Witamy !



[2.3] Reanimacja

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 17 gru 2012 16:37:32

jesteś pewny że do miski? jeśli tak to jeszcze nie tak źle, myślałem że to wpadnie od strony rozrządu
jutro odkręcę miskę i tego poszukam, jeszcze sprawdzę na drugim silniku, tam jest zdjęcia miska czy to się da wyciągnąć
swoją drogą nie wiem jak oni mi to złożyli, bo na bagnecie jest ponad stan oleju, a jak odkręciłem tą śrubkę co jest od spodu czujnika ciśnienia oleju to sucho i nic nie leciało...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez olszak1000 » 17 gru 2012 19:15:58

Ta osłona rozrządu wchodzi też w miskę ,a bagnet jest włożony do tej mniejszej dodatkowej miski tam cały olej spływa.
olszak1000
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 18 gru 2012 00:34:36

Niedługo w nocy o północy wyrwany ze snu będziesz znał budowę 2.3 dtr na pamięć...
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 18 gru 2012 12:11:18

czy da się wyjąc miskę bez demontażu przedniego mostu ??
nigdy tego nie robiłem i boje się że narobię więcej szkód niż ta podkładka ...

zastanawiam się też, czy nie dałoby rady tej podkładki wyciągnąć w taki sposób, żeby odkręcić tą dolną część miski i po prostu przelewać olej, wlewając go tam gdzie jest rozrząd i zlewając wszystko do jakiejś szerokiej miski ?? ma to sens czy po prostu łapię się brzytwy ? mam taką ręczną pompkę, więc mógłbym wepchnąć ją do rozrządu na maxa w dół jak się da i pompować.. powinno zadziałać prawda?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez jrzeuski » 18 gru 2012 12:49:49

A nie prościej zdjąć pokrywę rozrządu?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 18 gru 2012 13:08:44

tylko według instrukcji serwisowej:
1. wymontować silnik
2. odkręcić alternator i jego wspornik
3. zdjąć z silnika głowicę
4. zdjąć koło pasowe wału korbowego...

dlatego szukam jakiegoś innego rozwiązania..
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez jrzeuski » 18 gru 2012 13:18:42

sh0rty napisał(a):tylko według instrukcji serwisowej:
Tej Haynesa? Oni tam sporo przeginają, wiele kroków można sobie darować. Zauważyłem to w praktyce ;-)
1. wymontować silnik
3. zdjąć z silnika głowicę
Do zdjęcia pokrywy rozrządu??? To ile by wymiana rozrządu w takim razie kosztowała? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 18 gru 2012 13:23:45

szczerze nie wiem :]
mi się trafiło za darmo, tylko minus takiże teraz musze wszystko po tym moim mechaniku robić sam...
dobra mam drugi silnik trochę rozebrany więc spróbuje to tam odkręcić i może rzeczywiście będzie łatwiej
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 18 gru 2012 13:50:07

Nie trzeba go demontować wystarczy poluzować poduszki i ponieść silnik do momentu jak wentylator oprze się o chłodnicę.

. Odkręcić od pompy podciśnieniowej przy alternatorze oba przewody
olejowe
. Odkręcić dolną osłonę silnika, jeżeli występuje w danej wersji.
. Odkręcić lewe i prawe zawieszenie silnika.
. Unieść nieco silnik. Łopatki wentylatora nie mogą się jednak oprzeć
o osłonę. Silnik można podnieść,chwyciwszy stalową liną za koło pasowe.
. Odkręcić korek spustu oleju w misce olejowej w celu spuszczenia oleju.
Korek wkręcić z powrotem z nową uszczelką (momentem 45 N . m).
. W silniku turbodiesel odkręcić od miski olejowej przewód prowadzący do
sprężarki (mocowany dwiema śrubami)
. Odkręcić linkę sprzęga od dźwigni wyłączającej.
. Wykręcić cztery śruby mocujące płytę podpierającą do obudowy sprzęgła. ,
Dodatkowo wykręcić prawą śrubę dźwigni pośredniej układu kierowniczego
i wyjąć płytę w prawo.
. Odkręcić przewody mocowane do miski olejowej i wspornika filtra oleju.
. Odkręcić pokrywę pompy oleju i wyjąć mniejsze koło zębate
. Odkręcić filtr oleju.
. Wykręcić wszystkie śruby mocujące miskę olejową i wyjąć miskę, przesuwając ją do przodu.
. Oczyścić powierzchnie styku na kadłubie i misce olejowej z resztek
uszczelki.
. Wycisnąć porcję środka uszczelniającego, na przykład Opel 15 03 294,
w miejscu styku pokrywy tylnego łożyska wa³u korbowego z kadłubem
. Ten sam środek uszczelniający nanieść na szczelinę między kadłubem
a pokrywą napędu rozrządu
. Posmarować cienko środkiem uszczelniającym kadłub w miejscu przylegania
miski olejowej.
. Ułożyć na kadłubie uszczelki,po posmarowaniu miejsc wzajemnego styku
środkiem uszczelniającym.
. Przykręcić miskę olejową. Śruby mocujące, posmarowane wcześniej
środkiem zapobiegającym poluzowaniu, dokręcając równomiernie momentem
5 N. m.
. Przykręcić pokrywę pompy oleju. Wcześniej można sprawdzić luzy kół
zębatych
. Przykręcić reką filtr oleju.
Wykonać pozostałe czynności montażowe. Po opuszczeniu silnika przykręcić
wspornik zawieszenia momentem 40 N . m. Napełnić silnik olejem.

To według starych instrukcji warsztatowych. Pewnie można coś pominąć ale jak nie jest mechanikiem to opuszczenie kilku pozycji może skończyć się stratą wielu nerwów i godzin pracy. Chyba szybciej będzie opuszczając przedni most i dobieranie się od dołu

Jacku w 2.3 wymiana według każdej instrukcji łańcucha to porażka . Nie ma dostępu od przodu i od góry do niektórych śrub bez demontażu całego osprzętu.
Robienie tego przez amatora to jak ruletka ....zrobi sie lub będzie ciekło.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 18 gru 2012 14:05:23

no właśnie rozrząd mi wymieniał ten mechanik jak miał silnik na wyciągarce przed montażem.. czyli jednak lepiej od dołu ;]
narazie zdjąłem belkę, odkręciłem mocowanie od strony sprzęgła, czyli teraz wypadało by opuścić przedni most.. bo to chyba lepsza droga
jak to zrobić jakoś sensownie? odkręcam po 4 śruby przy wahaczach i co dalej?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 18 gru 2012 14:14:57

Nie wiem nie pomogę bo tego osobiście nie robiłem
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 18 gru 2012 18:40:14

no i chyba jutro czeka mnie opcja zdejmowania tej miski z podnoszeniem silnika..
zdjąłem tą małą miskę i okazało się że ta duża ma poprzeczne prążkowania dość wysokie, także nie ma szans żeby to wypłukać...
przekręciłem parę razy kołem pasowym i coś tam jakby pstrykało w tym silniku, nie wiem czy to przez to że zdjęta jest pompa paliwa czy to ta podkładka, ale jakby to była podkładka to by chyba blokowało a nie pstrykało prawda?
... już nie wiem co robić, załamany jestem...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez olszak1000 » 19 gru 2012 08:59:28

Kolego jak masz odkręcony most to się nie baw tylko miskę wywalaj i masz dostęp,osłona rozrządu to nie prosta sprawa robiłem to nie polecam cały przód trzeba rozebrać a miske i tak musisz odkręcić bo będzie blokować osłone .Najłatwiej unieść silnik i odkręcić miskę,lub opuścić most.Ja bym sobie darował tę podkładkę tym bardziej że masz żebra w misce a smok olejowy jest od strony sprzęgła ale to moje zdanie.
olszak1000
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 19 gru 2012 12:01:19

tak właśnie zrobiłem i olałem :] zwłaszcza że smok jest osłonięty kratką także nie ma szans żeby tam wleciała.
wlałem olej, ustawiłem pompę na znaku i odpaliła :]]]]] :razz: :D :) :beer: :beer: :beer:

teraz tylko strasznie kopci na biało i na podłodze w garażu zostawiła czarną plamę sadzy przy rurze wydechowej, wiec trzeba tą pompę ustawić.
czy ktoś ma ten zestaw zegara z adapterem? może dałoby rade pożyczyć? ktoś by mi to wysłał na mój koszt i po wszystkim odeślę?
pytałem już czy w okolicy nie ma nikogo kto by takimi pompami się zajmował,ale niestety dopiero pod łodzią ktoś tam jest, a jechać 70km tym autem się boje...
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 19 gru 2012 14:22:59

Czarną plamę to zawsze zostawi jak nie dogrzejesz świec lub długo postoi... Kopci na biało.... przy tej pogodzie u mnie zawsze przez kilka minut a zawsze jak ssanie działa. Gorzej jakby ciepła kopciła to już problem. Pamiętaj że to stary dieselek... wystarczy ze pociągnie z intercoolera przy odpalaniu oleju to już będzie kopcić przy odpalaniu.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 19 gru 2012 14:22:59

Czarną plamę to zawsze zostawi jak nie dogrzejesz świec lub długo postoi... Kopci na biało.... przy tej pogodzie u mnie zawsze przez kilka minut a zawsze jak ssanie działa. Gorzej jakby ciepła kopciła to już problem. Pamiętaj że to stary dieselek... wystarczy ze pociągnie z intercoolera przy odpalaniu oleju to już będzie kopcić przy odpalaniu.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez olszak1000 » 19 gru 2012 15:38:08

Swoją ustawiałem na zegar i dupa była,nie paliła jak trzeba ,ustawiłem na słuch i nie mam problemu.


Autor postu otrzymał pochwałę
olszak1000
 

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez sh0rty » 20 gru 2012 16:04:32

no i się udało, frota złożona do kupy, jeszcze tylko zostało zalanie płynem chłodniczym
pompa wtryskowa ustawiona, na oko, no ale działa.. mam wrażenie, że jest opóźniony zapłon za bardzo bo z rury wydechowej jak przystawiłem rękę to lecą takie małe czarne kropelki.. może to nie dopalone paliwo?? ale auto stało w sumie 3 miechy na zewnątrz więc mogło się w intercoolerze trochę wilgoci zebrać więc może to to.. zobaczymy

pojawiła się za to dość ciekawa sprawa mianowicie.. cieknie mi paliwo z filtra paliwa tak jakby od dołu z tej dziwnej nakrętki z rurką.. co to może oznaczać?? to powinno być gdzieś podłączone?
AT 30" + lift prawie 2"
mówią, że off-road wciąga :]
Avatar użytkownika
sh0rty
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 212
Obrazki: 0
Dołączył(a): 06 paź 2011 09:33:20
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Trzeci » 20 gru 2012 16:16:43

jedz do mechanika na kontrole i ustawienie ile masz do Jedrka.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [2.3 TDI] - reanimacja

Postprzez Komand » 20 gru 2012 16:41:58

sh0rty napisał(a):pojawiła się za to dość ciekawa sprawa mianowicie.. cieknie mi paliwo z filtra paliwa tak jakby od dołu z tej dziwnej nakrętki z rurką.. co to może oznaczać?? to powinno być gdzieś podłączone?


Ta dziwna nakrętka z rurką służy do spuszczania wody z filtra paliwa, ta rurka nie jest do niczego podłączona (do niej można podłączyć wężyk jak się nie chce chlapać dookoła przy spuszczaniu wody z filtra).
Komand
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron