.
Pozdrawiam


palić gumę??? to nie bmw!

Mocy owszem może brakować np w górach, przy wyprzedzaniu itd ale ja mam manualne sprzęgi i tam gdzie nie dał bym rady podjechać na 1-e używam reduktora i po kłopocie... poza tym frajdą tego samochodu jest to że Ty jedziesz tam gdzie inni wleką się z obawy o podwozie lub nie wjadą wcale a palenie gum zostaw... no wiesz komu... Owszem, wolał bym mieć te 50 KM więcej ale i te 100 daje radę.

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 25 lis 2011 16:41:35
przez Trzeci
konie tu nie mają dużo do rzeczy ważne Nm.... 218 Nm przy 2000 obrotów.

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 01 gru 2011 23:51:11
przez MISIEK1985
Ja robilem remont rok temu koszty ogromne same części + tulejowanie + gniazda 3127 zł robocizny nielicze bo sam robilem ale jak bym to zlecił to myśle żę 6 tyś trzeba położyć :offtopic:

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 18 gru 2011 19:37:42
przez Darek1234
Mam naimie Darek kupiłem frontere 2,3 silnik i niema mocy czytałem twoiom opinie co do remontu silnika sam maisterkuie pszy silnikach motocyklowych i njewiem czy brac sie za taki remint zaplecze mam lecz czy iest sens kupiłem gon ze wzglendu bo mam firme małom i taki samochut spełniał moie oczekiwania a pozatym wraz z synami iezdzimy sobie amatorsko na krosach czy naprawa ma sens

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 18 gru 2011 20:54:53
przez Trzeci
Oż mordę sorki ale tyle byków to ja w jednym poście nie widziałem. Kolego pisz np. w Microsoft Office lub w czymś innym co poprawia samo błędy.
A co do meritum to jeżeli wyremontujesz ten silnik dobrze to i na 400000 Ci będzie służył.

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 19 gru 2011 09:01:50
przez sh0rty
polecam nowsze wersje firefoxa, który automatycznie sprawdza pisownie, bo to co napisałeś po prostu ciężko się czyta i ciężko to zrozumieć... co do remontów, to powiem tylko tyle, najpierw zbadać co jest walnięte, bo z tego co napisałeś nic nie wynika, później policzyć ile wyniosłoby wymienienie części które padły, a po wszystkim zastanowić się, czy nie lepiej zrobić przeszczepu... rozpiszesz sobie to na kartce papieru, zsumujesz, dodasz do tego czas na jedno i na drugie i będziesz miał odpowiedź...

+Trzeci, dzięki za oponki :)

Re: Remont 2.3D czy to jest opłacalne?

PostNapisane: 19 gru 2011 10:40:49
przez Jedrek_G
A poza tym - po co pisać dwa posty na ten sam temat