bienias_75 napisał(a):Demo prędkości to on nie jest
Ja jestem zadowolony, jak uszczelniłem węże intercoolera i turbiny to daje radę. Na 5 biegu pod sporą górkę spokojnie idzie go rozpędzić - warunek obroty powyżej 1500...
Na tym silniczku poniżej 1500 to jazda emeryta - coś jak 126p, ale jak pociśniesz 1,5 - 2,5 to całkiem daje radę.... jednak spalanie rośnie. Ja jeżdżę po miasteczku praktycznie bez świateł 2 km i dalej poza miastem 5 do pracy. Odcinek może krótki ale w sumie prawie można traktować jak cykl pozamiejski - spalanie 10 - 10,5. Choć niedawno robiłem oring w pompie i może jeszcze nie jest idealnie ustawiona, bo wydawało mi się że wcześniej paliła w okolicach 9l. Co mnie miło zaskoczyło, to w środku przy 100 km/h jest wyjątkowo cicho
Dla mnie ważna jest prostota silnika - minimum elektryki, poza kablami do świec, czujników temperatury i odcięcia paliwa, czujnika oleju nic nie ma
Mówią, że każdy swoje chwali
ale są rzeczy które mnie irytują:
- ciśnienie oleju (nawet po wymianie kół zębatych jest liche, bo obudowa pompy zorana) - duże koszty aby było git - choć od roku świeci mi się kontrolka na wolnych i problemu nie ma,
- poci się na uszczelkach.... wymienię jedną, to za miesiąc zaczyna z innej i tak na zmianę,
- widzę z opisów że często siada pompa vacum i u mnie tez już brakuje ciśnienia na drugie hamowanie na wolnych obrotach (koszt naprawy podobno nie duży jak się uda trafić zestaw naprawczy),
- do wyregulowania silnika trzeba 2 osoby (żeby było w miarę sprawnie), jak nie to ganianie pod auto ze 3 razy,
- części to tego silnika są trudniej dostępne i droższe niż np do 2.0 i
- ładowanie alternatora przy tym silniku to jakieś nieporozumienie, nie daje rady pomimo że sprawny. Na wyłączonych odbiornikach lub włączonej ich niewielkiej części to jeszcze jako-tako 13,8do 14,1 ale pierdzielniesz światła drogowe, wentylator na 4, wycieraczki i ogrzewanie szyby i niedoładowuje...
To tak na szybko z mojej perspektywy, która może oczywiście nie być obiektywna w stosunku do innych użytkowników.