Witamy !



[2.3] nie odpala przy -19

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez jrzeuski » 04 mar 2011 20:42:38

To jak już będziesz miał nowy, to zrób staremu sekcję i wrzuć foty.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez MISIEK1985 » 08 mar 2011 12:31:56

witam , mam taki problem , zrobiłem kapitalke silnika i niemoge odpalić , niby ciśnienie jest , myśle że pompa jest żle ustawiona ma ktoś jakiś domowy sposób na ustawienie ,
MISIEK1985
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez lukasz--m--83 » 09 mar 2011 17:29:43

mi mechanik po kapitalce ustawiał i powiedział ze ustawia sie sekcje pompy ja pokrecisz to w jednym momecie bedziesz miał jakąś wiekszą przerwe luz inny coś takiego i na 4 gar się ustawia chyba ale jeszcze dopytam ,jutro powinienem mechanika widziec to sie zapytam dolładnie i jeszcze na początek warto troche kąt wyprzedzenia zapłonu przyspieszyc
lukasz--m--83
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez bienias_75 » 12 mar 2011 00:46:03

MISIEK1985 napisał(a):witam , mam taki problem , zrobiłem kapitalke silnika i niemoge odpalić , niby ciśnienie jest , myśle że pompa jest żle ustawiona ma ktoś jakiś domowy sposób na ustawienie ,


Domowym będzie Ci ciężko ale można próbować jak zdobędziesz czujnik. Zakładam, że rozrząd jest ok i chodzi o samo ustawienie pompy.

Zdejmij pokrywę zaworów
tłok 1 w położenie ZZ
wykręć śrubę odpowietrzającą pompę i wstaw czujnik zegarowy (pożyczyć od mechanika, allXXXXo za 30zł lub inne źródło)
kręć wałem w lewo aż czujnik będzie miał stałą wartość, wyzeruj czujnik i kręć wałem w prawo do znaku OT na kole zamachowym
czujnik powinien mieć wartość około 0,85 mm -+0,05
jeśli jest inaczej to kręcisz pompą
na koniec odpowietrzyć

ale domyślam się, że chodzi Ci pewnie o ustawienie bez czujnika....

Możesz próbować w ten sposób:
tłok 1 na zz = OT widzisz na kole = znak na kole wałka rozrządu wskazuje północ
znak na frezie pompy zgrywasz ze znakiem na obudowie
montujesz pompę odpowietrzasz i próbujesz
jak zatrybi to regulujesz obracając pompą delikatnie w prawo lub lewo
zakładając, że zawory są dobrze wyregulowane, ustawia się na słuch - ma miękko klekotać a nie twardo
(ale pomimo wszystko warto ustawić na zegar, bo możesz mieć mało mocy lub znaczne spalanie, można załatwić uszczelkę pod głowicą

Moja zaczęła gadać ale bez mocy i właśnie jak miałem bawić się w dalszą regulację to strzelił rozrusznik :wsciekly: (czekam na części) więc nie powiem Ci jak skończyła się moja walka na domowo.

ps- ja u siebie znaku na obudowie pompy nie znalazłem (zamontowałem jak była i trafiłem więc już nie szukałem) może podobno być na wielowpuście w silniku lub obudowie silnika :niewiem:
Avatar użytkownika
bienias_75
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 05 cze 2010 22:31:57
Lokalizacja: Sulęcin
Pochwały: 2
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez Indian » 14 mar 2011 18:31:52

Znaku nie ma na obudowie pompy. Cała procedura wygląda mniej więcej jak napisano powyżej z tym że: po ustawieniu koła zamachowego na OT warto je cofnąć na P (nawet Haynes podaje że cofnąć, ale tam jest hydrauliczny napinacz więc lepiej przekręcić do przodu prawie dwa obroty tzn. właśnie na "P") i w tej pozycji włożyć pompę. A przed włożeniem ustawić tryb pompy tak, żeby znak na trybie znalazł się tuż przed tłoczeniem na pierwszy cylinder -ponieważ "P" to właśnie początek tłoczenia.
Indian
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez MISIEK1985 » 14 mar 2011 22:04:34

Dzięki pany poddalem sie oddaje furke do magika niech się męczy , ja mam jej dosyć odpalić poskaładac i sprzedać przynajmniej ktoś sobie pojeżdzi
MISIEK1985
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez Jedrek_G » 15 mar 2011 07:12:13

MISIEK1985 napisał(a):Dzięki pany poddalem sie oddaje furke do magika niech się męczy , ja mam jej dosyć odpalić poskaładac i sprzedać przynajmniej ktoś sobie pojeżdzi



Nie za szybko się poddajesz?Przecież jak odpalisz ,poskładasz to równie dobrze możesz i Ty jeździć
Jedrek_G
 

Re: 2,3 TD nie odpalił!!!

Postprzez zbigniewhadas » 07 cze 2011 12:49:29

DANIEL S-KI napisał(a):Panowie na nasze silniki (filtry ) gorąca woda 2-3 razy polewamy i oczwiście podgrzewamy świeczki ok.3x i przeważnie pomaga.W FILTRACH ZKRAPLA I GROMADZI SIĘ WODA I TO JEST TEN ,,WŻÓD NA D.....PIE"
CIEKAWOSTKA - podgrzewacz filtra paliwa
1.kombinujemy starą ale działającą zapalniczke samochodawą
2.rozbieramy ją aby nie uszkodzic spiralki
3.kombinujemy przewody elektrycze sam. włącznik wysoko prądowy lub nisko(ale wtedy trzeba przekaznik) i wsówki elek. 1 męską i 1 żenską
4.owijamy filter spilarką i ściskamy na wys.ok,3/4
5.mocujemy do przewodów wsowki M i Ż
6.wszystko podłańczamy tj.
a.jeden kabelek wpinamy pod spiralkę i bezpośrednio pod plusik akumulatora
b.drugą zaś pod przełącznik i pod minusik akumulatora (włącznik montujemy w kabinie naszej frąci - oczywiście)
poootem jak jest -15 st.C wsiadamy do frąci, przekręcamy stacyjkę, włączamy nasz ,,magiczny przełącznik" na ok.10-15 sec.(bo przecierz spiralka może przepalic się)grzejemy świeczki, odpalamy i jedziemy
****trochę prymityw ale działa***
POWODZENIA

nie potrzeba rozbrajać zapalniczki -wystarcza ze sarego opornika odwinąć drut oporowy i postepować jak kolega radzi .powodzenia
zbigniewhadas
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez highlander » 31 sty 2012 22:32:15

A ja do następnej zimy montuje grzałkę elektryczną do podgrzewania wody,mam już dość!! froty nie mogę odpalić już czwarty dzień:( :wsciekly:
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez Gruby » 01 lut 2012 00:04:59

highlander napisał(a):A ja do następnej zimy montuje grzałkę elektryczną do podgrzewania wody,mam już dość!! froty nie mogę odpalić już czwarty dzień:( :wsciekly:

Kup se samostart i po problemie. Najlepszy jaki miałem był firmy Preston, pięknie rozpylał i odpalał nawet zajechane motory!

-- Dodano 01 lut 2012 00:04:59 --

http://moto.allegro.pl/plyn-samostart-r ... 67462.html
Gruby
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez bloodsuckin » 01 lut 2012 09:54:12

Gruby napisał(a):Kup se samostart i po problemie. Najlepszy jaki miałem był firmy Preston, pięknie rozpylał i odpalał nawet zajechane motory!

Znajomy mechanik zabronił stosowania samostartu w dieslach, bo to ponoć ma za dużego kopa i można zabić endżyn. Mówił, że jak już to używać plaka.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2012 10:04:16

A co za różnica samostart czy plak? Chodzi o propan, którym powszechnie są napędzane dezodoranty. Reszta to dodatki smarne, itp. Można nawet LPG z butli turystycznej zapodać do kolektora i efekt będzie ten sam. Musi to być gaz, który ulegnie samozapłonowi po sprężeniu i w ten sposób zainicjuje pracę silnika zamiast rozrusznika.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez bloodsuckin » 01 lut 2012 10:54:41

jrzeuski napisał(a):A co za różnica samostart czy plak? Chodzi o propan

Raczej chodzi o eter, który jest w samostarcie, a w plaku już nie.
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez Gruby » 01 lut 2012 11:30:28

bloodsuckin napisał(a):
Gruby napisał(a):Kup se samostart i po problemie. Najlepszy jaki miałem był firmy Preston, pięknie rozpylał i odpalał nawet zajechane motory!

Znajomy mechanik zabronił stosowania samostartu w dieslach, bo to ponoć ma za dużego kopa i można zabić endżyn. Mówił, że jak już to używać plaka.

Przekaż mu żeby podszlifował wiedzę w tej dziedzinie 8;) jedyna zasada to taka żeby nie przesadzić z pryskaniem bo silnik wejdzie na duże obroty i nie zgasisz go stacyjką, wiem to z autopsji :wink:

Instrukcja używania samostartu lub plaka:
1.Ściągnij rurę dolotową, jak najbliżej kolektora.
2.Psikasz w rurę (w kierunku kolektora rzecz jasna) około 2,3sek. zapieprzasz do kabiny.
3. kręcisz rozrusznikiem, zazwyczaj zapłon następuje po 5ciu 6sci sekundach kręcenia rozrusznikiem.
4. zakładasz rurę.
5. jedziesz, a inni ciągają się na linie :wink:

Różnica między plakiem a samostartem jest taka że samostart lepiej rozpyla robiąc taką mgiełkę, a plak raczej leje. Ja osobiście polecam SAMOSTART.
Gruby
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2012 11:40:01

bloodsuckin napisał(a):
jrzeuski napisał(a):A co za różnica samostart czy plak? Chodzi o propan

Raczej chodzi o eter, który jest w samostarcie, a w plaku już nie.
Dalej napisałem, że rodzaj gazu może być różny, byle był palny ;-)
Gruby napisał(a):Instrukcja używania samostartu lub plaka:
Lepiej zamienić krok 3 z 4 a po odpaleniu jedynie dokręcić opaskę mocującą rurę. Zwłaszcza, jeśli to silnik z turbiną. Dodatkowo zyskuje się czas na dotarcie do kabiny i rozgrzanie świec żarowych przed uruchomieniem rozrusznika, bo gaz nie ucieknie do atmosfery.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez bloodsuckin » 01 lut 2012 12:10:29

Gruby napisał(a):Przekaż mu żeby podszlifował wiedzę w tej dziedzinie 8;)

Oj nie omieszkam :D
Edit po konsultacji.
Iwan napisał(a):Samostart ma takiego kopa, że potrafi przestawić rozrząd na pasku, a nawet ściąć zęby (co w 2.3TD nie grozi bo jak czytam ma łańcuch).
Ursus odpalany samostartem przez około miesiąc postanowił uwolnić korbę bokiem (to w wypadku nadużywania).
Poradził odpalić silnik na samostarcie i go posłuchać, brzmi jakby miał się rozsypać, na plaku dźwięk jest zupełnie inny, mniej gwałtowny
odpalał obydwoma specyfikami i do diesla radzi plaka

jrzeuski napisał(a):byle był palny ;-)

Eter jest jak to pisze wikipedia "skrajnie łatwopalny" i wybucha bardziej gwałtownie od propanu.
Do diesli wystarczy plak, jest bardziej tłusty niż samostart i ciężej go przedawkować.
Ostatnio edytowano 01 lut 2012 15:56:20 przez bloodsuckin, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2,3 TD nie odpalił!!!

Postprzez Trzeci » 01 lut 2012 12:24:31

adrian.lębork napisał(a):Tomkoski a nie bałeś się że podczas ciągania froty może pęknąć pasek :?: Czy to raczej nie możliwe :?: Słyszałem kiedyś że diesli się nie zaciąga bo często paski pękają.Z grzania zbiornika palnikiem rezygnuje ale mam farelke elektryczną i jak uda mi się prąd tam ze sklepu załatwić to będę grzał.Mam nadzieje że autko odpali.



2,3 ma łańcuch rozrządu...
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez Gruby » 01 lut 2012 22:33:24

jrzeuski napisał(a):
bloodsuckin napisał(a):
jrzeuski napisał(a):A co za różnica samostart czy plak? Chodzi o propan

Raczej chodzi o eter, który jest w samostarcie, a w plaku już nie.
Dalej napisałem, że rodzaj gazu może być różny, byle był palny ;-)
Gruby napisał(a):Instrukcja używania samostartu lub plaka:
Lepiej zamienić krok 3 z 4 a po odpaleniu jedynie dokręcić opaskę mocującą rurę. Zwłaszcza, jeśli to silnik z turbiną. Dodatkowo zyskuje się czas na dotarcie do kabiny i rozgrzanie świec żarowych przed uruchomieniem rozrusznika, bo gaz nie ucieknie do atmosfery.



W sumie w każdym dieslu miałem wywierconą dziurę na samostart, a po zabiegu zaślepiałem śrubą fi10 :D
Gruby
 

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez jrzeuski » 02 lut 2012 08:34:59

Gruby napisał(a):W sumie w każdym dieslu miałem wywierconą dziurę na samostart, a po zabiegu zaślepiałem śrubą fi10 :D
Fajny patent :>:

Niestety u mnie nawet plak nie pomógł. Zabrakło kopa :(
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3] nie odpalił!!!

Postprzez highlander » 14 lut 2012 10:24:54

Jutro walczę od rana z bestią:0
Uzbrojony w farelkę,opalarkę,samostart,prostownik,kanister mieszanki ON/Pb i denaturat:)
Jak mnie wk.....i to na końcu ognisko zrobie :killer:

...pomógł "samostart" :)
EKIPA ŚLĄSKA
highlander
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 08 sie 2010 12:53:11
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość